Android - Spotify och SD-kort problem.

Permalänk
Medlem

Android - Spotify och SD-kort problem.

Hej!
Jag börjar bli lite less på Android kan jag väll börja med att säga. Nyss omformaterat den. Aja, iallafall.
Nu så har jag laddat ned spotify till mobilen, och ska börja synca låtarna så att jag kan lyssna på den i offline-mode, men vad händer? Jo, det står att telefonen inte får plats med mer. Och sedan tänker jag "jaha, spotify ligger helt enkelt inte på SD-kortet" och nej, det gör det inte, Men jag kan förbövelen inte heller flytta den till SD-kortet! Den knapp där det står "flytta till SD-kort" är helt grå och kan ej tryckas ned. Vad ska jag göra? Vad är problemet, SD-kortet eller Spotify?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Nu kör jag visserligen Android 2.3.5 på min gamla Galaxy Ace, men den sparar låtarna till SDkortet trots att applikationen inte kan flyttas till SDkort. Har du hört med spotify själva?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Ditt SD-kort är fullt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Ditt SD-kort är fullt.

men jag formaterade precis, står att det är 14GB kvar. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Turbojan:

men jag formaterade precis, står att det är 14GB kvar. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Vad formaterade du, minneskortet eller det interna minnet?
Hur mycket utrymme har du kvar på det interna minnet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Vad formaterade du, minneskortet eller det interna minnet?
Hur mycket utrymme har du kvar på det interna minnet?

Interna tror jag, men aldrig fyllt sd-kortet med mycket, verkligen inte 14GB

Permalänk
Medlem

Vad har du för microSD-kort då? Har du bara 1/2GB kan ju det vara anledningen. Under lagring står det både internt och externt, kolla båda samt hur mycket ledigt utrymme det finns där.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Vad har du för microSD-kort då? Har du bara 1/2GB kan ju det vara anledningen. Under lagring står det både internt och externt, kolla båda samt hur mycket ledigt utrymme det finns där.

Jag har 16GB! Och max fem små appar på telefonen.

Permalänk
Avstängd

Har du provat att bara välja, något enstaka album i offline-mode?
Kanske funkar det.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Turbojan:

Jag har 16GB! Och max fem små appar på telefonen.

Kolla ändå.

Permalänk
Medlem

Fattar verkligen inte... igårkväll formatera jag om SD-kortet och USB-lagring så allt raderades, kort osv. Men tamefan, spotify säger fortfarande efter bara några låtar nedladdade att kortet inte får plats med mer.... det här är ju skit.

Permalänk
Skrivet av Turbojan:

Fattar verkligen inte... igårkväll formatera jag om SD-kortet och USB-lagring så allt raderades, kort osv. Men tamefan, spotify säger fortfarande efter bara några låtar nedladdade att kortet inte får plats med mer.... det här är ju skit.

Kontrollera att du har utrymme på internminnet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Kontrollera att du har utrymme på internminnet...

Men det är väl det man omformaterar när man trycker på ta bort allt på telefonen? SD-Kort och USB-lagring måste man gå till en annan mapp för att komma åt, så jag har utfört tre stycken omformateringar.

Permalänk
Medlem

Du kan ju partitionera SD-Kortet och skaffa swap. Swap får dock max vara 64MB annars kraschar det.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1814311

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Denna tråd på Swedroid hjälpte mig med ett liknande problem,

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=75682

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nandai:

Denna tråd på Swedroid hjälpte mig med ett liknande problem,

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=75682

TACK! det där hjälpte!!
Det jag gjorde var att tanka ned en gammal version av spotify som tillät en flytta över till SD-kort på ett smidigt sätt. Efter det uppdaterade jag versionen och voila! done and done. Tack