Verktyg för att ta bort saker i ett chassi?

Permalänk
Avstängd

Verktyg för att ta bort saker i ett chassi?

Jag har tänkt att införskaffa ett Lian Li 750 och jag såg att en kille hade tagit bort grafikkort stödet. Detta sitter fast i chassit och jag undrar då om jag behöver något speciellt värktyg för att åstadkomma detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Jag har tänkt att införskaffa ett Lian Li 750 och jag såg att en kille hade tagit bort grafikkort stödet. Detta sitter fast i chassit och jag undrar då om jag behöver något speciellt värktyg för att åstadkomma detta?

Kan det vara en borrmaskin för att ta bort poppnitarna?

Visa signatur

Jag har en dator, en jätte snabb dator.

"Citera, så reagerar jag lite snabbare!"

Permalänk
Medlem

Om det är ett lättarbetat chassi bör det mesta gå med stjärnskruvmejsel men, borrmaskin för eventuella poppnitar kan vara bra, som kernehed sade.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett detta chassi i verkligheten, men på bild det ser ut att vara fastsatt tumskruvar. I annat fall så är det nog bäst att borra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kernehed:

Kan det vara en borrmaskin för att ta bort poppnitarna?

Jag tror att det är en borrmaskin. Här är länken till det jag pratade om: www.overclockers.com/lian-li-pc-v750-case-review

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Jag tror att det är en borrmaskin. Här är länken till det jag pratade om: www.overclockers.com/lian-li-pc-v750-case-review

Ja är det poppnitar skulle jag då valt en borrmaskin!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nreko:

Ja är det poppnitar skulle jag då valt en borrmaskin!

Finns det någon lätthanterad och relativt billig borrmaskin som ni kan rekommendera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Finns det någon lätthanterad och relativt billig borrmaskin som ni kan rekommendera?

Clas Ohlson, Jula eller Biltema har säkert någon billig.
Titta under Verktygs avdelning, köp den billigaste. Om du bara ska ta bort poppnitar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nreko:

Clas Ohlson, Jula eller Biltema har säkert någon billig.
Titta under Verktygs avdelning, köp den billigaste. Om du bara ska ta bort poppnitar!

Ja tack, då vet jag

Permalänk
Medlem

Det syns ju jättebra på bilderna att det sitter med så kallade "tumskruvar"! Det har ju dessutom redan påpekats i tråden.

Och i den lättillgängliga manualen på deras hemsida så står det uttryckligen att den sitter med 4 "tumskruvar".

De skruvar man ju bort för hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjjb:

Det syns ju jättebra på bilderna att det sitter med så kallade "tumskruvar"! Det har ju dessutom redan påpekats i tråden.

Och i den lättillgängliga manualen på deras hemsida så står det uttryckligen att den sitter med 4 "tumskruvar".

Dåså, då behövs inte en borrmaskin att ta bort poppnitar.
Tittade inte länken som sagt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bjjb:

Är det sant?! Ojj, konstigt att han som skrev det omdömet att man behövde drilla bort dom sista två som satt i botten av chassit. Men ajja, vi får helt enkelt se hur det är när jag väl får chassit!

Tack för all hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Är det sant?! Ojj, konstigt att han som skrev det omdömet att man behövde drilla bort dom sista två som satt i botten av chassit. Men ajja, vi får helt enkelt se hur det är när jag väl får chassit!

Tack för all hjälp.

Jag läste igenom texten lite snabbt nu och det enda jag hittade var det här stycket:

Citat:

The GPU stabilizer I find is unnecessary but if your GPUs are particularly heavy, it could come in handy. Personally, I appreciate the cleaner look without the stabilizer bar. Note you can remove the top bracket with just two screws so it doesn’t have to hang down there. The bottom mount is riveted to the bottom of the case.

Är det den texten du menar? I så fall så gäller det de plåtdetaljer som själva "stolpen" skruvas fast i med sina "tumskruvar".

Det är de som sitter kvar i den här bilden:

(Uppe brevid sladdhärvan och nere vid fläktgallret i botten.

Ifall du vill ta bort de båda så behöver du förmodligen en borrmaskin till den nedre plåtbiten för det stämmer förmodligen det han skriver om den, att den är nitad.

Personligen tycker jag att åtminstone det nedre fästet sitter så diskret innanför kanten att det kan få vara kvar i vilket fall som helst. Och det övre fästet ska ju enligt recensenten sitta med skruv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bjjb:

Jag läste igenom texten lite snabbt nu och det enda jag hittade var det här stycket:

Är det den texten du menar? I så fall så gäller det de plåtdetaljer som själva "stolpen" skruvas fast i med sina "tumskruvar".

Det är de som sitter kvar i den här bilden:
http://www.overclockers.com/wp-content/uploads/2012/08/lianli...

(Uppe brevid sladdhärvan och nere vid fläktgallret i botten.

Ifall du vill ta bort de båda så behöver du förmodligen en borrmaskin till den nedre plåtbiten för det stämmer förmodligen det han skriver om den, att den är nitad.

Personligen tycker jag att åtminstone det nedre fästet sitter så diskret innanför kanten att det kan få vara kvar i vilket fall som helst. Och det övre fästet ska ju enligt recensenten sitta med skruv.

Ursäkta för allt besvär jag har orsakat, det stämmer så klart det du säger. Det är jag som har haft lite problem med att förstå texten. Tror nog att jag skippar en framtida borrmaskin tills jag faktiskt behöver en. Åter igen, tack så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Ursäkta för allt besvär jag har orsakat, det stämmer så klart det du säger. Det är jag som har haft lite problem med att förstå texten. Tror nog att jag skippar en framtida borrmaskin tills jag faktiskt behöver en. Åter igen, tack så mycket.

Inga problem.