Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Hur blir bilderna i mörker om man avaktiverar ljuset för autofokus och självklart skall blixt vara på off... Blir det bra även då?

Du får ingen fokus på bilderna.

Blixten är endast för fokus, den stängs sen av och sen tar kameran bilden.
I många fall tar den bättre bilder utan blixt än med blixt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Du dumförklarar mig utan anledning.. Jag har en tanke bakom mina frågor jag ställer.. Delar av pureView tekniken handlar just om att få in så mycket ljust som möjligt!

ursäktar för det, du hann svara innan jag redigera hur jag tänkte å uttryckte mig. ibland är man efterklok.....

Citat:
Skrivet av nVIDIA:

Hur blir bilderna i mörker om man avaktiverar ljuset för autofokus och självklart skall blixt vara på off... Blir det bra även då?

hur skall den fokusera då har du tänkt utan ljushjälp ? frågan är nog diffus.... gör samma med en DSLR kamera å de blir skit

edit-

förtydligande om hur jag tänkte, mörker utan någon ljuskälla = kassbild/svart bild om inte du har duktigt fin utrustning.
mörker fast det finns ljuskälla utav något slag + slutartid m.m = blir iaf inte en svart bild

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Har en fråga jag funderar på, fungerar svtplay bra? Finns det en app för detta? Fungerar både mobilsidan och den vanliga sidan i ie10 för wp8?

Har en n9 idag och svtplay har varit huvudvärk så länge jag har ägt den. Pixlig bild lagg mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Du får ingen fokus på bilderna.

Blixten är endast för fokus, den stängs sen av och sen tar kameran bilden.
I många fall tar den bättre bilder utan blixt än med blixt.

Ljus är alltid ljus, ljuset som skapas av fokus kanske räcker för att linsen ska kunna fånga upp så mycket ljus som möjligt innan du trycker av och tar bilden utan blixt, detta säger ju att tekniken inte funkar riktigt som det är tänkt, hur bra tekniken fungerar får man reda genom att man stänger av autofokus och blixt off, blir det ljusa bilder även då så är det ju ett genombrott inom mobilkameror..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Är skit förbannad.. webhallen har inte fått in en enda telefon! Och det är just där jag har gjort min beställning på en gul L920!

Åkte runt till några butiker för o se ifall de fått in några i Sisjön GBG!
ThePhoneHouse hade inte fått in några alls, de hade bara fått in några svarta i andra Phonehouse butiker!
Inet hade fått in 15 st gula och 10 st röda!! Men detta var till folk som redan hade förbokat, så jag fick inte köpa någon!
Elgiganten ska få in vita och röda imorgon eller på måndag sa dom! De vita var dock redan uppbokade, så jag bokade upp mig på en röd!

Vill ju helst ha en gul men orkar inte vänta mer! Den röda är också fin och kan tänka mig att ta den istället, var ju 300 kr billigare också!
Så för er som vill ha en röd så kan ni boka upp en på Elgiganten (sisjön) och förhoppningsvis få den imorgon eller senast måndag!

Är en av dom som har bokat vit EHEHEHEH

gött vlad

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte kan logga in på Twitter via appen, både den officiella och Rowi har jag provat. Den säger bara ifrån på Rowi, men på Twitter klagar den på att tiden inte är korrekt inställd, fast den är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av Fetskaft:

Ja du! Min gula beställdes 3:e oktober från Dustin och det verkar bli 17:e december fast jag var sjukt tidig. Bara sorgligt helt enkelt.

17:e tror jag bara är taget ur luften faktiskt. Ett par sidor bak i tråden finns en unboxing-video på en svart från dustin som levererats idag. Det verkar väldigt osannolikt att alla färger skulle komma samtidigt den 17:e, som det står på deras hemsida f.n.

Får jag gissa så vet Dustin att leveranstiden i dagsläget är osäker. Därför sätter man hellre ett datum lite för långt fram än lite för nära i tiden. Det är för övrigt en bra strategi för att få nöjda kunder. Kolla hur sura folk är på Halebop i den här tråden t.ex.

Det är ingen panik för min del dock. Jag är nöjd så länge jag får den innan jul.

Permalänk

http://blogg.svt.se/testbild/2012/09/battre-bildkvalitet-i-mo...

Hittade detta, men får hoppas det verkligen inte stämmer.

Edit: http://kontakt.svtplay.se/org/svt-play/d/hur-tusan-har-ni-tan... Verkar för dyrt/användare då windows phone inte är så stort än. Snacka om moment 22, men vi får väl hoppas dom rycker upp sig och inser att vi som använder wp också betalar tv licens, även fast vi bara är en "bråkdel entusiaster"...

Permalänk

Riktigt tradigt att Halebop inte varken hör av sig eller något när de inte skickar telefonen på utsatt datum. Ett stort minus tycker jag.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Min Nokia L920 finns nu någonstans i Umeå! Frågan är då om man ska dra till postombudet och kolla om den finns där? Skulle vara så jäkla gött att få den ikväll!

Paketet kom till umeå 21:02 det är väl knappast troligt att de packar upp det ikväll eller? Någon som har koll på det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Vad menas med "Ingen synkning av sms"??

Jag körde inte importera från sim kort eller dylikt (om det ens går?) utan hade velat synka det på något smidigt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Min Nokia L920 finns nu någonstans i Umeå! Frågan är då om man ska dra till postombudet och kolla om den finns där? Skulle vara så jäkla gött att få den ikväll!

Paketet kom till umeå 21:02 det är väl knappast troligt att de packar upp det ikväll eller? Någon som har koll på det?

men det är en fredag imorrn finns en chans till innan helgen

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

För mig blir det riktigt bra ändå, är det avstånd med stora landskap kvittar ju det autofokus ljuset.

Precis, lite det jag tänker på... Det skulle vara riktigt roligt att testa på större områden/avstånd och se hur mycket ljus som kommer in...

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

17:e tror jag bara är taget ur luften faktiskt. Ett par sidor bak i tråden finns en unboxing-video på en svart från dustin som levererats idag. Det verkar väldigt osannolikt att alla färger skulle komma samtidigt den 17:e, som det står på deras hemsida f.n.

Får jag gissa så vet Dustin att leveranstiden i dagsläget är osäker. Därför sätter man hellre ett datum lite för långt fram än lite för nära i tiden. Det är för övrigt en bra strategi för att få nöjda kunder. Kolla hur sura folk är på Halebop i den här tråden t.ex.

Det är ingen panik för min del dock. Jag är nöjd så länge jag får den innan jul.

Hoppas verkligen att det är så, väntan tar kol på mig:P

Men ja, innan jul hoppas jag verkligen. Blir väldigt besviken på Nokia annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Ja jag har till skillnad från dig, en mobil in min hand. Du tror inte jag vet LITE mer än dig då?

Och igen.... LÄS vad jag skrev, ett enkelt test krossar hela teorin och YES det är fullt möjligt att ta kolsvarta bilder med auto fokus PÅ.
Det är alltså fysiskt omöjligt för kameran att ta upp ljus från auto fokusen.

Släpp det nu, auto fokus är ENDAST för fokus.

Det verkar som att ljuset är tänt men ingen är hemma hos dig.

Jo, iofs har du ju en tanke där, stämmer bra det om det blir svarta bilder med auto fokus ljus så fallerar min teori.. Har sätt många klipp på youtube där dem verkligen jämför, kan ibland kännas orättvist att dem med ena highend mobilen tar utan autofokus ljus och med L920 så är det ljus i autofokusen... Visst pratar dem, "this is only autofokus light" men orka tro på allt som sägs

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Vad menas med "Ingen synkning av sms"??

Antagligen att sms konversationerna du har på din mobil innan inte kommer med i Lumian

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Jo, iofs har du ju en tanke där, stämmer bra det om det blir svarta bilder med auto fokus ljus så fallerar min teori.. Har sätt många klipp på youtube där dem verkligen jämför, kan ibland kännas orättvist att dem med ena highend mobilen tar utan autofokus ljud och med L920 så är det Ljus i autofokusen... Visst pratar dem, "this is only autofokus light" men orka tro på allt som sägs

BINGO.

Det handlar inte om att tro på allt som sägs, det handlar om att lyssna på vad folk säger till dig. Helt onödig disukssion som hade slutat för länge sen om du bara hade läst vad jag skrivit istället för att ifrågasätta min intelligens eller kalla mig för Iphone fanby eller Nokia fanboy.

Så... låt oss höra dig säga orden "breakthrough" nu. "Mil-stolpe" funkar det med.

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Du vet precis allt i minsta detalj hur kameran funkar? Det jag vill få fram är att det skulle kunna fuskas något enormt med att ha flash för autofokus och off med blixt, och även få ljusa bilder i mörka förhållanden.. Det ljus autofokus ger "räcker" för att göra ljusa bilder, vilket innebär att delar av pureview tekniken fallerar..

Altså, ursäkta, men vad svamlar du om? Vet du hur en fokuslampa fungerar?
Lampan tänds, kameran fokuserar, lampan släcks, bilden tas.
Så länge du inte fotar i ett rum fullt med självlysande färg, påverkar inte fokuslampan ett skit av hur mycket ljus som finns då bilden tas.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Sitter och pillar med min gula Lumia och den är helt fantastisk, dock lyckas jag inte få internet att fungera på något sätt via Telia, utan enbart med det trådlösa nätverket. Någon som vet hur man konfigurerar den för Telia?

På deras hemsida finns bara för Windows Phone 7 och dom inställningarna går inte göra på 8:an.

Visa signatur

"In the beginning the Universe was created. This has made
a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move"

Permalänk
Medlem

Haft luren under dagen nu. Den är ju sweet för det mesta. Men det suger ju p*** att det inte finns notifieringar som är fasta.
Kommer från android innan och saknar bankdroid bl.a . Bankhubben finns ju men har långt ifrån samm funktionalitet som bankdroid ( speciellt notifieringar ) .
Kamenaran verkar väl nice , framförallt video, bilder imponerar inte för tillfället (dock bara kollat bilderna på mobilen ) . Samma bilder så hade min gamla SE RAY bättre kvalitet. ( och då menar jag på mobilen ) .
Provade att dra in ett top gear avsnitt av okänt format, funkade perfekt. Dock så säger luren ibland när jag ska spela upp det att det är av okänt format och fungerar ej.

Lite first-time-user-experience-på-torsdags-drink-på-jobbe.

over and out

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Altså, ursäkta, men vad svamlar du om? Vet du hur en fokuslampa fungerar?
Lampan tänds, kameran fokuserar, lampan släcks, bilden tas.
Så länge du inte fotar i ett rum fullt med självlysande färg, påverkar inte fokuslampan ett skit av hur mycket ljus som finns då bilden tas.

Visst är det så, jag vill iaf se lite real action
släkt lampa,kamera fokuserar,lampa släkt, och bild tas.. Asså, autofokus off/blixt off i mörka förhållanden..
eller det kanske finns sådana bilder uppe? om inte så är det välkommet..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Visst är det så, jag vill iaf se lite real aktion
släkt lampa,kamera fokuserar,lampa släkt, och bild tas.. Asså, autofokus off/blixt off i mörka förhållanden..
eller det kanske finns sådana bilder uppe? om inte så är det välkommet..

Alla mörkerbilder som visats hittills är sådana.
Väljer du själv att vägra tro på det så kommer inte några bilder i världen att få det att tro annat.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av saussure:

Jag beställde en vit 920 från Tele2 i början av november och fick ett preliminärt leveransdatum i mitten av december. Det är fortfarande detta datum som anges om jag söker på ordern via deras sida. Det står dock att sidan uppdateras löpande om de får besked om mer exakt leveransdatum.

Hur är det för er andra som beställt av Tele2? Har ni samma datum som vid beställningen eller har något ändrats?

Jag beställde i oktober någongång och dom satte datumet till 16/11 men fick inte den förrän idag.

Tycker den är helt okej dock så strular jävla äckliga hotmail saken så jag kan inte ladda ner några appar eller så..

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz | 8 GB DDR3 Ram | 40GB Intel SSD | 2TB Western Digital |NZXT Vulcano | 650W Corsair PSU | Nvidia Geforce GTX 560 Ti 1 GB |

Konsoler: NES | SNES | N64 | Gamecube | GBA MICRO | Wii | PSOne | PS2 | PS3 | XBOX | XBOX360 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcom:

Sitter och pillar med min gula Lumia och den är helt fantastisk, dock lyckas jag inte få internet att fungera på något sätt via Telia, utan enbart med det trådlösa nätverket. Någon som vet hur man konfigurerar den för Telia?

På deras hemsida finns bara för Windows Phone 7 och dom inställningarna går inte göra på 8:an.

Hmm mina inställningar fungerade automatiskt med Telia, dock ville den använda trådlösa, så stängde av wifi och slog på roaming sen startade jag om luren och då lirade allt

Permalänk
Skrivet av Xcom:

Sitter och pillar med min gula Lumia och den är helt fantastisk, dock lyckas jag inte få internet att fungera på något sätt via Telia, utan enbart med det trådlösa nätverket. Någon som vet hur man konfigurerar den för Telia?

På deras hemsida finns bara för Windows Phone 7 och dom inställningarna går inte göra på 8:an.

Hade samma problem, starta om telefonen bara.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk

Beställde precis en svart av Halebop! Svart pga matt var ett krav!
Plats 8 i kön När får man den då tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Visst är det så, jag vill iaf se lite real action
släkt lampa,kamera fokuserar,lampa släkt, och bild tas.. Asså, autofokus off/blixt off i mörka förhållanden..
eller det kanske finns sådana bilder uppe? om inte så är det välkommet..

Det finns ju exempel på bilder tagna utomhus nattetid. Tror du att autofokuslampan kan lysa upp en halv park?

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Altså, ursäkta, men vad svamlar du om? Vet du hur en fokuslampa fungerar?
Lampan tänds, kameran fokuserar, lampan släcks, bilden tas.
Så länge du inte fotar i ett rum fullt med självlysande färg, påverkar inte fokuslampan ett skit av hur mycket ljus som finns då bilden tas.

Nä, Nokia har lyckats att fixa en kamerasensor som är snabbare än ljuset! Fokusljuset lyser upp lite i rummet och kamerasensorn springer ikapp ljuset och fångar bilden. Så lite fusk är det allt!
Nokia kommer få fysikpriset nästa år, trots att dom fuskar.

Permalänk

Fan Halebop svarar inte på varför den gula inte har skickats... Vad tror ni? Fått något svar?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag har några frågor till er som har fått tag i en 920..

1. Finns det filhanterare?

2. Kan man i filhanteraren eller i musikspelare bara klicka på en mp3 fil och välja den som ringsignal?

3. Kan man ställa in olika ljudvolym för ringsignal, meddelanden, system eller musik?

4. Går det att enkelt ansluta via wifi till en utdelad mapp i en windowsdator? (för att överföra mp3 eller filmer)

5. Klarar filsystemet av större filer än 4gb? (tex.HD filmer)

Tacksam för svar, jag har nämligen en WP7.5 jobb lur som inte fungerar så bra i jämförelse med SGS3an..