Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjonko:

Äntligen min gula på väg från Halebop, då har man helgen på sig att längta lite till!

"Hejbop!

Nu har vi lämnat dina varor till Posten."

Köplats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Jag kör Telias Flex Mellan men la till Surfa Stor. Får då 10 GB data, 1000 SMS samt 1000 Minuter. De 99 öre i öppningsavgift skall tydligen dras från de 399 jag betalar varje månad för Flex Mellan. Totalsumman med Lumia 920 blev 549 kr/mån för mig.

I och för sig inte aktuellt för er i Sverige, men jag tog min från TeleFinland som också hade erbjudande på "koko paketti", d.v.s. hela paketet.
Jag betalar 20 € i månanden för telefon, 15 €+ 5 € för maxhastighetsanslutning (inte 4G dock), och då ingår också 2800 min taltid, 2800 sms samt 2800 mms i månaden. Dessa erbjudanden jag har gäller i två år framöver, och motsvarar ungefär 340 kronor i månaden.

Permalänk
Medlem

Vad jag förstått ska det gå att göra egna ringsignaler genom att korta ner mp3 filer och hålla på och fixa och trixa, det kan jag leva med då jag gjorde samma sak med min iphone.
Är det någon som listat ut hur man byter sms signal? Googlade lite snabbt innan läggdags igår men hittade ingen bra info.
Och är det någon som provat spotify appen? Har hört att den fungerar väldigt dåligt, men den verkar ju ändå ha alla de funktioner jag använder mig av.
Jag har satt leveransdatum på 6e/7e december för min röda, I can't wait!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjonko:

Äntligen min gula på väg från Halebop, då har man helgen på sig att längta lite till!

"Hejbop!

Nu har vi lämnat dina varor till Posten."

Var det inte jättebrist på den gula??

Jävla märkligt..

Väntar fortfarande på den vita..

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahldahl:

Köplats?

Nr 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjonko:

Ok själv har man plats 6 och kommer sitta på nålar tills ett mail kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjonko:

Hoppas du talar sanning nu samt att de fått in minst 14 gula!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Kan någon vänlig själ rekommendera ett abonnemang till denna mobil? Är Halebop något att ha?
Sitter med en Iphone 4 nu via Telia och haaatar att byta från en operatör till en annan (säger jag upp mitt abonnemang nu måste jag väl vänta 3 månader? Har ingen bindingstid kvar)
Halebop ingår i Teliasonera-koncernen så kanske går smärtfritt att byta mellan? Dvs direkt?

Jag kommer använda ganska mycket Skydrive då jag vill streama film osv så jag antar att jag behöver väldigt mycket "surf".

Jag hade kört på tre, tycker de har klart bäst täckning. på tre betalar du 299 kr för 20mbt hastighet och du får 10 GB att surfa för. Sen ingår även 3000 fria sms+att man ringer gratis till alla inom tre (om det fortfarande är som förr). Jag hittar ingen annan operatör som är så bra och samtidigt billiga. Får betala runt 550 kr för att få samma utbud hos de andra, dock så får du la ringa för hela potten hos telia,telenor osv men är man som jag och inte ringer så överdrivet mycket så får jag inte ut så mycket av det (: sms ftw. Och telefonen ingår ju givetvis i priset 299kr/mån.

En sak jag tänkte på som någon annan kanske har något att berätta om. Detta abonnemang på 299kr/mån som jag just skrev om. Där ingår ju telefonen, alltså 0 kronor i månaden. Abonnemanget är ju lika dyrt om man beställer med eller utan telefon :S Så känns väldigt ovärt att teckna det utan telefon, på en "gammal" då.. well well.

Är inte anställd på tre hehe (: trevlig helg

Permalänk
Medlem

Pratade med Halebop nyss, läs nerifrån och upp:
Är väl bara att hålla tummarna att de inte tagit hem för få.
==================================================
2012-11-30 10:53:12
Ja, jag tycker att det borde täcka dom telefoner som redan blivit förhandsbeställda och av den vita modellen är det mindre än 50st.

==================================================
2012-11-30 10:49:10
Nog bör ni väl få in mer än 50st? Förstår att ni är säkert nedbombade med denna frågan.

==================================================
2012-11-30 10:47:58
Vi får in den färgen i nästa vecka. Än har vi inte fått reda på exakt hur många.

==================================================
2012-11-30 10:47:17
Du har plats 36 i kön på den.

==================================================
2012-11-30 10:46:17
Hej! Ett ögonblick så ska jag kolla upp ditt ärende.

==================================================
2012-11-30 10:46:13
Välkommen till livechatten!

==================================================
2012-11-30 10:44:18
Hej, order nr: XXXXXX
Undrar om ni kan se vilken plats i kön jag har för en Vit Lumia 920?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Jag hade kört på tre, tycker de har klart bäst täckning.

Det finns ju en möjlighet (vilket jag tror du går på) att tre har bäst täckning i de områden du befinner dig i. Men överlag så har Telia det bästa nätet, vilket leder till att Halebop och Tele2 också har det.
------------------------------------------------------
Sitter och väntar på att sms ska komma in om att en telefon dumpar ner hos postombudet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Det finns ju en möjlighet (vilket jag tror du går på) att tre har bäst täckning i de områden du befinner dig i. Men överlag så har Telia det bästa nätet, vilket leder till att Halebop och Tele2 också har det.
------------------------------------------------------
Sitter och väntar på att sms ska komma in om att en telefon dumpar ner hos postombudet!

telenor då? tele2 å telenor bygger tsm

fast sen beror ju de på vart man bor som du säger(typ)
i mina områden är telenor å tele2 "bäst" gällande täckning, telia å tre är inget att rekommendera norrort sthlm funkar men inte optimalt.
men om man vill ha mer än bra täckning så blir det mkt svårt men telenor verkar klart bäst i mitt område än sålänge.

lite mer offtopic-

Tele2s 3Gnät går ned varje kväll/natt i princip(gjort så flera mån), Telenor är allmänt sega hos supporten men har stabilt och fantastiskt nät. Tre är stabila och har bra hastighet på nätet som telenor men sämre täckning i vissa delar utav swe. Telia har väl medelmåttiga nuförtiden..

OBS! detta är hur jag upplever det i min kommun, kan ju säkert vara tvärtom hos dig så bli inte sura om jag gillar telesnor

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Det finns ju en möjlighet (vilket jag tror du går på) att tre har bäst täckning i de områden du befinner dig i. Men överlag så har Telia det bästa nätet, vilket leder till att Halebop och Tele2 också har det.
------------------------------------------------------
Sitter och väntar på att sms ska komma in om att en telefon dumpar ner hos postombudet!

Fast när det gäller datatrafik är väl tre ändå bättre för både halebop, tele 2 och telia delar på samma 3g-nät vilket leder till att det är sjukt många som surfar på samma nät i tätorter. Vet inte hur det ligger till med 4g men det är nog lite bättre där!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Fast när det gäller datatrafik är väl tre ändå bättre för både halebop, tele 2 och telia delar på samma 3g-nät vilket leder till att det är sjukt många som surfar på samma nät i tätorter. Vet inte hur det ligger till med 4g men det är nog lite bättre där!

verkar det som du å jag har samma tycke, fast jag tror nog att telesnor ska komma in i bilden också å dela plats med TRE gällande
"datatrafik", stabilt och relativt snabbt nät.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut för mitt paket för tillfället:

https://docs.google.com/open?id=0B9Ho7805ziiaMkVTYXpuenpGb0E

Seriöst hur lång tid kan det ta att paketet till postombudet på coop forum ersboda om det anlände till Umeå igår kl 21:02? Kan det ha blivit fel i systemet det kanske redan ligger hos postombudet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Tänk på att verkligen köra slut på batteriet någon gång i början med så den får kalibreras. Om den var totalt död efter natten och inte gick att starta igen så är det nog fixat redan, efter att min sa att batteriet var slut kunde den köra Netflix i 40 minuter igen, så de verkar behöva kalibreras från fabrik.

Det fungerar inte så med Lithium batterier som ju alla moderna telefoner har. Det där är en gammal grej som hänger kvar sen tiden med NiCad batterier.

Lithium batterier har inget "minne" som de gamla batterityperna har. De har x antal cykler som de klarar av. Tex 1000 full urladdning och full uppladdning. Kör du från 100%-0% så är det en cykel. Kör du från 100-50 sen laddar till 100 och sen ner till 50% igen så är det 1 cykel.
Försöker rensa bort denna gamla myt som är väldigt ihärdig.

Permalänk
Medlem

http://www.mobil.se/nyheter/tre-och-telia-vinnare-i-tacknings...

Jag skulle själv aldrig få för mig att använda telenor iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Det fungerar inte så med Lithium batterier som ju alla moderna telefoner har. Det där är en gammal grej som hänger kvar sen tiden med NiCad batterier.

Lithium batterier har inget "minne" som de gamla batterityperna har. De har x antal cykler som de klarar av. Tex 1000 full urladdning och full uppladdning. Kör du från 100%-0% så är det en cykel. Kör du från 100-50 sen laddar till 100 och sen ner till 50% igen så är det 1 cykel.
Försöker rensa bort denna gamla myt som är väldigt ihärdig.

Hur rekommenderar du att man laddar lithium batterier?
Ladda 100% sen använda tills 0% sen ladda fullt igen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

verkar det som du å jag har samma tycke, fast jag tror nog att telesnor ska komma in i bilden också å dela plats med TRE gällande
"datatrafik", stabilt och relativt snabbt nät.

Telenor är kanon för mig också, dessutom har de ingen data begränsning (rycktet säger 100GB fair usage dock, men det är en hyfsad mängd även för mig).

Kan vara bra och veta att Telenor ännu inte stödjer LTE för Smartphones utan bara för deras router/dongels. Det är på gång inom snar framtid dock, enligt kundtjänst.

Sen kan man ju lägga in andra värderingar, t.ex var ifrån en operatör köper sin utrustning. Telia har t.ex sin LTE utrustning från Ericsson (med undantag för vissa städer där de har radiobasar från NSN) medans Telenor har från Huawei.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Så här ser det ut för mitt paket för tillfället:

https://docs.google.com/open?id=0B9Ho7805ziiaMkVTYXpuenpGb0E

Seriöst hur lång tid kan det ta att paketet till postombudet på coop forum ersboda om det anlände till Umeå igår kl 21:02? Kan det ha blivit fel i systemet det kanske redan ligger hos postombudet?

Ibland går det inte lita på det system dom har, men eftersom du har kollid så kan du alltid kika hos postombudet när du har tid... annars gå dit efter kl 18 ikväll härligt att du får paketet innan helgen iaf.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av Ture6600:

Så här ser det ut för mitt paket för tillfället:

https://docs.google.com/open?id=0B9Ho7805ziiaMkVTYXpuenpGb0E

Seriöst hur lång tid kan det ta att paketet till postombudet på coop forum ersboda om det anlände till Umeå igår kl 21:02? Kan det ha blivit fel i systemet det kanske redan ligger hos postombudet?

Det är ju inte så att nån på posten börja springa med ditt paket såfort det kommer till umeå.
Transporten till postombudet går vanligtvis en gång per dygn, nån gång mellan ca 08 och 18.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Hur rekommenderar du att man laddar lithium batterier?
Ladda 100% sen använda tills 0% sen ladda fullt igen?

Ladda när du vill, thats it
Som sagt har Lithium inget "minne" som de gamla typerna har så det är bara att köra. Den kommer bli sämre med tiden vad du än gör. Om du läser vad jag skrev så förklarar jag det där med x antal cykler under batteriets livstid. Det blir gradvis sämre med tiden, snabbare om du använder batteriet mycket och långsammare om du använder den mindre.

Jag laddar min när jag går och lägger mig varje kväll och har alltid gjort så. Det är väl det mest naturliga då mobilerna nuförtiden håller lite drygt 1 dag beroende på användning.

Permalänk
Medlem

En sak jag undrar över är varför dom inte skickade med den trådlösa laddaren som standard. Eftersom dom stoltserar med det, borde man få med en vid köp tycker jag.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Skrivet av pjonko:

Äntligen min gula på väg från Halebop, då har man helgen på sig att längta lite till!

"Hejbop!

Nu har vi lämnat dina varor till Posten."

Vart ser man det? På mailen??

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av gele77:

Telenor är kanon för mig också, dessutom har de ingen data begränsning (rycktet säger 100GB fair usage dock, men det är en hyfsad mängd även för mig).

Kan vara bra och veta att Telenor ännu inte stödjer LTE för Smartphones utan bara för deras router/dongels. Det är på gång inom snar framtid dock, enligt kundtjänst.

Sen kan man ju lägga in andra värderingar, t.ex var ifrån en operatör köper sin utrustning. Telia har t.ex sin LTE utrustning från Ericsson (med undantag för vissa städer där de har radiobasar från NSN) medans Telenor har från Huawei.

Intressant läsning om utrustningen !

Ja telenor kommer stödja 4G såfort deras tester är klara, för utrustningen skall finnas färdig redan idag men dom vill ju säkra upp att det inte blir problem med övriga delar. Detta är vad jag har fått höra och läsa om iaf.
Jag kommer inte ha några problem med att få 4G till abg:et senare för man klarar sig lätt på 3G(till mobilen) än så länge.

När det kommer till databegränsning så är "ryktet" sant, det finns en "spärr" vid 100GB om man har "fri surf" erbjudandet/abg. Spärren sätts igång efter 100GB under dom 30 rullande dagarna men det mycket annat spelar in såsom belastning på nätet osv. Vissa som är lyckligt lottade som har en mast som har bara.. säg 50% belastning lär utan problem ha 2-500GB i datamängd men förr eller senare kommer man bli spärrad till 0.5mbit när systemet väl känner att belastningen blir för stor, då kommer "fair usage policy" in.

Hur man blir av med spärren funkar såhär: om du tankar 100GB mellan 16/1 och 16/2 så du ligger på ett snitt av 3.33GB/24tim. Men om du råkar tanka 4-5GB 17/2 och masten är tillräckligt belastad så kommer du förmodligen bli spärrad under en kort tid. Tiden beräknas utav hur mycket du belastar masten under nästkommande 5dagarna. Så om du 18/2 är spärrad och skiter i att surfa helt den dagen så är du med all säkerhet upplåst 19-20/2

Om man har tankat ännu mer så blir tiden ännu längre. Sj har jag varit spärrad 25dagar (1.3TB inom 30dagar hehe)

hur jag vet detta är mest pga frustrationen jag hade när jag blev spärrad första gången... Mer finns att läsa på mobilabredband.se

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Va fan jobbar inte folk!? 46 i köplats på Halebop.. Va e detta

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Va fan jobbar inte folk!? 46 i köplats på Halebop.. Va e detta

Tror ärligt talat inte det är nån idé att terra supporten där mer. De vet ändå inte vad de talar om och man får olika svar varje gång. De skickar telefonen när det gör det.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Va fan jobbar inte folk!? 46 i köplats på Halebop.. Va e detta

För vilken färg? Gul?

Permalänk
Medlem

Halebop har fått in fem vita idag. Grattis till er som har låga nummer. Inga nya bekräftade leveransdatum... Suck.

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Tror ärligt talat inte det är nån idé att terra supporten där mer. De vet ändå inte vad de talar om och man får olika svar varje gång. De skickar telefonen när det gör det.

Sant. Den kommer när den kommer.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Tror ärligt talat inte det är nån idé att terra supporten där mer. De vet ändå inte vad de talar om och man får olika svar varje gång. De skickar telefonen när det gör det.

Har ni testat telefonsupporten ? Jag får 100% mer info där än från support via webchatten för där har Ingen koll tydligen.
dock gällde mitt ärende på telenor men lär vara samma visa hos många andra operatörer.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh