"Bekräfta återsändning av formulär" google chrome

Permalänk

"Bekräfta återsändning av formulär" google chrome

Ursäkta om tråden hamnat fel men iaf, jag har google chrome och har stött på ett problem. När jag trycker på "hämta sidan igen" symbolen uppe till vänster eller på F5 så kommer de upp en ruta där de står "Bekräfta återsändning av formulär" och sedan står det "Önskad sida använder information som du har angett. Om du åter gått till sidan kan eventuella åtgärder på sidan upprepas. Vill du fortsätta?"

Hur får jag bort denna ruta? Har använt chrome något år nu och denna ruta har inte kommit upp tidigare. Tacksam för hjälp.

MVH

Permalänk
Avstängd

Detta beror på att något på sidan är beroende av något du matat in tidigare, typ loggat in eller accepterat cookies eller så. Så när du uppdaterar sidan så går inte det om inte denna info (inloggning eller whatever) skickas igen. Vanligtvis vill man ju att infon ska skickas igen men i vissa fall blir det ju problem, exempelvis om sidan man uppdaterar är en bekräftelse på en beställning så kan återsändningen i värsta fall göra en till identisk beställning eller om man uppdaterar sidan som kommer efter man lämnat en kommentar på exempelvis IDG så kanske det blir två kommentarer osv.

Det låter konstigt att du inte har fått upp rutan innan och den borde bara komma upp på sidor som är beroende av någon info (fast de blir förstås fler och fler ju mer avancerad webben blir). Det kan vara så att du har ordnat så browsern automatiskt loggar in på en del sidor och om du då uppdaterar en av dessa kan denna förfrågan komma trots att du inte matat in något då browsern har matat in det åt dig.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Detta beror på att något på sidan är beroende av något du matat in tidigare, typ loggat in eller accepterat cookies eller så. Så när du uppdaterar sidan så går inte det om inte denna info (inloggning eller whatever) skickas igen. Vanligtvis vill man ju att infon ska skickas igen men i vissa fall blir det ju problem, exempelvis om sidan man uppdaterar är en bekräftelse på en beställning så kan återsändningen i värsta fall göra en till identisk beställning eller om man uppdaterar sidan som kommer efter man lämnat en kommentar på exempelvis IDG så kanske det blir två kommentarer osv.

Det låter konstigt att du inte har fått upp rutan innan och den borde bara komma upp på sidor som är beroende av någon info (fast de blir förstås fler och fler ju mer avancerad webben blir). Det kan vara så att du har ordnat så browsern automatiskt loggar in på en del sidor och om du då uppdaterar en av dessa kan denna förfrågan komma trots att du inte matat in något då browsern har matat in det åt dig.

Jag sitter på ett annat forum där jag diskuterar sport och har så gjort länge men just denna jobbiga rutan började komma upp häromdagen och är riktigt irriterande. Jag har auto inlogg på denna sidan eller vad man ska säga, dvs att när jag går in på sidan så är jag inloggad. Har testat att installera om chrome och de hjälpte inte heller.

Permalänk

Kan ingen hjälpa mig med detta? Börjar bli riktigt förbannad på de.

Permalänk
Medlem

Fimpa sessioner, cookies och temporära filer, se till att avinstallera alla plugins du har.
Kolla så du kan få en grundinstallation att lira, sen kan du aktivera ett addon i taget.

Nästan omöjligt att säga vad som är fel, det är inte i chrome iallafall utan i session/cookie etc. möjligen i kombination med addon som buggar.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Skrivet av HCP:

Fimpa sessioner, cookies och temporära filer, se till att avinstallera alla plugins du har.
Kolla så du kan få en grundinstallation att lira, sen kan du aktivera ett addon i taget.

Nästan omöjligt att säga vad som är fel, det är inte i chrome iallafall utan i session/cookie etc. möjligen i kombination med addon som buggar.

Ja okej som sagt allt har flytit på fram tills för någon dag sedan. Hur gör man nu detta som du säger? Är inte alltför haj på datorer..