Permalänk

Musikprogram till windows?

Hej, jag undrar om någon har förslag på freeware program för enkelt musikskapande? Jag tänker mig något i stil med Apples "Garage Band", fast gratis och som fungerar fint till PC!

Ska tilläggas att jag aldrig arbetat med ett enda ljudprogram någonsin, så jag är tacksam för tips tilll något väldigt enkelt

Vet inte om tråden skulle ligga i "Ljud" eller "Mjukvara", oh well..!

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk

Kom på nu att garage band till stor del bygger på touch screen iofs... men något program med databas över ett gäng ljud samt uppspelning av dessa är nog allt jag kräver

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

Jag vet att det finns Magix Music Maker med det kostar en slant. http://www.magix.com/se/music-maker/
Något liknande gratis känner jag tyvärr inte till.

Permalänk
Skrivet av Kranis:

Jag vet att det finns Magix Music Maker med det kostar en slant. http://www.magix.com/se/music-maker/
Något liknande gratis känner jag tyvärr inte till.

Alltid något, tack för tipset!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan prova Propellerheads Reason svenskutvecklat. Finns några demos du kan tanka ned här: https://www.propellerheads.se/download/

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Det finns en hel del program för det, men gratis är dem ju inte. Ableton live, fruity loops, reason osv..

Hoppas du hittat det du söker!

Permalänk
Skrivet av Strukt:

Du kan prova Propellerheads Reason svenskutvecklat. Finns några demos du kan tanka ned här: https://www.propellerheads.se/download/

Skrivet av Xarnia3:

Det finns en hel del program för det, men gratis är dem ju inte. Ableton live, fruity loops, reason osv..

Hoppas du hittat det du söker!

Tack för er input, tror jag testar en gratisvariant först helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ShockCore:

Ingen som har något förslag? Kanske finns det inget sådant program som är gratis.. borde ju dock finns light-version av något populärt program kan man tycka!

*inlägg borttaget*

Att bumpa trådar, dvs, att lägga in ett meningslöst inlägg vars enda syfte är att flytta tråden högre upp i listan över senaste aktivitet är inte tillåtet. Alla inlägg ska vara läsvärda och meningsfulla, i annat fall blir allt kaos och folk tappar lusten att läsa.

Citat:

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Tjoo..

Beror ju på hur "simpelt" musikskapande du vill ha.

Audacity är jääkligt simpel men har mycket kraft, är du smart o gillar o testa dig fram osv. kan du nog åstadkomma saker med den oxå.

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II