Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Har ni testat telefonsupporten ? Jag får 100% mer info där än från support via webchatten för där har Ingen koll tydligen.
dock gällde mitt ärende på telenor men lär vara samma visa hos många andra operatörer.

Halebop har ej telefonsupport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Halebop har ej telefonsupport.

ouch, det suger.... tur att jag aldrig har tänkt å skaffa halebop..

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av Abbs:

För vilken färg? Gul?

Jepp vill höra när min telefon kommer.. Beställde 28e oktober.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Jag hade kört på tre, tycker de har klart bäst täckning. på tre betalar du 299 kr för 20mbt hastighet och du får 10 GB att surfa för. Sen ingår även 3000 fria sms+att man ringer gratis till alla inom tre (om det fortfarande är som förr). Jag hittar ingen annan operatör som är så bra och samtidigt billiga. Får betala runt 550 kr för att få samma utbud hos de andra, dock så får du la ringa för hela potten hos telia,telenor osv men är man som jag och inte ringer så överdrivet mycket så får jag inte ut så mycket av det (: sms ftw. Och telefonen ingår ju givetvis i priset 299kr/mån.

En sak jag tänkte på som någon annan kanske har något att berätta om. Detta abonnemang på 299kr/mån som jag just skrev om. Där ingår ju telefonen, alltså 0 kronor i månaden. Abonnemanget är ju lika dyrt om man beställer med eller utan telefon :S Så känns väldigt ovärt att teckna det utan telefon, på en "gammal" då.. well well.

Är inte anställd på tre hehe (: trevlig helg

Som jag skrivit tidigare så betalar du ca 100 kr/månad gör mobilen. Samma abbonemang finns för 199 kr utan telefon (tre-mini + surf max).

Permalänk
Medlem

Jag beställde en igår från halebop som skickades idag, iofs en svart, men dom verkar ju ha lurar iaf.

Permalänk
Medlem

Märkligt många som ska ha en gul.. Tycker det är lite som att köpa en gul bil, hemskt
Röd, svart och vit är ok. Sen är det då cyan (babyblå) eller gul som inte finns på kartan för mig. Whatever floats your boat

Skulle ta en grå om det fanns i Sverige men den finns inte för europa alls ännu och det finns inte bekräftat att det ska släppas heller. Jag har talat direkt med Nokia om detta.

Permalänk
Skrivet av Ture6600:

Hur rekommenderar du att man laddar lithium batterier?
Ladda 100% sen använda tills 0% sen ladda fullt igen?

Vad jag har läst så ska man helst undvika att låta mobilen urladdas helt om man har lithium-batterier. Men det står ju förstås en hel del skit på nätet också, men om någon vet så säg gärna till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jepp vill höra när min telefon kommer.. Beställde 28e oktober.

Har plats 14 och har inte sett skymten av ett mail. Halebop fick nog in ett väldigt litet parti gula idag, förhoppningsvis inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenovitch:

Vad jag har läst så ska man helst undvika att låta mobilen urladdas helt om man har lithium-batterier. Men det står ju förstås en hel del skit på nätet också, men om någon vet så säg gärna till!

Man behöver aldrig vänta tills det är helt urladdat och varför skulle man?

Som jag skrev tidigare:

Skrivet av yoba:

Ladda när du vill, thats it
Som sagt har Lithium inget "minne" som de gamla typerna har så det är bara att köra. Den kommer bli sämre med tiden vad du än gör. Om du läser vad jag skrev så förklarar jag det där med x antal cykler under batteriets livstid. Det blir gradvis sämre med tiden, snabbare om du använder batteriet mycket och långsammare om du använder den mindre.

Jag laddar min när jag går och lägger mig varje kväll och har alltid gjort så. Det är väl det mest naturliga då mobilerna nuförtiden håller lite drygt 1 dag beroende på användning.

Ladda när ni går och lägger er helt enkelt. Börjar det bli dåligt med kräm innan dess, ladda den.

Permalänk
Skrivet av Abbs:

Har plats 14 och har inte sett skymten av ett mail. Halebop fick nog in ett väldigt litet parti gula idag, förhoppningsvis inte.

Tack! När beställde du din?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Tips: Tele2 butiken kompassen gbg har två svarta inne.

Visa signatur

HP

Permalänk
Skrivet av yoba:

Man behöver aldrig vänta tills det är helt urladdat och varför skulle man?

Som jag skrev tidigare:

Ladda när ni går och lägger er helt enkelt. Börjar det bli dåligt med kräm innan dess, ladda den.

man behöver inte vänta på urladdning. intensivt användande av en smartphone, oavsett tillverkare och OS, så hinner man inte alltid hem till laddaren innan den är död

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Jag tror alla är mer eller mindre medvetna vilka för- och nackdelar det är med Lumia 920. Inte fan köper man en pryl för 5500 sek eller tecknar en abonnemang utan att kolla om det uppfyller de krav och behov man vill ha.
So ja, @hdjb1 är en troll.

Mr @hdjb1 verkar mycket bekymrad om prestanda och att man kan spela Modern combat 3 på 4,8" display.
Verkar inte ha koll att han är på sweclockers.com forum. Liten tips till honom www.humblebundle.com
För 1 dollar (7 sek) kan du nu få spela 4 AAA spel för PC i sån klass som du aldrig kommer få chansen att göra på en mobil.
Mitt råd är vill du spela spel, spela vart du får bästa spel och upplevelser. Det är de inte på en touchscreen vart ens fingrar täcker halva skärmen. Små 5 minute timewasters..ok. Riktiga spel..gimme a break.

OnT
Har själv haft även dumbphones 10 år sen med filhanterare/utforskare så det är synd att Microsoft har inte utvecklat den över hela systemet. Den går väl hand i hand med Office paketet. Nedladdningar från nätet. Hantera/radera/flytta filer on the fly. Istället får man koppla den till datorn och köra Utforskaren därifrån. Bläddra i Skydrive kan man också göra tror jag.

Så ja, jag är medveten om det och kommer ändå köpa Lumia.

För mig var det alltid hårdvara som väger mest och just därför köper jag den. Det finns inga appar att göra din mobils skärm till supersensitive, finns inga appar heller till Qi laddning, inga till OIS heller.
Skärmen är en jävla revolution. Så mycket teknik packad i den, helt jävla otroligt. Om Apple kom ut med sånt här först folk skulle fan kasta guldtackor på deras butiker.
Samma med kameran, first ever på smartphone optical IS.
Jag tycker att Nokia har gjort sin läxa och det är upp till Microsoft att ta i nu, betala för jävla instagram så folk håller käften och utveckla grundfunktioner så åtminstone mobiljäveln beter sig som en mobil så alla får åtminstone det folk förväntar sig från en mobil.

Var sugen på en gul men lutar till röd för om man ska tro på prisjakt den gula kan man köpa i januari typ. Tänkte casha den direkt, men inga buitker har den än.

Permalänk

Halebop fick in 5 st gula idag!!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Rekord...

Den här tråden har ju blivit ett monster. Den är numera störst av alla trådar här på mobilavdelningen, i både antal visningar och inlägg.

Det verkar som om Nokia har något verkligt bra på gång...

EDIT:

Måste lägga till att den bara är 3 månader gammal oxo...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Den här tråden har ju blivit ett monster. Den är numera störst av alla trådar här på mobilavdelningen, i både antal visningar och inlägg.

Det verkar som om Nokia har något verkligt bra på gång...

EDIT:

Måste lägga till att den bara är 3 månader gammal oxo...

Men rensar man bort alla inlägg med "Jag har köplats 17.", "Jag har beställt en gul. Vilken färg har du?" och diverse kundtjänst-chattutdrag så skulle nog tråden vara 10 sidor istället.

Måste vara svårt för folk som är intresserade av telefonen att hitta vettig information bland allt detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Tack! När beställde du din?

20:e Oktober typ.

Jäkligt synd att Halebop bara fick in 5. Hoppas de får in fler på måndag.

Permalänk
Skrivet av Saxpy:

Halebop har fått in fem vita idag. Grattis till er som har låga nummer. Inga nya bekräftade leveransdatum... Suck.

Var fick du den infon ifrån, chatt med supporten?

Kan du klippa in det här isf, har nämligen plats nr 3 i kön på den vita enl besked från supporten för några veckor sedan men har inte hört nåt idag, om de fick in fem st borde min rimligtvis skickas idag.

Tack på förhand!

//KS

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Det fungerar inte så med Lithium batterier som ju alla moderna telefoner har. Det där är en gammal grej som hänger kvar sen tiden med NiCad batterier.

Lithium batterier har inget "minne" som de gamla batterityperna har. De har x antal cykler som de klarar av. Tex 1000 full urladdning och full uppladdning. Kör du från 100%-0% så är det en cykel. Kör du från 100-50 sen laddar till 100 och sen ner till 50% igen så är det 1 cykel.
Försöker rensa bort denna gamla myt som är väldigt ihärdig.

Batteriet har inget minne nej (vilket jag inte skriver någonstans), men operativet behöver veta hur mycket som är kvar. Man märker snabbt att det är en mismatch mellan när operativet tror batteriet är slut och när det faktiskt är slut. Andra har haft problem med att batteriet tar slut medan operativet tror det finns 80% kvar osv. Tyder starkt på att man måste kalibrera så att operativet och batteriet ligger på samma nivå.

Permalänk
Skrivet av dallaboo:

Jag tror alla är mer eller mindre medvetna vilka för- och nackdelar det är med Lumia 920. Inte fan köper man en pryl för 5500 sek eller tecknar en abonnemang utan att kolla om det uppfyller de krav och behov man vill ha.
So ja, @hdjb1 är en troll.

Mr @hdjb1 verkar mycket bekymrad om prestanda och att man kan spela Modern combat 3 på 4,8" display.
Verkar inte ha koll att han är på sweclockers.com forum. Liten tips till honom www.humblebundle.com
För 1 dollar (7 sek) kan du nu få spela 4 AAA spel för PC i sån klass som du aldrig kommer få chansen att göra på en mobil.
Mitt råd är vill du spela spel, spela vart du får bästa spel och upplevelser. Det är de inte på en touchscreen vart ens fingrar täcker halva skärmen. Små 5 minute timewasters..ok. Riktiga spel..gimme a break.

OnT
Har själv haft även dumbphones 10 år sen med filhanterare/utforskare så det är synd att Microsoft har inte utvecklat den över hela systemet. Den går väl hand i hand med Office paketet. Nedladdningar från nätet. Hantera/radera/flytta filer on the fly. Istället får man koppla den till datorn och köra Utforskaren därifrån. Bläddra i Skydrive kan man också göra tror jag.

Så ja, jag är medveten om det och kommer ändå köpa Lumia.

För mig var det alltid hårdvara som väger mest och just därför köper jag den. Det finns inga appar att göra din mobils skärm till supersensitive, finns inga appar heller till Qi laddning, inga till OIS heller.
Skärmen är en jävla revolution. Så mycket teknik packad i den, helt jävla otroligt. Om Apple kom ut med sånt här först folk skulle fan kasta guldtackor på deras butiker.
Samma med kameran, first ever på smartphone optical IS.
Jag tycker att Nokia har gjort sin läxa och det är upp till Microsoft att ta i nu, betala för jävla instagram så folk håller käften och utveckla grundfunktioner så åtminstone mobiljäveln beter sig som en mobil så alla får åtminstone det folk förväntar sig från en mobil.

Var sugen på en gul men lutar till röd för om man ska tro på prisjakt den gula kan man köpa i januari typ. Tänkte casha den direkt, men inga buitker har den än.

Tack, du gjorde min dag! Obs, inte ironi.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk

dem som bestälde röda hos halebop lär få vänta ett tag tyvärr.. INGA inkomna röda idag, dåligt..

Permalänk
Medlem

Jag fick min gula 920 igår (beställd via lokal butik, tillika arbetsplats för mig). Den är gudomlig! Skön skärm, lagom stor och tung! Dock funkar den inte med mina handskar (ganska tjocka).

Jag är toknöjd med den! 4G fungerar bra med Telia Max 25. Resten fungerar bra, enda jag saknar är att röststyrningen ska fungera med svenska!

Rekommenderas starkt! Den gula är störthäftig!

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keyser Soze:

Var fick du den infon ifrån, chatt med supporten?

Kan du klippa in det här isf, har nämligen plats nr 3 i kön på den vita enl besked från supporten för några veckor sedan men har inte hört nåt idag, om de fick in fem st borde min rimligtvis skickas idag.

Tack på förhand!

//KS

Chatt med supporten men jag sparade inte den.

Permalänk
Skrivet av Saxpy:

Chatt med supporten men jag sparade inte den.

OK, tack ändå

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Finns VLC till WP8? Kan man spela MKV då?

Inte ännu, men dom jobbar på det. Tydligen försöker dom samla in lite stålar för att få ihop det, så om man vill kan man skänka dom en slant.

Permalänk
Medlem

En ganska rolig bild. Tydligen någon som har fått lite extra i sin telefon.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjonko:

Om någon som bor i Umeå vill ha en Vit L920 så finns det en på Media Markt. Var just där å kollade. Dom hade fått in 1 enhet. Sa att dom kommer få in fler svarta å vita under nästa vecka men inga röda eller gula.

Tusen tack till dig! Hon som bemannade mobilavd. sa att de ej fått in några än så jag hänvisade till att det skulle funnits inne en igårkväll så hon ringde lagret och nu skriver jag detta på högblank skönhet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om någon vill ha en svart för ett lite högre pris än andra handlare ser det ut som att ThePhoneHouse har svarta på nätlagret.

http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/Nokia/Nokia-Lumia-920

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Skrivet av Nikken:

Om någon vill ha en svart för ett lite högre pris än andra handlare ser det ut som att ThePhoneHouse har svarta på nätlagret.

http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/Nokia/Nokia-Lumia-920

undrar om dom verkligen har dom inne, vad jag har sett så har dom haft svarta på lager länge medans andra butiker knappt fått in några.
Jag väntar på webhallen. Dom säger första eller andra veckan i december

Visa signatur

i7 9700K OC 4.9GHz | Gigabyte RTX 3080 10Gb VISION OC | ASUS PRIME Z390-A | 16Gb/3200MHz Corsair Vengeance RGB | Asus Swift PG278Q 144Hz/2560x1440 | NZXT H510 Elite vit

Permalänk
Medlem

Mediamarkt har röd i webshoppen. Tydligen i lager. Det står beställningsvara om man vill köpa i butik. meh...
Väntar till måndag tills jag beställer. Hoppas de får in gula också.