Windows klagar under bf3 spelande

Permalänk
Medlem

Windows klagar under bf3 spelande

Hej de måste säkert varit fler som fått denna varningen . Då och då när jag spelar battlefield 3 klagar windows på prestandan och detta har även hänt en polare som spelar samma spel . Den säger oftast att jag inte har tillräckligt mycket interminne kvar när jag knappt använder hälften . Är det fler som fått detta problemet ? Hur löser jag det ? Det är ju inget farligt men de störande .

Prestandan är inte optimal stäng av windows Aero och sätt på windows standard .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Avstängd

jag får samma meddelande, dock har jag bara 4 gig minne, du har 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

jag får samma meddelande, dock har jag bara 4 gig minne, du har 8.

Får samma meddelande när jag lirar Arma 3... ibland när jag lirar BF3. Borde ju inte få det tycker man...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk

Får det ibland också och jag har 16GB minne, tror att det räcker för att hålla igång Aero samtidigt som man spelar BF3, så tror det är någon bugg.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag fick samma när jag spelade AC3.

CPU:n låg på 20% och RAM ca 2,5-3gb. Inget var varmt.
gtx 570, i5 3470 och 8gb RAM.

Jag gjorde misstaget att klicka på fel knapp när jag skulle ta bort meddelandet, så Aero stängdes av. Var viktigt för mig då jag skräddarsytt mitt skrivbord och allt förstördes om startfältet blev blått... Inte heller smidigt att sätta på det igen. Men jaja, hoppas det fixas snart!

Permalänk
Medlem

Jag har 24GB RAM och får det också, så det är något annat.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Avstängd

Det där problemet slipper man i Windows 8 eftersom att DWM alltid är igång där, rätt skönt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Jag fick det under Bf3 också, men jag löste problemet.. om än precis så som windows ville..

Men den rutan kommer åtminstone inte upp under spelets gång och sabbar skiten längre

Det jag gjorde var att hitta Origin.exe filen och i Egenskaper bockade jag i att:

-Inaktivera visuella teman
-Inaktivera skrivsbordssammansättning

-Kör detta program som administratör

Windows blir fult under tiden jag har Origin igång men eftersom Origin bara är igång när jag kör helskärms bf3 så är det skitsamma för min del.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Jag fick det under Bf3 också, men jag löste problemet.. om än precis så som windows ville..

Men den rutan kommer åtminstone inte upp under spelets gång och sabbar skiten längre

Det jag gjorde var att hitta Origin.exe filen och i Egenskaper bockade jag i att:

-Inaktivera visuella teman
-Inaktivera skrivsbordssammansättning

-Kör detta program som administratör

Windows blir fult under tiden jag har Origin igång men eftersom Origin bara är igång när jag kör helskärms bf3 så är det skitsamma för min del.

Du kan lägga in det där till BF3s genväg istället och slippa att det är fult medans origin är igång.

Permalänk
Medlem

Perfekt att någon tog upp det här. Jag tänkte göra en egen tråd om detta. Galet irriterande när windows tabbar ur till skrivbord mitt under en match.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Du kan lägga in det där till BF3s genväg istället och slippa att det är fult medans origin är igång.

Meh, det är rätt bra som det är, om jag lägger det på bf3s genväg istället kommer jag få den där irriterande admin rutan upp när jag försöker hoppa in i en server istället för innan origin drar igång

Det är dessutom en vana för mig att stänga alla de program som inte används.. t.ex Steam, Origin etc

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Meh, det är rätt bra som det är, om jag lägger det på bf3s genväg istället kommer jag få den där irriterande admin rutan upp när jag försöker hoppa in i en server istället för innan origin drar igång

Det är dessutom en vana för mig att stänga alla de program som inte används.. t.ex Steam, Origin etc

UAC?

Permalänk
Skrivet av wRRM:

du menar den irriterande admin rutan? ja, den heter väl UAC eller nåt

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Skrivet av Plasmatic:

du menar den irriterande admin rutan? ja, den heter väl UAC eller nåt

Man kan ta bort dom helt! Aldrig mer run as admin mD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är ju alltid det första man gör när man formaterar

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Bäst att avaktivera det bästa virusskyddet man har så fort som möjligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Bäst att avaktivera det bästa virusskyddet man har så fort som möjligt!

Hade varit bättre om den frågar en gång på varje sak man startar, och sen kan man bocka i "fråga aldrig mer för det här objektet" eller liknande. Skulle aldrig orka ha det igång och klicka ja på varenda sak man startar. Sunt förnuft är det bästa virusskyddet egentligen.

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Hade varit bättre om den frågar en gång på varje sak man startar, och sen kan man bocka i "fråga aldrig mer för det här objektet" eller liknande. Skulle aldrig orka ha det igång och klicka ja på varenda sak man startar. Sunt förnuft är det bästa virusskyddet egentligen.

det vore ju fint, å andra sidan frågar den ju inte för varenda sak. mestadel av mina program behöver inte admin rättigheter - alltså frågar den inte.

Bf3 kör utan fråga.
Eve kör utan fråga.
Company of Heroes kör utan fråga.
Chrome kör utan fråga.
Steam kör utan fråga.
Spotify kör utan fråga.
Skype kör utan fråga.
Planetside 2 kör utan fråga.
Torchlight II kör utan fråga.
Starsector kör utan fråga.

Ja, listan är väldigt lång. (finns minst 30 program till men jag orkar inte lista dem, och jag tror inte ni vill ha hela listan heller

Listan över vad som kräver admin rättigheter är dock väldigt kort.

Ccleaner frågar efter admin rättigheter.

Det är hela min lista. ett program. Står man inte ut med att få upp den rutan 1 gång på en vecka så har man andra problem tror jag.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Jag antar att ingen vet hur man löser det . Frågan är vem som har tabbat sig? Spelutvecklarna eller microsoft?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att denna rutan dycker upp pga att VRAM tar slut, inte RAM. Jag har nämligen också fått denna rutan när jag spelade BF3 och kollade då VRAM användning som låg på över 1.9GB (har 2GB), samt när man stänger av Aero frigörs drygt 100MB VRAM.

Edit: går det inte att bara kryssa i att inte visa varningen igen? har för mig det iaf.

Permalänk
Medlem

Om ngn kan köra med 2 skärmar kanske ni kan hålla koll om man får slut på antingen ram eller vram på ena skärmen och lira på den andra.

Permalänk
Skrivet av Dassh:

Om ngn kan köra med 2 skärmar kanske ni kan hålla koll om man får slut på antingen ram eller vram på ena skärmen och lira på den andra.

Det är inte RAM, om något så är det VRAM... jag har 16gb Ram.. jag tvivlar mycket starkt på att bf3 skulle använda allt..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Yes jag håller med dig. Men ska man ändå köra ett vram test och kolla medans man lirar kan man väl kolla på Ram också? Skadar ju inte direkt att vara noggrann

Permalänk
Skrivet av Dassh:

Yes jag håller med dig. Men ska man ändå köra ett vram test och kolla medans man lirar kan man väl kolla på Ram också? Skadar ju inte direkt att vara noggrann

från vad jag har hört, så vill bf3 använda allt Vram du har för att göra hela upplevelsen jämnare (stora FPS drops händer mer sällan) men jag vet inte hur sant det är, hört talas om folk med 4Gb Vram som bf3 äter med..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Skrivet av Plasmatic:

det vore ju fint, å andra sidan frågar den ju inte för varenda sak. mestadel av mina program behöver inte admin rättigheter - alltså frågar den inte.

Bf3 kör utan fråga.
Eve kör utan fråga.
Company of Heroes kör utan fråga.
Chrome kör utan fråga.
Steam kör utan fråga.
Spotify kör utan fråga.
Skype kör utan fråga.
Planetside 2 kör utan fråga.
Torchlight II kör utan fråga.
Starsector kör utan fråga.

Ja, listan är väldigt lång. (finns minst 30 program till men jag orkar inte lista dem, och jag tror inte ni vill ha hela listan heller

Listan över vad som kräver admin rättigheter är dock väldigt kort.

Ccleaner frågar efter admin rättigheter.

Det är hela min lista. ett program. Står man inte ut med att få upp den rutan 1 gång på en vecka så har man andra problem tror jag.

Sen finns ju också möjligheten att alla inte har exakt samma program som du, eller hur? Eller att de bara använder programmet en gång i veckan

Dxtory kräver det, GPU och CPU-Z, MSI Afterburner, osv. Jag säger dock inte att det är jättemånga program som kräver det, inte heller att jag har något direkt problem med frågan, såvida man stänger av att den ska mörka ner bakgrunden som i en egen liten instans så är det helt lugnt för mig

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag får detta meddelande även av WOW men jag fick det ej tidigare när jag körde 7970 så antar att det är mängden VRAM som spelar roll. Dock hjälper det ej att trycka på "visa ej meddelanden om detta igen"

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Skrivet av Blackbane78:

Jag får detta meddelande även av WOW men jag fick det ej tidigare när jag körde 7970 så antar att det är mängden VRAM som spelar roll. Dock hjälper det ej att trycka på "visa ej meddelanden om detta igen"

det där "Visa ej detta meddelande igen" gäller bara tills nästa inloggning, det står i rutan... vilket jag tycker är hur jävla dumt som helst..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Skrivet av Plasmatic:

det där "Visa ej detta meddelande igen" gäller bara tills nästa inloggning, det står i rutan... vilket jag tycker är hur jävla dumt som helst..

Ja det är faktiskt kass, dom borde ge ett alternativ som stänger av meddelandet permanent.

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Medlem

hur kollar man vram som används?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async