Ny installerad dator har börjat krångla direkt!!

Permalänk
Avstängd

Ny installerad dator har börjat krångla direkt!!

Tjenare, nu är det så att jag efter 6 veckors strul med komplett samt alina system (2 moderkort av båda leverantörer som varit sönder) så har jag äntligen fått ihop datorn med "hela" delar. Igår byggde jag ihop datorn efter alina system hade bytt ut moderkortet och testat alla delar i datorn, specen på datorn är CPU: i5 3.1 ghz, Moderkort: Asus P8Z77-V, Ram: 8 gig corsair, Graffe: 480 gtx, hårddisk: nyköpt 1 terrabyte samt agility 120 gig ssd. Nu till problemet, jag installerade igår windows 7 crackat från en skiva som jag använt och allt gick fint, allt installerades och inget problem där. Problemet blev när jag installerade moderkortets drivrutiner, efter jag installerat drivrutinerna från moderkortet och skulle starta om, så fick jag ett error efter jag startat om datorn stod något i stil med "error Asus driver rutines is not working" eller i den stilen. Då stoppade jag i skivan igen och då installaredes intel chipset drivrutiner ungefär 7 stycken olika små. Därefter startade jag om datorn igen, och då började datorn sega helt brutalt. Tar ungefär 7 minuter för datorn att få igång internet, och ungefär 3 minuter att läsa något från en skiva. Allting fungerar efter den tuggat i 7 minuter, men att gå från någon millisekund load till 7 minuter så är ju något garanterat fel. Jag är väldigt oerfaren på dator sidan och vill verkligen inte lämna in datorn igen när jag varit utan den i 6 veckor redan... Så om någon av er gudomliga nissar kan hjälpa mig hade jag varit oerhört tacksam!

Visa signatur

-

Permalänk
Hedersmedlem

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Läs våra regler noga så att det inte händer igen.

Kanske dags att skaffa en äkta version? Garanterat mindre huvudvärk.

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro