Bästa inspelningsprogram för datorspel för tillfället?

Permalänk
Medlem

Bästa inspelningsprogram för datorspel för tillfället?

Jag har ingen koll för jag har inte haft en kraftfull datorn nog på länge för att spela in, men tänkte testa lite nu, jag har hört talas om program som heter xsplit, dxtory och såklart gamla goda fraps. Vilket tycker ni är bäst för tillfället? P.s Programmet får gärna vara gratis:D

Permalänk
Keeper of the Bamse

xsplit används mest för streaming. De flesta som spelar in och laddar upp på t.ex. youtube använder fraps.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv använder jag fraps för tillfället, fyller mina behov. Kanske inte bästa bilden men har klarat mig utan lagg och liknande(har läst många andra som det laggar för när dom spelar in)

Godtager också tips om bra inspelningsprogram, helst med HD inspelning.

Permalänk
Medlem

Det finns tydligen ett program som heter MSI Afterburner som jag fick rekommenderat av guilden precis. Det var faktiskt väldigt bra och gratis!

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar INTE Fraps det själ enorm fps!

Permalänk
Medlem

Dxtory är riktigt bra och går att ställa in så filerna blir riktigt små och med bra kvalitet samt utan att förlora mer än max 5fps eller så.
Skrev en post med en guide till dxtory för en tid sen. Om hur man ställer in för att få 720p kvalitet utan att förlora fps samt att filerna inte blir större än typ 50mb per minut.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

Testa Bandicam. Har bara testat gratisversionen som brandar alla videos med watermark men enligt forum ska det vara betydligt snällare mot datorn rent prestandamässigt. Ska vist använda nån slags kodningsteknik som ger mindre filer osv.