Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av snakke:

Det är mer själva grejen med att Spotify av någon slags principsak inte utvecklar för Windows Phone, som känns trist.

Det gör de väl. De har ju redan en app för WP7. Hur länge har WP8 funnits ute? En vecka? Klart att det kommer en uppdaterad app så småningom...

På vilket sätt funkar förresten inte den nuvarande Spotify-appen med WP8? Jag har bara läst att det är problem, men inte någon som har förklarat vad problemet är.

Permalänk
Medlem

Fast alltså, det finns en Spotify för windows phone och den fungerar med ens spellistor så vad är det egentliga problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingsCrown:

Det gör de väl. De har ju redan en app för WP7. Hur länge har WP8 funnits ute? En vecka? Klart att det kommer en uppdaterad app så småningom...

Det stämmmer bra det! Men WP7-appen har mig veterligen inte uppdaterats sedan den släpptes för drygt 1,5 år sedan. Förhoppningsvis får Spotify-utvecklarna lite inspiration om det blir momentum på försäljningen av Windows Phone 8-enheter och att vi slipper vänta ett halvår, som vid den ursprungliga lanseringen av Windows Phone.

Skrivet av KingsCrown:

På vilket sätt funkar förresten inte den nuvarande Spotify-appen med WP8? Jag har bara läst att det är problem, men inte någon som har förklarat vad problemet är.

Det är jag också osäker på.

Skrivet av careface:

Fast alltså, det finns en Spotify för windows phone och den fungerar med ens spellistor så vad är det egentliga problemet?

Har du jämfört Spotify-applikationen till Windows Phone sida vid sida med Spotify-applikationerna till Android respektive iOS? Skillnaderna är enorma. Främsta akilleshälen är (igen, precis som med Facebook-applikationen till Windows Phone som jag nämnde tidigare) att den är så extremt långsam, så till den grad att det många gånger blir ohanterbart. Ingen trevlig upplevelse att navigera i de annars väldigt snygga menyerna.

Permalänk
Skrivet av careface:

Fast alltså, det finns en Spotify för windows phone och den fungerar med ens spellistor så vad är det egentliga problemet?

Problemet är att den inte finns tillgänglig för WP8

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

För oss som är nya på WP. Fungerar inte alla WP7 appar på WP8?

ot
Permalänk
Skrivet av gele77:

Kan vi inte skippa språk diskussionen? Finns säkert intressanta forum hos Svenska Akademin för detta.

För oss som är nya på WP. Fungerar inte alla WP7 appar på WP8?

Dom fungerar, men det finns begränsningar till varje app om vilka marketplaces dom ska vara tillgängliga i. Precis som när det kommer till språk.

Det handlar egentligen bara om att nån behöver ta ett beslut, och en hyfsat kompetent utvecklare behöver lägga några minuter på att justera en inställning.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Det här är ingen tråd för att gnälla på varandras grammatik och stavning. (Det finns ingen sådan tråd, och det av en anledning..)
Skärpning.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Då har amazon skickat min Lumia 920
Med lite tur så kommer den denna veckan

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att appar är 50% av en smartphone. Och kartappen är 10%(+- beroende på vem du är) av en smartphone. Det gör det hela lite enklare för mig.

Jag är rätt säker på att alla stora internationella appar som Spotify, facebook etc kommer att finnas i bra versioner till WP8. Jag är däremot mer orolig för de svenska apparna som bankappar, svtplay, SL etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Dom fungerar, men det finns begränsningar till varje app om vilka marketplaces dom ska vara tillgängliga i. Precis som när det kommer till språk.

Det handlar egentligen bara om att nån behöver ta ett beslut, och en hyfsat kompetent utvecklare behöver lägga några minuter på att justera en inställning.

Bara och bara? Jag är inte insatt men kan det inte vara så att man måste ha en licens för att släppa appar på WP8 Appstore? Eller övergår WP7 licensen? Har noll koll på vilka krav MS ställer på utvecklare, men vet att dom är rätt knasiga när det gäller XBLA och liknade. Även hört en massa oroliga saker angående Windows 8:s appstore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

För att om den ligger på laddning så avbryter man laddningen varje gång man lyfter på den och ska göra något, förmodligen tar induktionsladdningen mycket längre tid också. Men är också ganska säker på att man kan ladda genom USB-micro.

Finns inga belägg för att induktionsladdning skulle ta längre tid, däremot kan det vara tvärtom då usb kablar inte kan hantera större strömmar.
teoretiskt sett skulle man kunna höja kapaciteten oändligt mycket med induktiv laddning gentemot usb

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk

Trevligt att Aftonbladet uppmärksammar vår favoritmobil i dag >>

Edit: Vid en närmare titt såg jag att det snarare är Telenor som gör reklam för vår favoritmobil på Aftonbladet...

Permalänk
Medlem

Fyfan vad jag är sugen på den! känner att nokia gör så jävla bra saker speciellt kvalitetsmässigt.
Ska dock vänta på nya Jolla då jag hellre har QWERTY och stödjer gärna öppen programvara.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Skrivet av Trachky:

Då har amazon skickat min Lumia 920
Med lite tur så kommer den denna veckan

Hur är det med garanti osv när man beställer från Tyskland? vart lämnar du in den? Kan väl inte vara så illa att man får skicka den tillbaka till Tyskland eller?

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Hur är det med garanti osv när man beställer från Tyskland? vart lämnar du in den? Kan väl inte vara så illa att man får skicka den tillbaka till Tyskland eller?

Rimligtvis borde det vara så. Har man problem med en produkt, så brukar man vara tvungen att vända sig till återförsäljaren som man köpte den av för att utnyttja garantin - inte en annan.

Permalänk
Medlem

Telenors erbjudande med 449kr/månaden fri surf ser väldigt bra ut. Men för den som undrar så är det bara på 3g-nätet. Jag frågad e kundservice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Hur är det med garanti osv när man beställer från Tyskland? vart lämnar du in den? Kan väl inte vara så illa att man får skicka den tillbaka till Tyskland eller?

Åtminstone här i Finland var det inga problem att lämna in en Nokia mobil som var köpt på utlandet på garanti service...

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trachky:

Då har amazon skickat min Lumia 920
Med lite tur så kommer den denna veckan

Samma här! Fattar ju dock 0 av tyskan som står i mailen jag fått.. Har du luskat fram ett kollinr och var man kan söka efter de?

edit: Med lite hjälp av google translate fick jag fram ett kollinr.. verkar som de är Hermes som skickar.. Kan de va tysklands motsvarighet till Posten? (Dvs posten tar över leveransen när de kommer till Sverige)

Permalänk
Medlem
Skrivet av archen:

Samma här! Fattar ju dock 0 av tyskan som står i mailen jag fått.. Har du luskat fram ett kollinr och var man kan söka efter de?

edit: Med lite hjälp av google translate fick jag fram ett kollinr.. verkar som de är Hermes som skickar.. Kan de va tysklands motsvarighet till Posten? (Dvs posten tar över leveransen när de kommer till Sverige)

Vad jag har förstått efter att googlat lite om Hermes så verkar det som att det är ett transportföretag liknande DHL eller UPS som finns runt om i Europa.

Permalänk
Medlem

Ok hoppas ändå posten tar över så man kan hämta på Serviceställe.. Lär nästan kolla upp de så dom inte knackar på dörren på fredag och ingen hemma så man får vänta till måndag! Nu tror jag iof inte dom hinner till fredag men ämdå!

edit*
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=760

Posten tar över paketet och kör ut det.. Får väl kolla med företagscenter på fredag om dom har något paket liggandes.. verkar ju inte gå o lita på posten iaf!

Permalänk

Vill också köpa en från Tyskland!! Men vågar inte pga garantin!!!

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så verkar Hermes va ett riktigt kalleanka logistik företag så jag har väl inga stora förväntningar på att få den till fredag.. Borde kanske bett han skicka med DHL. Verkar som endel fått vänta upp till 14 dagar på paket från tyskland som gått med Hermes.. Återstår väl o se!

concorde: Som många skrivit så brukar de vara världsgaranti.. du lämnar den till Nokia i Sverige och om de nu inte funkar så spelar de väl ingen roll att skicka telefonen till Tyskland? Skicka iväg den lär du ju göra oavsett om du köpt den i Sverige eller nån annanstans.. Undantag om du gått till nån lokal butik såklart!

Permalänk

3 har uppdaterat hemsidan. Dom säger nu 1-2 veckor, innan var det vecka 47 som gällde.

Ingen aning vad det betyder i verkligheten, men men vi får se. Jag har ju tidigare förhandsbokat en svart hos dom.

Permalänk
Medlem

"During November, the Nokia Lumia 920 will reach Australia, France, Germany, Hong Kong, India, Italy, Poland, Russia, Saudi Arabia, Thailand, Turkey, the United Arab Emirates, the UK, the US and Vietnam."

http://press.nokia.com/2012/10/29/nokia-lumia-920-and-nokia-l...

Det ser ut som det blir en repris av lanseringen av 900:an då det dröjde en evighet (början av april blev till mitten av juni har jag för mig). Sverige är en oviktig marknad. Förhoppningsvis kanske den finns i början av nästa år.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Eelector:

"During November, the Nokia Lumia 920 will reach Australia, France, Germany, Hong Kong, India, Italy, Poland, Russia, Saudi Arabia, Thailand, Turkey, the United Arab Emirates, the UK, the US and Vietnam."

http://press.nokia.com/2012/10/29/nokia-lumia-920-and-nokia-l...

Det ser ut som det blir en repris av lanseringen av 900:an då det dröjde en evighet (början av april blev till mitten av juni har jag för mig). Sverige är en oviktig marknad. Förhoppningsvis kanske den finns i början av nästa år.

Även om Nokia Sverige sagt mitten av November så fort någon frågat?

Här, senaste från Facebooksidan "Hej Gustav, vi på Nokia har inte kommit ut med ett specifikt datum, men telefonen kommer nu i november, allt annat är bara uppskattningar och gissningar. Jag vet att det är jobbigt att vänta, men håll ut!"

Detta poängteras i flera andra inlägg, så det finns ingen anledning att tro att telefonen inte släpps nu i November

Dock så verkar det som att de som vill ha 820 kommer få vänta längre

Permalänk
Medlem

Tråkigt att 820 tar längre tid, då blir det en 8S (om den kommer tidigare) för mig istället. Nu verkar det ju som HTC 8X kommer ut i butik snabbare än 920. Tråkigt för Nokia.

Permalänk
Medlem

Fick just bekräftat av en butik på Åland att dom får in den 22 eller 23 november. Samma dag som den släpps officiellt i Finland Mao.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Skrivet av betan:

Nu har dustin ändrat till 2012-11-29 också :/
Ser verkligen inte kul ut.

Såg det och grät lite inombords

http://www.wpcentral.com/nokia-offer-free-wireless-charging-p...

Detta ser dock VÄLDIGT lovande ut om det gäller oss även i Sverige!:D

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Modding av Lumia 920

Eftersom Lumia 920 är en så otroligt fin phone funderar jag på att modda min. Kanske skaffa en speciell design på skalet eller koppla ihop min Lumia med ett övervakningssystem så de kan filma på natten när rörelsedetektorn indikerar något. Överlägsen natt prestanda ju!

Kanske man ska beställa flera stycker Lumior och seriekoppla dem för att testa att bildbehandla för att få 3D video eller varför inte simulera en väldigt stor lins med flera lumia linser precis som de gör med VLT array.

Eftersom Lumian har överlägsen nattskärpa borde Astronomiska observationer vara en intressant nisch.

Finns ju så mycket roligt att göra!

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!