Permalänk

Yamakasi 27" ingen bild, hjälp!

Fick precis hem min Yamakasi Q270 från dream-seller.
Glad i hågen åkte jag förbi netonnet och köpte en duallink dvikabel av bättre kvalisort.
Hem och packar upp och kopplar in allt. Klickar på onknappen och väntar. Det lyser grönt, men det går sedan över till ett blinkande grönt.
Wtf tänker jag, kollar runt lite på andra forum såsom OC.net och nåt annat, kollar även lite youtubeklipp efter nån lösning.
Testar även den sunkig kaeln som följer med skärmen på min andra skärm och den funkar kanon.
Fan vad irriterande sånt här är......

Någon här som råkat ut för samma sak? Någon som kan tänkas ha någon lösning, nåt jag kan testa?

Har win 7 installerat och både catalyst och under skärmupplösning så hittas den och heter dual link dvi inaktiverad. När jag testar att aktivera den så går det inte.
Så på nåt sätt känner ju Win 7 av att en dual dvi är inkopplad, men inget mer än så händer.

Tips någon, vad ska jag testa med nu?

//R

Permalänk

Ska tillägga att jag kör med Radeon HD6970 och har senaste drivisarna installerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravetrancer:

Ska tillägga att jag kör med Radeon HD6970 och har senaste drivisarna installerade.

Det är lite av ett lotteri när man köper dessa skärmar eftersom panelerna är dem som inte apple vill ha så dem får koreaskärmarna köpa till ett billigt pris. Apple kollar panelerna och kvalitetstestar dem, sedan väljer de ut dem som är av bästa kvalitet, resten får tex shimian osv.

Permalänk
Medlem

Troligtvis är inte ditt grafikkort kompatibelt med skärmen. Jag hade samma problem som dig. Hade en tråd här för ca. 3veckor sedan. Fick en lista där över kompatibla och inte kompatibla kort. Viktigt är dock att du använder den medföljande kabeln. Andra kablar funkar inte trotts att kontakterna passar..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Troligtvis är inte ditt grafikkort kompatibelt med skärmen. Jag hade samma problem som dig. Hade en tråd här för ca. 3veckor sedan. Fick en lista där över kompatibla och inte kompatibla kort. Viktigt är dock att du använder den medföljande kabeln. Andra kablar funkar inte trotts att kontakterna passar..

Edit. Din grafikkort borde funka är -> item.mobileweb.ebay.com/viewitem;PdsSession=dea476921380a5e7a372a132fff2a471?itemId=130724901986&cmd=VIDESC

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Stöder den upplösningen du kör atm??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk

Var det inte någon som hade liknande problem men löste det med att ändra en liten switch på grafikkortet så att Dual Link aktiverades?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basketigge:

Var det inte någon som hade liknande problem men löste det med att ändra en liten switch på grafikkortet så att Dual Link aktiverades?

Detta känner jag igen. Läste det för ett tag sen.

Edit: Här har du lösningen.
http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1039720-problem-m...

Skriv gärna om det funka.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Rekordmedlem

De flesta nyare grafikkort stödjer bara en duallink anslutning, prova att byta kontakt om du har flera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Roligaste är ju att detta brev följde med skärmen haha

Recently there was aproblem with this model monitor. To prevent further problems, we opened up the box of this monitor., and checkeed and tested it before shipment. Luckily there was no problem and it is shipped out. If you have any otjer questions, please feel free to ask through ebay message. Thank you for your understanding in advance,

Dream seller.

------------

Sorry for the late shipment. When your first monitornwas tested and checked, lotsnof dead pixels were found. So it was sent back to the manufactirer, and the sent a new replacement of monitor. All thisnprocedure caused delay and thats why your monitor was shipped out late. Sorry again for tje delay. The new replacement was also tested and checked before shipment. If you have any otjer questions, please feel free to ask through ebay message. Hope that everything works out well. Have a great day

dreamseller
--------

Dessa 2 styckennstig på samma blad, undrar hur många ggr dom bytt ut skärmen? Hehehe

Självklart är ju detta lite bullshit från hans sida, ursäkter för sen ankomst och testad det vete fan om han gjort överhuvudtaget.

/R

Permalänk
Skrivet av Subzero299:

Detta känner jag igen. Läste det för ett tag sen.

Edit: Här har du lösningen.
http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1039720-problem-m...

Skriv gärna om det funka.

Ska testa nu, återkommer

Permalänk
Skrivet av Subzero299:

Detta känner jag igen. Läste det för ett tag sen.

Edit: Här har du lösningen.
http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1039720-problem-m...

Skriv gärna om det funka.

JAAAAAAAAA FÖR FAAAAAAN, tjuter en gammal gubbe på 40 år!!!!!
Jävla ASUS att göra så.

Jag tackar ödmjukast för tipset och för att detta forum finns!

/R

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravetrancer:

JAAAAAAAAA FÖR FAAAAAAN, tjuter en gammal gubbe på 40 år!!!!!
Jävla ASUS att göra så.

Jag tackar ödmjukast för tipset och för att detta forum finns!

/R

Gött att det löste sig.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)