Avtal med Telia - Fel pris (avtalsbrott?)
Fick precis fiber installerat i huset (Öppen fiber) och valde då Telia för de hade bäst pris.
Valet av leverantör och tjänst (hastighet) gjordes på Bredbandswebben.se där man skulle lägga beställning.
Jag la en beställning på Telia 100/100 då de var billigast med 299:- / månaden (man valde tjänst, kryssade i "jag går med på avtal") osv. och det var inkopplat efter 15 minuter.
Det enda priset som stod under beställning var just 299:-, inget annat pris framkom överhuvudtaget nånstans under "Beställ tjänster".
Nu i efterhand har Telia kontaktat mig och påstår att de skrivit fel pris och att det egentliga priset är 399:- / månaden och då frågar om jag vill avsluta tjänsten eller acceptera ett nytt avtal med korrekt pris. Jag anser att det är avtalsbrott från deras sida men är inte helt säker? Jag påpekar att jag ingått avtal med dem och med det priset i åtanke och att inget annat pris har framkommit nån gång. Hon på Telia blev då osäker och bad mig avvakta tills en mer kunnig från korrekt avdelning kontaktar mig på måndag.
Bara för att se vad kundtjänst skulle säga om samma situation drog jag upp en chatt med dem för att se. Jag brukar göra så för att se hur eventuella rutiner ett företag har och vad som gäller.
15:23:39 Robin När man på Bredbandswebben klickar på "För pris och kampanjinformation Klicka här" så kommer det upp att 100/100 kostar "Pris: 299 kr / mån" vilket låter jättebra, men om man går in på Telia.se och kollar samma tjänst så kostar den 399:- i månaden.
15:24:22 Emelie Jag ska kolla vilken pris som stämmer. Bor du på ###?
15:24:41 Robin Ja det stämmer.
15:26:56 Emelie Det är 399 kronor som gäller för hastigheten 100/100. Vill du att jag hjälper dig att ändra?
15:27:39 Robin Men med tanke på att jag ingått avtal med er där det står att det kostar "Pris: 299 kr / mån " så måste ju det gälla?
15:28:09 Emelie 299 kronor kostar 10/10.
15:28:59 Robin Men det står på Bredbandswebben (som ägs av Telia) att "Telia Bredband 100/100" kostar "Pris: 299 kr / mån". Om ni har angett ett felaktigt pris är ju inte detta mitt fel?
15:29:49 Emelie Okej. Det är möjligt att det är ett erbjudande i så fall. Jag ser endast de ordinarie priserna här. Men om det står så är det det som gäller.
Och tyvärr var det inget erbjudande med tanke på att Telia kontaktade mig och informerade mig att det var fel.
Så vad gäller? Hur funkar det, får Telia bara komma och avbryta ett avtal så här? Vill ha lite mer "kött på benen" inför måndag när Telia kontaktar mig igen och veta vad jag har för lagliga möjligheter att behålla avtalet.
Avtal;
#Bort
Screenshot;
#Bort
"För pris och kampanjinformation klicka här"
Tack på förhand!
Skickades från m.sweclockers.com
- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------