Permalänk
Hedersmedlem

lite dyrt...?

satt och kollade på lite vattenkylnings grejjor och kom fram till att jag vill skaffa det så fort jag får råd. Satt ihop en config som ser ut att passa mig, tyckte det blev lite dyrt bara... de mesta e från overcklockers.se

det som jag tycker är lite väl dyrt är gpu resp. chipset block... hittade "jims block" någonstans av koppar till en billig penning fast hittar dem inte längre. Radiatorn och pumpen tycker jag är det bästa jag kan hitta till mig

Eheim 1048 vattenpump - 595kr
Danger Den Maze 3, Socket A - 590kr
Danger Den vattenblock GF4/Radeon9000/9700Pro 1/2" - 590
Danger Den vattenblock Chipset - 495kr
Black Ice Pro - 590
Enermax 120mm fläkt, 22-39dBa, reglerbart varvtal - 229
2m Silikonslang 1/2 - 338
slang klämmar köper jag i järnhandeln.
WaterWetter 30ml - 50kr
T-Koppling - järnhandel

totalt: 3 580 (dyrt)

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

gå in på http://www.overclockedpc.co.uk/ där har dom mycket bra priser. t.ex. Eheim 1048 för ca 320 kr. Deras rediatorer är grymmt mkt bättre än vilken BI som hellst... och billigare

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabbe101
gå in på http://www.overclockedpc.co.uk/ där har dom mycket bra priser. t.ex. Eheim 1048 för ca 320 kr. Deras rediatorer är grymmt mkt bättre än vilken BI som hellst... och billigare

Man vad blir frakten därifrån?

Hmm så billiga är de inte... Eheim pumpen går loss på drygt 480:-

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk
Medlem

hur mycket står en pund i nu då? är det 15?

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shibby
hur mycket står en pund i nu då? är det 15?

Ungefär...

edit: rykande färsk valutakurs... 14.46 per pund.

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk
Hedersmedlem

ingen som vet någon bra och billig butik i sverige?

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem
Permalänk

overclockers.se men förmodar att du redan kollat där. Varför inte köpa en Heatercore för samma pris som en Black ice pro?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
ta BIX istället... prime och por har så högt flödesmotstånd.

xtreme är ju rätt mkt dyrare... och det stod iofs att Pro hade 20% högre flöde än någon annan BI.... och om så inte är fallet, det borde ju vara till fördel att ha segare flöde i radiatorn så vattenet kyls ordentligt.... lr nått

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

Beställ allt utom pumpen från dangerden.com. Pumpen beställer du fraktfritt från Seame.com.

Frakt tillkommer från Dangerden.com, moms/tull slipper man oftast,, jag och kompisar har beställt därifrån ett antal gånger!

Men välj en Heatercore istället för BI/BIX, bättre radiator och billigare.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

fan också såg fel, trode det var euro... men deras rediatorer är fortförande mkt bättre

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabbe101
fan också såg fel, trode det var euro... men deras rediatorer är fortförande mkt bättre

Bara nyfiken, var har du sett en jämförelse mellan dessa radiatorer?

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Hedersmedlem

var hittar man Heatercore?

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Avstängd

WTF!!???..

590:- för ett gpu-block.. du måste ha skrivit fel?

www.dangerden.com hittar du heatercore

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OC&Burn
Beställ allt utom pumpen från dangerden.com. Pumpen beställer du fraktfritt från Seame.com.

Frakt tillkommer från Dangerden.com, moms/tull slipper man oftast,, jag och kompisar har beställt därifrån ett antal gånger!

.

Så du menar att det priset som syns i dangerdens kundvagn+frakt är det man betalar? Märker dom upp paketen som "Gift" eller nåt sånt så man slipper tullen???

Och hur många % måste man räkna på priset OM man skulle bli tvungen att betala moms och tull???

/S

Visa signatur

AMD AthlonXP @200x10, 512MB HyperX@cas2, Abit NF7-S 2.0, Maxtor 120gb 7,2krpm, Geforce 3 Ti200@Ti500++, Samsung 48X brännare, Aopen HQ08, 1mbit internetlina

Permalänk
Medlem

jag tror www.overcklockers.com eller www.gtek.net har tagit in heat core.
Problemet med black ice prime/pro är inte nipplarnas dimension utan kannalerna... satans flödesmotstånd...
pro/prime är tunnare plus att vattnet måste gå upp och ner 4 gånger så det blir att vattnet får flöda i 3 kannaler varje sträcka.
extrem därimot är tjockare och vattnat flödar bara upp och ner alltså vattnet går kenom 6 kannaler vardera håll.
Så extrem ger lägre flödesmotstånd.

Men en sak jag såg när jag gämmförde extrem med prime är att prime har flänsarna packade hårdare så den bör inte ha så mycek mindra area än extrem ändå......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OC&Burn

Bara nyfiken, var har du sett en jämförelse mellan dessa radiatorer?

man ser på måtten att den e tjockare så den måste va bättre...

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrUnDiG
WTF!!???..

590:- för ett gpu-block.. du måste ha skrivit fel?

www.dangerden.com hittar du heatercore

jo, dom kostar så - http://www.overclockers.se

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

nån som har någon bra jämförelse mellan olika radiatorer?

Permalänk
Medlem

Nån som vet nån bra sida där man kan få tag på cpu block där man INTE måste ha hål i moderkortet? jag har nämligen inga sånna

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Alla sidor med vattenkylningsprylar som jag sett har essa block Znurf.

Kolla på t.ex www.overclockers.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Znurf
Nån som vet nån bra sida där man kan få tag på cpu block där man INTE måste ha hål i moderkortet? jag har nämligen inga sånna

www.overclockers.se

innovateks(stava?) block har fästanordning som inte kräver hål i moderkortet.