Guide för stilrenare skrivbord

Permalänk
Medlem

Guide för stilrenare skrivbord

• Inledning

Detta är en enkel guide hur man får sitt skrivbord att ha lite mer klass på. Lite enkla knep är att t.ex rensa bort onördiga filer genvägar bilder etc, ladda ner ikonpaket som man bara byter ut ikonerna på sina program och mappar, gadgets som visar klockan och väder lite tydligare och byta tema.

• rensa bort onödiga filer etc

Det största felet alla gör är att alla läger temporära filer och bilder mitt på skrivbordet vilket ser stökigt ut. Ta bort dem eller lägga alla bilder etc i organiserade mappar.

• få tag på och byta ikoner

Dem flesta ikonpaket , gadgets och teman ligger ute på deviantart.com. Bara börja leta efter något du gillar! Jag skulle rekommendera ikonpaketen token, lucid eller reflection. Dem här tycker jag passar till "blur-bakgrunder", svartvita eller naturbilder.

• rainmeter

Ett simpelt gadgetmod för windows är rainmeter som ni hittar här rainmeter. Rainmeter är ett program som ger dig möjligheten att ha andra gadgets än dem som finns standard i windows. Det finns stor valmöjlighet inom rainmeter och samma här finns massor av gadgets på deviantart.com (rekommenderad) och även customize.com/rainmeter. Jag använder just nu en stor horisontell klocka från rainmeterpaketet elegance 2

• temabyte

Viktigt när man byter tema är att man följer instruktioner som är givna väldigt noga när man använder windows 7. .

Här är en enkel guide hur man installerar teman på windows 7 lägg märke till att det är ikonpaketet token som vi ser längst ner.

Här är länkarna till allt han använder

WinRAR 64-bit
WinRAR 32-bit

uxStyle Core

Windows Theme installer

Windos 7 Start Orb Changer

Glass Onion (tema)

CustoPack Tools

Elune för Windows 7

• Rocketdock

Rocketdock är en kontring till Mac OS X dock. Här hittar du rocketdock, även denna gång hittar du flest mods på deviantart.com.

En bra dock som passar Token!

Här är mitt desktop! Som ni ser använder jag token som ikonpaket, filerna nere till vänster är bara temporära filer för just ikonpaketet och även 10 foot spotify som är ett rainmeterskin som gör det lite prydligare med vad som spelas på spotify. Så här ser den ut.

Permalänk
Medlem

Jag fixade till mitt skrivbord häromdagen med följande program du har i guiden; Rocketdock, Rainmeter och lite ikoner men inga bytta teman.

Här är mitt resultat, och jag är jättenöjd för tillfället - : http://imageshack.us/photo/my-images/31/84291266.png/

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk

Jäklarnas vad mycket guides det har kommit upp på senaste tiden!

Inget illa menat! Bara +

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

En guide som handlar om estetik utan bilder...?

Förutom det tycker jag att det saknas lite information, som hur man installerar de olika saker du nämner (rainmeter, inofficiella Windows-teman, etc). Bygg på mer, så blir den nog bra!

Edit: Jag själv vet detta, men för nybörjaren skulle det nog vara något förvirrande.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem

jag har min papperskorg på skrivbordet och inget annat, räcker mer än väl

Visa signatur

MB: Gigabyte GA-Z77X-UD3H CPU: Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz @4.4GHz Mem: Corsair Vengeance minne - 16 GB DDR3 1600MHz CL9, 9 9 9 24 T2 GPU: 2st HD 6970 WC Xfire Case: Corsair 800D PSU: Corsair AX1200 Cooling: Water EK
Min dator

Permalänk
Skrivet av Fores:

Fan jag tar bort den skiten direkt efter installation..

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem
Citat:

En guide som handlar om estetik utan bilder...?

Förutom det tycker jag att det saknas lite information, som hur man installerar de olika saker du nämner (rainmeter, inofficiella Windows-teman, etc). Bygg på mer, så blir den nog bra!

Edit: Jag själv vet detta, men för nybörjaren skulle det nog vara något förvirrande.

Får man edita? sitter nämligen på en laptop som inte är min, printscreenar gärna mitt desktop och hur man gör

Hade inte tillgång till min dator när jag gjorde guiden

Permalänk
Medlem

Själv döljer jag min röra!
Högerklicka på skrivbordet -> View -> Show desktop icons

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Roligt att TS gör en guide om stilrent skrivbord när hans eget är allt annat än just det...

Det är en fin idé och ett ok koncept, men krävs en del mer arbete tror jag.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Roligt att TS gör en guide om stilrent skrivbord när hans eget är allt annat än just det...

Bra guide för "nybörjare", men jag skulle ärligt talat läsa den här istället http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/908465-guide-hur-man-andrar-utseendet-pa-windows-7-a/

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Dold text

Sen kan jag tipsa om Launchy.

Dold text

Mitt skrivbord atm, håller över aktivitetsfältet för att visa det. (auto hide)
Använder bara en skärm nu då de andra är på annan ort.

Permalänk
Medlem
Citat:

ska lägga alla spel i en map så det blir mer ordning

Permalänk

Hur man egentligen gör: Ta bort alla ikoner och gadgets.

Visa signatur
Permalänk

Har börjat ordna med mitt skrivbord nu och har funnit ett användbart program:
http://www.door2windows.com/windows-7-navigation-buttons-cust...
Man kan ändra "navigation buttons" i mappar osv.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Skrivet av Fores:

Om du vill bli av med papperskorgen med kan du testa MiniBin Den lägger sig i systemfältet istället. Inga ikoner alls på skrivbordet är ju allra trevligast!

Permalänk
Medlem

Högerklicka på skrivbordet, välj "visa" och sedan "visa skrivbordsikoner" avaktivera den, lägg in en snygg bakgrund och voila :D.. Så stilrent som det kan bli.

Permalänk
Medlem

Detta skall testas efter jobbet! Återkommer med bild

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk

Blev färdigt efter flera timmars arbete.

[EDIT: BILD BORTTAGEN]

Bra guide, blir en like för den här!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║