Permalänk
Medlem

Wow fps

Hejsan!

Har bara en fråga, är det som wow är dåligt optimerat eller är det något fel hos mig?.. Kör på ett Asus Gtx 680 överklockat grafikkort och en intel i7 950 klockad til 3,9 GHz. Men ändå på jag rätt bra fpsdrops i Dragon Soul LFR, fpsen kunde droppa så lågt som 29 fps. Men annars ligger jag på 50-60 fps när det inte är som allra värst. Medans jag kan lira BF3 på ultra hur fint som helst...

Jag kör på 64-bits client.

Permalänk
Medlem

WoW är mycket CPU-krävande i "tunga" miljöer såsom 25-mannaraider, så det är nog inte helt otänkbart. Annars har jag hört att Recount har lite FPS-problem med den senaste versionen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akezz0n:

Hejsan!

Har bara en fråga, är det som wow är dåligt optimerat eller är det något fel hos mig?.. Kör på ett Asus Gtx 680 överklockat grafikkort och en intel i7 950 klockad til 3,9 GHz. Men ändå på jag rätt bra fpsdrops i Dragon Soul LFR, fpsen kunde droppa så lågt som 29 fps. Men annars ligger jag på 50-60 fps när det inte är som allra värst. Medans jag kan lira BF3 på ultra hur fint som helst...

Jag kör på 64-bits client.

Eftersom att du kan köra BF3 på ultra så borde du väl själv förstå att WoW är dåligt optimerat. World of Warcraft använder en väldigt gammal grafikmotor som knappt belastar grafikkortet någonting, men det belastar processorn desto mer. Testa stäng av Hyper Threading är mitt tips. Fungerar inte det, testa med att sänka Render Distance lite granna.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.2GHz | Sabertooth P67 | 8GB DDR3 1600MHz | XFX 390 8GB DDR5

Permalänk
Medlem

Vart stänger jag av HT nu igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akezz0n:

Vart stänger jag av HT nu igen?

Kolla runt lite i BIOS.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.2GHz | Sabertooth P67 | 8GB DDR3 1600MHz | XFX 390 8GB DDR5

Permalänk

Sänk inställningar på Shadows också i WoW, det drar mycket fps

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Många av din "fps" drops kan bero på addons. Prova köra utan

Permalänk
Medlem

Ner med shadow quality. Annars är wow känt för att vara dåligt på att dra nytta av nyare hårdvara. Man får fps drops istället för att belasta grafikkort / processor så värst mycket.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080