Permalänk

Twitch streams laggar.

Hej, jag har problem med mitt internet (tror jag) fixade telia smart 30 för några månader sedan. Får 30ner och 10up vilket är bra. Men när jag kollar på streams ( vissa och ibland ) så laggar de och stutterar. Hade inte detta problemet med mitt gamla internet eller modem (24mb och zyxel modem)

Har Technicolor TG799vn v2 som modem och VDSL 30 hos Telia.

Ibland kan ja kolla på 1080p+ utan lagg, ibland 1080p+ och 720p+ samtidigt utan problem men oftast så får jag problem till exempel har jag uppe athenelive's stream just nu och har sänkt från 720p+ till 480 och de laggar fortfarande och jag får meddelande: Your video seems to be stuttering. Selecting a lower quality may improve your experience. HELA tiden 5-10sec mellan. Detta är ett extremfall men oftast så går de 10-30 sec mellan avbrott.

Medans Sodapoppin 1080p+ funkar utan problem.

Ska också tillägga att Youtube laddar utan problem och kan ladda ner snabbt och utan problem.

Har testat olika webbläsare, ominstallerat flashplayer såklart rensat cookies och cache.

Har ni några frågor är de bara att fråga, Tacksam för svar!

Permalänk

Det kan ju vara så enkelt som att de som streamar har dålig bitrate, eller att du pingar dåligt till just dem för att dem sitter så långt ifrån.

Jag laggar rätt ofta på streams från USA med 100/100.

Permalänk

Laggar för mig med speciellt när det är någon jävla LoL turnering med 100k+ viewers då kan jag knappt ha 480p utan det laggar. Twitch är ett amerikanskt företag och skiter fullständigt i EU, vet Kungen(en svensk streamer) har klagat på att han alltid pingar skit mot EU servrarna.

Permalänk
Medlem

Exakt vad problemet beror på kan jag inte svara på, men troligtvis är det någon form av problem med peeringen till Twitch från Telias sida. Jag upplever ofta samma problem (100/100). Även YouTube är relativt långsamt för mig. Mina kompisar som har diverse DSL-lösningar från andra internetleverantörer fungerar det perfekt för.

Jag har inte hittat någon lösning ännu och detta är en nål i ögat på mig dagligen.

Visa signatur

Define Mini | Maximus V Gene | i5 3570k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 770 SC ACX

Permalänk

Hmm, Det är lite konstigt för en kompis har 8mb och han kan kolla på 2st streams 1 från USA 1080p och en från Belgien 720p utan problem och detta var exakt samma tidpunkt som det laggade för mig på 480p på belgien streamen. Han bor ca 1km från mig också.

Har heller aldrig problem när ja kollar från streams från mobilen.

Permalänk

Testade nu att gå in på en stream som laggar och sedan gå in direkt med mobilen för att de som de är internetet eller något med datorn.
Testade MASSA streams allt från folk från Sverige till folk i USA och ser inte ut att vara någon skillnad på vart dom är ifrån iaf. Dock hittade ja streams som laggade på datorn men kunde aldrig få de att lagga på mobilen. (Samsung s3 uppkopplad till trådlösa bredbandet)

Tar ibland tid o hitta vissa som laggar och ibland laggar alla typ, Kan det vara något fel på mitt nätverkskort?

Permalänk
Medlem

Det för du tittar på Athene, men lite mer seröst så är twitch ganska dåliga med deras servrar och dem har inte lagt mycket pengar på deras hårdvara. Kan också vara din webbläsare som spökar är ett känt fel i chrome att streams laggar.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk

Jag har också bekymmer med twitch rätt ofta, 100/100 Bredband2 (statdsnät i Solna). Streamsen hänger sig, oftast fortsätter ljudet att spela. Kikar med polare under denna tid som inte upplever problem alls. Verkar lite hit och dit. Behöver också tokbuffra inspelade klipp.

Permalänk
Medlem

Denna guide funkade för mig, värt att testa!

http://mitchribar.com/2013/02/how-to-stop-youtube-sucking-windows-guide/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Har även testat de, Fungerade inte

Nu har de uppkommit nya problem, Ibland laddar inte Youtube / vissa hemsidor, på Youtube blir de bara helt grått och inget händer medans ibland funkar de.

Vissa hemsidor som ex FB fungerade inte att ladda typ som att ja inte hade någon internet anslutning, Testade ladda om sidan några gånger och tillslut funkar det helt utan problem.

Internet startas om då och då också man ser de på nätverket att de blir ett kryss > laddar > och sedan fungerar igen tar endast några sec men startar om alla streams osv.

Permalänk
Medlem

Har också haft problem på sistone med vissa streams på twitch, och det verkar vara många som har det. Problemet ligger nog hos twitch så inget du kan göra något åt.