GTX 680 plats på en ASRock Z77 Pro4-M mATX

Permalänk
Medlem

GTX 680 plats på en ASRock Z77 Pro4-M mATX

Behöver er hjälp snabbt! Ska köpa nytt moderkort och har EVGA GTX 680, jag undrar om den kommer att passa på en ASRock Z77 Pro4-M mATX https://www.inet.se/produkt/1902246/asrock-z77-pro4-m-matx

Om inte, kom gärna med förslag på moderkort i ungefär samma storlek med 1155-socket, klarar 8 GB RAM med två platser eller mer, har en eller fler pciexpress x16 platser, och som klarar överklockning. Budget går som högst vid 900 kr.

Tack!

Permalänk
Medlem

varför skulle det inte passa?

Visa signatur

3570k - 16gb 1600mhz - AsRock extreme4 ATX - EVGA GTX 680 - SSD: Intel 320 120gb - FD R4 - Cooler master Silent Pro 700w
~"Min högsta klock på 5.3 som exempel är "håll andan för helvete annars kraschar det"-stabil."~ scrooch

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning, känns som att chipsettet är i vägen (har aldrig köpt mobo förut)

Permalänk

Chipsettet är ju inte högre än PCI portarna..

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Avstängd

Det passar utan problem, tro mig.

Permalänk
Medlem

Jorå det funkar

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

alla grafikkort passar på det och alla andra moderna moderkort.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket allihopa, verkligen!

Permalänk
Medlem

Jag kör ett GTX-590 i ett sådant fungerar bra. Kom ihåg att du inte kan SLI med det.