Permalänk

Baneling 2.0 fixade lite små saker

Hej Jag har nu tagit mig lite mer tid till att fixa lite smådetaljer på min baneling skulptur så som gör baken lite större lägga till några taggar osv, sådana småsaker som man inte märker direkt men som gör det hela mycket bättre.
Jag försökte även färglägga den men hade endast vattenfärger hemma och nu kan se resultatet på ena benet fungerar inte alls så jag får vänta med att färglägga den då jag måste ta reda på vilken sorts färger man ska använda på sådan lera.

Kommentera gärna som vanligt kan vara vad som helst, vissa gillar det jag gör andra kommer att hata det och säga ja jag har sett folk på nätet som är mycekt grymmare än dig och det är jag helt övertygad om eftersom de jobbar med skulptering och inte endast har det som hobby och endast gjort 3 skulpturer

mvh

Baneling 2.0 fixade lite små saker

Permalänk
Inaktiv

Fin.

Kommer bli riktigt cool med bra färgläggning. Hade jag kunnat tänka mig ha hemma nånstans.

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Fin.

Kommer bli riktigt cool med bra färgläggning. Hade jag kunnat tänka mig ha hemma nånstans.

Tack ska du ha, råkar du ha någon koll på vilka färger man ska använda till lera? Tänkte pröva oljebaserade färger nästa gång men vet inte ifall det funkar att ta vanliga sådana som man använder då man målar tavlor eller kommer det bara bli extremt dåligt.

Permalänk
Medlem

Warhammer färg! funkar på det mesta

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Skrivet av Pumbi:

Warhammer färg! funkar på det mesta

Ohhh jag har helt glömt bort warhammer ! Ja du har rätt. har du själv målat mycket warhammer jag har aldrig gjort det hade endast kompisar som hade sådant men de var inga höjdare på att måla vad jag minns
jag ska försöka använda "pyssel" färger från hobby butik får se ifall det funkar annars får det helt enkelt bli warhammer ifall de inte är för dyra

Permalänk

Jag har sett många andra som gör det mycket bättre... näää, skämt åsido. Keep up the good work. lite slip på ytan och lite lack över det hela för att göra det mer likt insekter så är det sjukt bra gjort.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7