JVC RX-5062 Förstärkare spelar inget ljud på två kanaler!

Permalänk

JVC RX-5062 Förstärkare spelar inget ljud på två kanaler!

Tjenare!

Söker nu hjälp hos er ljudfanatiker här på swec som verkar riktigt grymma i området! Det är såhär att jag blev erbjuden att köpa förstärkare (den i titeln) samt ett 5.0 högtalarsystem (Nicama HCS-5R) för 1500:-

Iaf, efter att min bror försökt hjälpa mig i flera TIMMAR att få igång systemet konstaterade vi att kanalen "Front Speaker RIGHT" samt "Surround Speaker LEFT" inte ger ifrån sig ngt ljud, lite brus i bästa fall! Varför undrar jag då? Kan det vara så enkelt som att byta en trasig säkring i förstärkaren? Eller kan förstärkaren vara skrot?

Nu sitter iallafall både surround högtalarna samt front högtalarna seriekopplade till samma kanal !! (Front Speaker LEFT). Detta var ända sätter att få alla högtalarna att spela musik och spela hyffsat bra, dock framstår ett konstigt fenomen att man inte hör röster, alltså konversationer i filmer/serier whatever (Noterade dock röst i fb-klipp)

Kan påpeka att Centern funkar som den ska, så den kanalen är OK. Om man googlar på förstärkaren hittar man direkt bilder på baksidan så ni kan se vad jag menar

Jag är VÄLDIGT newbie vad det gäller "Högtalarpaket" och är tacksam för all hjälp jag kan få!

Receiver: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=19902

Högtalare: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=14023

Permalänk

Nänä

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni har förmodligen kopplat fel och har fel ingångssignal. Läs manualen och välj rätt ingång med rätt ljudcodec.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Ni har förmodligen kopplat fel och har fel ingångssignal. Läs manualen och välj rätt ingång med rätt ljudcodec.

Högtalarna var inte felkopplade på baksidan, och ingångssignalen går ifrån min 3,5 kontakt i moderkortet till förstärkarens AUX ingångar men AUX som ljud codec. Skulle det kunna vara så att kanalerna är "avstänga" ifrån förstärkaren dvs att man kan sätta på dom via settings?