Kopiera en partion till en annan hårddisk?

Permalänk

Låter som att du misslyckats i kloningen. Har du kvar den gamla 200GB med OS så rensa den nya helt och klona om den. Se till att ALLA delar från 200GB klonas till den nya disken. Har du tomma partioner som flyttas över kan du reglera dem i efterhand med Diskhantering.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av johan.sallman:

Låter som att du misslyckats i kloningen. Har du kvar den gamla 200GB med OS så rensa den nya helt och klona om den. Se till att ALLA delar från 200GB klonas till den nya disken. Har du tomma portioner som flyttas över kan du reglera dem i efterhand med Diskhantering.

Har fixat det nu, formaterade om den nya och försökte installera windows igen, på fjärde försöket gick det och den har fungerat fint nu i ett par dagar. Dock har jag inte satt i den gamla hårddisken för jag misstänker att det var dess fel allting.

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskarone:

Har fixat det nu, formaterade om den nya och försökte installera windows igen, på fjärde försöket gick det och den har fungerat fint nu i ett par dagar. Dock har jag inte satt i den gamla hårddisken för jag misstänker att det var dess fel allting.

Om man misstänker att någon hårddisk orsakar problem i datorn så är en USB 2.0 DOCKNINGSSTATION FÖR 2.5"/3.5" SATA-HDD bra för att kontrollera eller formatera den via USB http://www.dustinhome.se/product/5010120124/usb-2-0-docknings...

Visa signatur

janee