Intel "Haswell" Core i7-4770K i prestandatest

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Det är såklart för att de vill sälja IVY-E simultant med dessa, skulle inte se bra ut om 4770K var bättre till en lägre kostnad ...

Kanske det, det är det enda rimliga jag hört hittills iaf.

Själv lutar det snarare åt att köpa en icke-K processor, men det beror ju på exakt hur det ser ut där.

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Du är inte den enda.
Utvecklingen har stannat helt.
Helt otroligt egentligen att en 5 år gammal processor är fortfarande väldigt snabb och klarar av allt som man ger den, och maxar typ alla spel etc.
Undrar om inte det är första gången nånsin som det är så?
Jag kan lätt tänka mig att behålla min i7 920 i 5 år till, alltså 10 år totalt, och fortfarande ha bra prestanda i de senaste spelen.
10 år i datorvärlden.. jag tycker det är hisnande..

Resultatet av att intel inte har nån större konkurrens :/

Tänk om det fanns 3 eller 4 olika tillverkare med ungefär lika stora marknadsandelar, då jäklar!

Permalänk
Avstängd

Blir till att uppgradera min 2600k till en 4770k och gtx 680 sli till titan sli i sommar då

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •