[Arma2] Invasion 1944 Wasteland-server

Permalänk
Medlem

[Arma2] Invasion 1944 Wasteland-server

Hej,

Om ni vill testa Invasion 1944 Wasteland ( mod krävs som kan tankas här) så kan ni testa här på våran server:

Features:

• WW2 ljud, vapen, models och fordon

• Gunstores, general stores

• Basbyggning som i vanliga Wasteland

• Just nu kör vi Neuville på servern!

Server specs:

• Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,4 GHz

• Asus P5B Deluxe

• 4 GB (2x2 Gb Corsair PC6400 400 MHz)

• 500 Gb HDD

• Internet: 1000/1000 MBit (Thanks Johan!)

Nytt forum för servern: http://wmd.bbforum.co/

Github-projektet:
https://github.com/chains/I44_wasteland_1.2_by_Veektor1_chain...

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Medlem

Servern kör nu version 1.2 av Invasion 1944 Wasteland. Mission är gjort av: BMRF.me

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Medlem

Jag har spelat på din server ett gäng dagar nu och jag älskar verkligen Invasion 1944 med Wasteland!

Nu har jag dock märkt att servern går rätt knackigt. Jag har förlorat ett antal eldstrider pga lagg. Personer och bilar teleporterar sig ibland flera tiotals meter vilket försvårar mycket. Var det länge sedan restart? Igår kväll var jag inne och lirade och då var det inga som helst problem.

Permalänk
Medlem

Serverspecsen är ju inte av det vassaste laget så kanske har med det att göra. Eventuellt får vi sänka från till 50 spelare igen om det inte är smooth nog

Edit: Sänkt spelarantalet till 50 igen.

Visa signatur

Permalänk

Ibland så laggar det som tusan på servern. T,ex nu. Tråkigt :/

Visa signatur
Permalänk

Bästa sättet att lösa lagg är väl att köra tätare restarts på servern. Det brukar ta bort det mest
För övrigt grymt kul med iv44 o wasteland! Blir ju till att köra lite Iv44 Dayz sen också då när det kommer !

Permalänk
Medlem

Testkör Neuville I44 Wasteland just nu.. portade den själv Du behöver inget mer förutom det vanliga (CBA, I44) för att köra den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är inne och kör nu. Det hade varit festligt om fler kunde joina. Mapen är helt ny för mig vilket ska bli lite kul efter att ha lirat Chernarus så mycket.

Vad har servern för specs förresten?

Permalänk

Neuville låter perfekt för Wasteland i44 .. väntar otåliogt på att i44 ska ladda klart !

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk

Neuville var ju asrolig

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Jag är inne och kör nu. Det hade varit festligt om fler kunde joina. Mapen är helt ny för mig vilket ska bli lite kul efter att ha lirat Chernarus så mycket.

Vad har servern för specs förresten?

Se första posten, jag uppdaterade den

Skrivet av Rewinding:

Neuville låter perfekt för Wasteland i44 .. väntar otåliogt på att i44 ska ladda klart !

Hehe.. japp det är häftigt! Lite stor download men så fort den är klar så finns det massor av content!

Skrivet av Kebabhyvlarn:

Neuville var ju asrolig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Neuville är perfekt för I44. Äntligen har man en chans med AT grenades tack vare allt buskage.

Permalänk

Har nu spelat i kanske 2h, underbart. Nästan precis som jag tänkt mig förutom att alla verkar villa köra solo osv.

Det tjötades en del i chatten om att man inte fick döda folk vid gun store, men jag förstod aldrig om man inte fick eller om någon bara hittade på det ?

Jag led inte så mycket av serverlagg men många andra gjorde det, undrar också om det finns någon fix för det här med ljudet ? Fordon som är 500m-1km bort kan låta som dom är precis bredvid en, mycket frustrerande.

I övrigt är det underbart, Neuville är verkligen riktigt bra för wasteland i44.

Visa signatur

GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rewinding:

Har nu spelat i kanske 2h, underbart. Nästan precis som jag tänkt mig förutom att alla verkar villa köra solo osv.

Det tjötades en del i chatten om att man inte fick döda folk vid gun store, men jag förstod aldrig om man inte fick eller om någon bara hittade på det ?

Jag led inte så mycket av serverlagg men många andra gjorde det, undrar också om det finns någon fix för det här med ljudet ? Fordon som är 500m-1km bort kan låta som dom är precis bredvid en, mycket frustrerande.

I övrigt är det underbart, Neuville är verkligen riktigt bra för wasteland i44.

Hej, det är inga rules om skjuta i gunstores. Serverlagg kan det bli om servern har varit uppe länge. Den startar om var 8:e timme nu. Fordon som låter vet jag inte hur det skall fixas

Vi kör nu 1.0a Neuville.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det laggar ganska mycket för vissa spelare, fungerar bra för min del!

Utan tvekan den roligaste servern jag spelat på, riktigt bra är den imo!

Permalänk
Medlem

Hur ofta startar ni om? Jag tycker det är rätt friskt med lagg emellanåt och det händer väldigt ofta att folk dödar varandra när de strider och man skjuter ofta ett par skott för mycket på folk då de dör en stund efter de blivit beskjutna. Har ni möjlighet att köra någon form av clean up under spelets gång? I Neaville ligger det hur mycket lik och trasiga fordon som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Det laggar ganska mycket för vissa spelare, fungerar bra för min del!

Utan tvekan den roligaste servern jag spelat på, riktigt bra är den imo!

Skrivet av Murer:

Hur ofta startar ni om? Jag tycker det är rätt friskt med lagg emellanåt och det händer väldigt ofta att folk dödar varandra när de strider och man skjuter ofta ett par skott för mycket på folk då de dör en stund efter de blivit beskjutna. Har ni möjlighet att köra någon form av clean up under spelets gång? I Neaville ligger det hur mycket lik och trasiga fordon som helst.

Jag håller på och sätter upp ett cleanupscript för servern just nu.
Har även fixat ett script som spawnar items inne i random hus

Servern startar just no om var 8:e timme (om vi inte manuellt startar om tidigare)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av chains:

Jag håller på och sätter upp ett cleanupscript för servern just nu.
Har även fixat ett script som spawnar items inne i random hus

Servern startar just no om var 8:e timme (om vi inte manuellt startar om tidigare)

Scriptet för vapen i hus var bra, borde dock sänka antalet en del.

Hittade 10+ vapen i två hus som satt ihop.

Visa signatur

GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rewinding:

Scriptet för vapen i hus var bra, borde dock sänka antalet en del.

Hittade 10+ vapen i två hus som satt ihop.

Japp, kikar på detta problemet just nu

Visa signatur

Permalänk

Servern laggar som fan nu :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Otroligt mycket vapen i hus nu, finns ingen mening alls med gunstore. Servern laggar betydligt mer nu

Permalänk
Medlem

Japp.. har tagit bort både cleanup-scriptet och vapenspawn scriptet... inget fungerade särskilt bra. Servern startar nu om efter 4 timmar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av chains:

Japp.. har tagit bort både cleanup-scriptet och vapenspawn scriptet... inget fungerade särskilt bra. Servern startar nu om efter 4 timmar.

Du kan inte fråga Sweclockers Wasteland-snubbarna om hjälp med cleanup scriptet? De verkar ju ha snickrat ihop det rätt bra.

Permalänk
Medlem

Testar en version av I44 Merderet River v2 just nu

Edit: Tror tyvärr inte denna bana passar till Wasteland

Visa signatur

Permalänk

Servern är grymt bra måste jag säga! Dock skulle jag vilja se tätare restarts 3-4 timme kanske, dels för lagget dels för att jag och många andra också tycker att missionet är helt färdigspelat vid runt 3-4 timmar pga. att alla fordon/vapen är samlade i (oftast) neuville. Ett balanserat vapenspawn script för hus vore väldigt roligt då det gav missionet lite längre tid innan det är "överspelat" .

Hoppas detta kan ordnas (eller jag kommer säkerligen spela på server vilket fall) så blir allting perfekt!

Permalänk

En annan sak som också gärna får dyka upp på server enligt mig är enkla meddelanden vid 15 min - 5 min och 1 min (Notera att tiderna bara var snabba exempel) innan restart så alla vet. Finns inget värre i Arma2 än servrar som startar om utan förvarning.

Detta är ju väldigt enkelt att sätta upp i ett script så det kanske ni kan fixa?

Ändrade tiderna lite.
Permalänk

Tänkte även rapportera ett par lite mindre trevliga saker från idag med diverse hackers på servern som dödade dom flesta under loppet av några timmar. När jag skriver detta så pågick fortfarande attackerna mot servern.

Det mesta som pågick under en tid var konstant bombning med flygplan över alla städer och det vanliga random masskilling som verkar vara väldigt underhållande för vissa människor.

Hoppas detta kan hjälpa för att rensa bort lite tråkigt folk från servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparven91:

Servern är grymt bra måste jag säga! Dock skulle jag vilja se tätare restarts 3-4 timme kanske, dels för lagget dels för att jag och många andra också tycker att missionet är helt färdigspelat vid runt 3-4 timmar pga. att alla fordon/vapen är samlade i (oftast) neuville. Ett balanserat vapenspawn script för hus vore väldigt roligt då det gav missionet lite längre tid innan det är "överspelat" .

Hoppas detta kan ordnas (eller jag kommer säkerligen spela på server vilket fall) så blir allting perfekt!

Servern startar redan om var 4:e timme.. jag tycker det är lagom.

Skrivet av Sparven91:

En annan sak som också gärna får dyka upp på server enligt mig är enkla meddelanden vid 15 min - 5 min och 1 min (Notera att tiderna bara var snabba exempel) innan restart så alla vet. Finns inget värre i Arma2 än servrar som startar om utan förvarning.

Detta är ju väldigt enkelt att sätta upp i ett script så det kanske ni kan fixa?

Jag provade googla men hittade ingenting... hjälp gärna till att hitta scriptet

Skrivet av Sparven91:

Tänkte även rapportera ett par lite mindre trevliga saker från idag med diverse hackers på servern som dödade dom flesta under loppet av några timmar. När jag skriver detta så pågick fortfarande attackerna mot servern.

Det mesta som pågick under en tid var konstant bombning med flygplan över alla städer och det vanliga random masskilling som verkar vara väldigt underhållande för vissa människor.

Hoppas detta kan hjälpa för att rensa bort lite tråkigt folk från servern.

Hackers kan vi inte göra så mycket åt förutom att banna dem. Skall utöka banlistan som vi har så vi kan få bort en del fuskare.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av chains:

Servern startar redan om var 4:e timme.. jag tycker det är lagom.

Jag provade googla men hittade ingenting... hjälp gärna till att hitta scriptet

Hackers kan vi inte göra så mycket åt förutom att banna dem. Skall utöka banlistan som vi har så vi kan få bort en del fuskare.

Okej, låter bra med 4:e timma, sista infon jag fann i tråden var att det var varje 8:e timme, kanske missade det i tråden, då ber jag om ursäkt för misstaget!

Kolla här;
http://www.tunngle.net/community/topic/120851-arma2-scheduler...
Det är ett liknande script där, det i exemplet verkar inte funger 100% där, men du förstår kanske grunderna i hur man ska skriva det.
Kommer ihåg att jag styrde ihop ett liknande till min tidigare DayZ server när det begav sig, men jag har varken scriptet eller minnet kvar för att hjälpa dig mer exakt nu är den länken som jag hittade på google.

Jo hackers är alltid svårt, dom är luriga. Ska kolla om jag inte kommer ihåg vilket anti-cheat program vi körde på en server förr som funkade prima då.
Återkommer om jag finner det!

Permalänk

http://www.gotcha-antihack.com/

Detta vet jag fungerar mycket bra, dock är det ju för DayZ jag har testat detta. Vet ej om det fungerar på vanliga Arma2 och Inv44 Wasteland. Men det kanske är värt att testa och se? Det är ju alltid skönt att få bukt med en del hackers även om detta så klart aldrig tar bort allt, det är ju inte möjligt att lyckas med som det verkar. Allt som gör Arma2 lätthackat grundas ju på en i grunden väldigt dåligt kodad motor och modhantering tyvärr, men man kan ju alltid försöka med det bästa man kan mot dom

La till lite exta