Permalänk
Medlem

Ser detta okej ut?

Hej!
Behöver lite tips är osäker angående grafikkort/moderkort och nätagg.
Någon som kan hjälpa mig ?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2196789/dator-bra

Permalänk
Medlem

Ja det kommer att fungera. Men ge mig några minuter så ska jag se om jag kan göra ett bättre paket. Ska du inte ha dvd-läsare föresten?

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Ja det kommer att fungera. Men ge mig några minuter så ska jag se om jag kan göra ett bättre paket. Ska du inte ha dvd-läsare föresten?

nej har precis köpt en sådan så behövs ej.

Permalänk
Medlem

Det är en smal budget, det var svårt.

Det du hade plockat ihop fungerar fint och det är inga kompabilitetsproblem eller så.

Mitt förslag är iaf detta: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2238454/2012-09-01

3kr dyrare

Du får 650W 80+GOLD nätagg. (ist för 600 80+), Cooler Master Hyper 212 EVO kylare till din i5 2500K, ist för stockkylaren.

Moderkortet, ASRock Z77 Pro4 har fått väldigt bra omdömen.

Det enda som är att anmärka på är att en del tycker att kablarna kan vara lite korta till nätagget som jag valde, men läs omdömena själv. I övrigt så får du genom att välja ASRock moderkortet lite slantar över till en annan kylare så att du kan klocka din K procesor.

Jag hade gjort dom prioriteringarna i alla fall.

Mvh Blesk

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

läste om de nätagget om kablarna så tänkte att de ska jag inte ha. Värsta som finns om kabel jäveln är för kort.
Vet inte om jag behöver ha så bra dator. Spelar lite cs och lol. Surfar för de mesta men händer att jag att jag sitter med ps/inkscape.
Vill ha 100fps på cs annars är de bara skräp.
Vilket är bäst att satsa på en dyr datorn som är dubbel så dyr eller köpa 1 billig dator och förnya sen istället för nya sig. Livslängen är inte bätrre fast man köper en dyrare?

Permalänk
Medlem

Okej, det låter som att du inte är sååå entusiastisk ändå. Du kanske inte hade tänkt att klocka processorn heller. Jag rekommenderar ändå en eftermarknadskylare istället för stock kylaren från intel pga ljudnivån. Dock så kanske nätagget kommer att susa på och göra den investeringen mindre värd. Observera minde, inte ovärd.

CS, snackar vi CS:GO eller CSS / CS1.6. Jag vet inte specen för CS:GO om du menar det. Annars kan du räkna med stabila FPS i dom övriga spelen.

Det där med att köpa bästa på en gång och behålla länge eller köpa mindre bra och uppgradera oftare kan jag inte svara på. Det beror på när i tiden man handlar. Nu när inget nytt grafikkort/processor är i antågande inom kort så är ju pris marknaden annorlunda än precis innan och efter ett släpp så det är svårt att säga. Det är en personlig grej tror jag. Beror på ens krav och ekonomi antar jag. Personligen har jag hinintills alltid köpt det bästa på marknaden mer eller mindre och behåller det längre. Men som sagt, det är upp till var och en.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Cs 1.6
Pengarna är inga problem, men känns att sådär att lägga ut 6000-7000kr på en burk bara för att surfa och spela lite cs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robin321:

Cs 1.6
Pengarna är inga problem, men känns att sådär att lägga ut 6000-7000kr på en burk bara för att surfa och spela lite cs.

Ingen har sagt att det är den kostnaden som krävs för cs 1.6.

Om du vill så kan du banta paketet med 2-3000 och ändå spela Cs 1.6 i 120 fps.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD