Gtx 480 sli olika producenter

Permalänk

Gtx 480 sli olika producenter

Hejsan köpte nyss en 120hz. Och vill nu ha ut mina 120fps i lite högre settnings. (Kanske inte få ut 120fps i ultra men detta är det billigaste just nu)
Så jag tänkte sätta in ett till Gtx 480 och köra sli. Har ett från gigabyte just nu.
Fungera det då att köpa ett från tex Galaxy eller Evge och utan problem? Tänkte nämligen köpa ett använt från Ebay...såg ett från asus också? Fungerar det eller kan de uppstå vissa provblem att köra två kort från olika tillverkare?

OBS! Hade inte tänkt köpa nått superoverclockt eller i den stilen. Utan Både mitt och den jag ska köpa av har inget speciellt "överclockning" eller "amp editon"

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Så länge de ligger lika vad gäller kärnor, VRAM, minnesbuss och klocka på dessa så tror jag inte det bör bli några problem. Jag förbehåller mig dock rätten att vara ute och cykla. Se till att hålla väl kylt bara.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700x RAM: 16GB (2x8192MB) 3200 MHz
Grafik: Zotac GTX 1080 Moderkort: Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI (rev. 1.0)
Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart PSU: Corsair CX750M

Permalänk
Skrivet av tjoflojt:

Så länge de ligger lika vad gäller kärnor, VRAM, minnesbuss och klocka på dessa så tror jag inte det bör bli några problem. Jag förbehåller mig dock rätten att vara ute och cykla. Se till att hålla väl kylt bara.

Okej..ja det är helt galet vad korten blir varma. Har grymt flöde i mitt chassi men hjälper inte mycket. Kortet blir varmt endå...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Som regel tror jag man bruka säga att referenskylare är att föredra vid SLI-konfingurationer, då de blåser ut lufter ur chassit snarare än att bara blåsa runt den i. Har du andra kylare kan jag bara tänka mig mer alt. bättre chassikylning som lösning, t.ex ett utsug i sidan för att försöka göra dig av med den extra varmluften. Alternativt antar jag att du skulle kunna kunna sänka volten på korten och underklocka, vilket borde sänka temperaturerna, men det känns som en dålig lösning på alla sätt. Så länge tempen inte går över 90 borde det dock inte bli några problem

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700x RAM: 16GB (2x8192MB) 3200 MHz
Grafik: Zotac GTX 1080 Moderkort: Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI (rev. 1.0)
Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart PSU: Corsair CX750M

Permalänk
Skrivet av tjoflojt:

Som regel tror jag man bruka säga att referenskylare är att föredra vid SLI-konfingurationer, då de blåser ut lufter ur chassit snarare än att bara blåsa runt den i. Har du andra kylare kan jag bara tänka mig mer alt. bättre chassikylning som lösning, t.ex ett utsug i sidan för att försöka göra dig av med den extra varmluften. Alternativt antar jag att du skulle kunna kunna sänka volten på korten och underklocka, vilket borde sänka temperaturerna, men det känns som en dålig lösning på alla sätt. Så länge tempen inte går över 90 borde det dock inte bli några problem

Har egen fläktkurva och brukar inte gå över 70 grader. Men sen låter det något jävulskt också. Funderar ändå på en eftermarketskylare? Eller kommer det blir värre?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Slår du i ett till grafikkort kommer temperaturerna börja stiga, men referenskylare hanterar oftast detta bättre då de blåser ut luften ur chassit. Har inte direkt koll på hur pass bra 480s referenskylare är, men lite oljud får du nog räkna med. Om du inte har riktigt bra flow i chassit så skulle jag inte satsa på eftermarknadskylare. Men jag ska inte påstå att jag är något expert, det finns många här som är mycket bättre än mig på detta. Vore kul om någon annan hade lite input

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700x RAM: 16GB (2x8192MB) 3200 MHz
Grafik: Zotac GTX 1080 Moderkort: Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI (rev. 1.0)
Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart PSU: Corsair CX750M