GTX 780 vs GTX 770 SLI?

Permalänk
Medlem

GTX 780 vs GTX 770 SLI?

Är det värt det att betala några kronor extra för två 770? Och hur "bra" nätaggregat behöver man till två 770?

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

770sli så klar mycket bättre och mer värt!

Permalänk

...så länge man inte behöver det extra minnet.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem

Du klara dig på ett 750 agg med utrymme för överklockning.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

770sli så klar mycket bättre och mer värt!

Säger som de gör i skolan, motivera ditt svar!

Skrivet av Lyckokaka:

...så länge man inte behöver det extra minnet.

Vad menar du?

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Om du inte behöver det extra minnet så är det ett självklart val med 2st 770, fast i dagens läge räcker 2GB knappt till i ett par spel även vid 1080p (Crysis 3, Bioshock Infinite, möjligtvis Metro: Last Light och framför allt ett moddat Skyrim som kommer jag på på rak arm).

Hela setuppen som Sweclockers använde drog runt 620W som max, skulle säga att du behöver allra minst 750w för att driva runt det, helst aningen högre då ett nätagg mår bäst vid ca. 70% load.

http://www.sweclockers.com/recension/17074-nvidia-geforce-gtx...

Skrivet av Vation:

Vad menar du?

Ett antal spel kräver mer än 2GB videominne beroende på inställningar i dagens läge, och endast GTX 780 har mer än 2GB av nVidias grafikkort. Blir att köpa ett 7970 GHz Edition 3GB om du ska ha det billigare än 780, annars är det bara att vänta tills AMD kommer med 8000 (9000?) serien då priset kommer att droppa ner för 780, eventuellt se vad AMD har att erbjuda.

Vid den tidpunkten kan det kanske vara värt att vänta på nVidias nya arkitektur Maxwell istället dock. Tvivlar på att du orkar vänta så länge, så du skulle kunna köpa ett nytt grafikkort nu för runt 3500kr (770/7970 GHz) och vänta på Maxwell/Volcano Islands (9000-serien, AMDs ny arkitektur).

Permalänk
Skrivet av Thyrix:

Om du inte behöver det extra minnet så är det ett självklart val med 2st 770, fast i dagens läge räcker 2GB knappt till i ett par spel även vid 1080p (Crysis 3, Bioshock Infinite, möjligtvis Metro: Last Light och ett moddat Skyrim kommer jag på på rak arm).

Hela setuppen som Sweclockers använde drog runt 620W som max, skulle säga att du behöver allra minst 750w för att driva runt det, helst aningen högre då ett nätagg mår bäst vid ca. 70% load.

http://www.sweclockers.com/recension/17074-nvidia-geforce-gtx...

Nåja till en skärm vid 1080p räcker nog 2gb minne till i princip alla spel men vem vet hur det ser ut imorgon...till spel på flera skärmar då behövs mer minne

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Nåja till en skärm vid 1080p räcker nog 2gb minne till i princip alla spel men vem vet hur det ser ut imorgon...till spel på flera skärmar då behövs mer minne

Jo, det räcker för det allra flesta spel, men det finns ett fåtal där det börjar bli på gränsen ibland, Skyrim för att nämna ett (väldigt nära 3GB med en del mods vid 1080p).

Ta också en titt på ändringen som jag gjorde i mitt första inlägg TS.

Edit:

Glömde att tillägga att när du får slut på videominne kan det resultera i tomma texturer, fps drops och möjligtvis crashar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thyrix:

Jo, det räcker för det allra flesta spel, men det finns ett fåtal där det börjar bli på gränsen ibland, Skyrim för att nämna ett (väldigt nära 3GB med en del mods vid 1080p).

Ta också en titt på ändringen som jag gjorde i mitt första inlägg TS.

Edit:

Glömde att tillägga att när du får slut på videominne kan det resultera i tomma texturer, fps drops och möjligtvis crashar.

Jag har flera mods och går aldrig över 1.8gb i Vram med mina 680s...
Sen så tror jag att spelet inte äter mer minne när den märker att de börjar nå gränsen..
Har en vän med exakt likadana mods som mig, men hans spel tar 2.2 gb i videominne..Men vi har exakt likadana inställningar..och grafik..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thyrix:

Wall of text

Synd att du har fel bara.... Metro:LL Drar under 1gb maxxat, skyrim drar kanske över 2gb om man slänger på alla mod man hittar, men överlag är det inte många spel som drar mer än 2gb i 1920x1080
Det finns inga många tester(finns det ens några?) där 79xx drar ifrån ett 680 för att minnet tar slut i 1080p

Skruva upp till 2560x1440 så krävs det mer, men inte i dagsläget i 1080...
Och om det gör det är det ganska värdelöst optimerat som inte flushar minnet när det håller texturer som inte behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag har flera mods och går aldrig över 1.8gb i Vram med mina 680s...
Sen så tror jag att spelet inte äter mer minne när den märker att de börjar nå gränsen..
Har en vän med exakt likadana mods som mig, men hans spel tar 2.2 gb i videominne..Men vi har exakt likadana inställningar..och grafik..

Snackar inte om ett par mods, snarare om upp mot 80+(antagligen många fler) och därtill saker som nya och högre upplösning på i stort sätt varje textur som finns (minimum 1024kB då jag ej vet om ett retexture mod lägre än det, oftast upp mot 1.5k-2k), högre polycount på en hel drös med saker, en ordentlig ökning på antalet träd, gräs och andra objekt, enormt mycket bättre ljus, ljusspridning samt skuggor, mer färgåtergivning och många andra effekter genom ENBs etc.

Grävde ner mig en aning i detta efter att jag reklamerade mitt 680. Frågade även en del som just kör med massor av mods och hur mycket videominne det konsumerar för dom, och ingen av dom hade lägre än 2.7GB vid 1080p. Nästan alla flöt runt 2.9GB som max, en del över det.

Edit:

Glömde att tillägga att alla förutom en av dom körde i 1920x1080p.

Skrivet av Dallebull:

Synd att du har fel bara.... Metro:LL Drar under 1gb maxxat, skyrim drar kanske över 2gb om man slänger på alla mod man hittar, men överlag är det inte många spel som drar mer än 2gb i 1920x1080
Det finns inga många tester(finns det ens några?) där 79xx drar ifrån ett 680 för att minnet tar slut i 1080p

Skruva upp till 2560x1440 så krävs det mer, men inte i dagsläget i 1080...
Och om det gör det är det ganska värdelöst optimerat som inte flushar minnet när det håller texturer som inte behövs.

Ja, jag sa möjligtvis Metro: Last Light då jag inte var säker på den titeln. Dom andra är jag säker på att dom tar mer minne än 2GB (möjligtvis inte Bioshock, tar ganska exakt 2GB för dom som endast har 2GB att tillgå och en aning över det för dom som har 3GB+).

Förövrigt så finns det inte några testar vad jag vet som påvisar att 7970s minne ger den ett övertag över 680 då det aldrig har behövts något test på det under den senaste generationen, men när man har suttit på samma arkitekturer och minne i nästan 1½ år börjar det närma sig gränsen i antalet spel, och det är just ett fåtal spel som det rör vid i 1080p. Detta är dagens spel, och kraven kommer inte bli mindre på något sätt eller vis, därför skulle jag vilja säga att 2GB inte räcker till om man köper en ny rigg för över 10000kr/nytt grafikkort för 3500-4000 i dagsläget. Du köper inte en ny dator för att tumma på inställningarna om du lägger ut så pass mycket, snarare att den ska hålla i antalet år och inte bli strypt av sitt minne.

Jag är rätt så säker på att Skyrim flushar sina texturer, annars skulle det inte förkomma tomma texturer i spelet när videominnet skjuter iväg.

Permalänk
Medlem

Om vi säger såhär. Vet du hur man bygger sli profiler? Uppdaterar dina drivrutin i datorn ofta? Spelar du nya spel då de kommer? Om inte så är kanske inte sli/crossfire något för dig.

Inte svårt att gå över 2gb i 1080p på de senaste titlarna. Även om man bara gör över lite. Crysis 3. Bioshock. Sen dra igång en massa andra förnster i bakrunden. SÅ går du lätt över samt ha en extra skärm. Visst det går att stänga av alla fönster men du kommer inte ifrån att det dras mer och mer minne på lägre upplösningar. Då spel och program anpassas för det extra minnet som nu finns. Men som i crysis 3 fallet så kan inte jag spela med så låg fps som jag får då jag ställer upp effekter så att det går över 2gb. Men höga inställningar drar mer än 3gb i det spelet. Diskussionen om att 2gb räcker borde läggas ner. Det borde vara: Är du villig att sänka grafikinställningarna så att du inte använder mer eller mindre minne än ditt kort har. Och är du villig att köpa ett snabbt kort som lider av för lite minne, eller det vanligare köpa ett långsamt som har en massa minne som den inte kan använda. Sen är alltid frågan hur länge tänker du ha kortet. 1år 2 år 1-3-6 månader.

Jag spelar i 1080p och det är sällan jag går över 2gb. men jag gör det då och då. oftast då jag har mycket annat på samtidigt.

Skrivigt en uppsats som vanligt...

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Om vi säger såhär. Vet du hur man bygger sli profiler? Uppdaterar dina drivrutin i datorn ofta? Spelar du nya spel då de kommer? Om inte så är kanske inte sli/crossfire något för dig.

Uppdaterar mina drivers så ofta jag kan, och spelar ofta nya spel dagen då de kommer ut

Jag har dock aldrig använt SLI förut, och det verkar inte vara speciellt komplicerat. Några tips till en nybörjare?

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Jag kan inte så himla mycket om det här men varför diskuterar ni ens om 2 gb är tillräckligt för att köra spel i 1080p? _VEM_ kör gtx770 sli för att lirar spel på en skärm 1920x1080p?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thyrix:

Jo, det räcker för det allra flesta spel, men det finns ett fåtal där det börjar bli på gränsen ibland, Skyrim för att nämna ett (väldigt nära 3GB med en del mods vid 1080p).

Ta också en titt på ändringen som jag gjorde i mitt första inlägg TS.

Edit:

Glömde att tillägga att när du får slut på videominne kan det resultera i tomma texturer, fps drops och möjligtvis crashar.

Hur kan det komma sig att grafikkort med 2GB minne är snabbare i både 2560x1600 och 5760x1080 än kort med både 3 och 6GB?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pontuff:

Jag kan inte så himla mycket om det här men varför diskuterar ni ens om 2 gb är tillräckligt för att köra spel i 1080p? _VEM_ kör gtx770 sli för att lirar spel på en skärm 1920x1080p?

Jag kommer köra GTX 780 i 1920x1080 och någon gång i framtiden i SLI, varför? Hört talas om 120Hz-skärmar?
Det tar en jävla massa hästkrafter för att ha högsta grafikinstälningarna i moderna spel i 1080p och ha över 60FPS.

OnT: Här finns en ganska bra artikel om VRAM-användning i några spel och några spel går faktiskt över 2GB eller strax bredvid så jag tycker att 3GB är att föredra även i 1920x1080. http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18497413

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Skyrim drar omoddat för mig 1020~ MB ungefär i 1920x1080. Då är det först tight Närmast jag varit är 1023 xD läge att köpa 3GB kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TheFlyingFin:

Skyrim drar omoddat för mig 1020~ MB ungefär i 1920x1080. Då är det först tight Närmast jag varit är 1023 xD läge att köpa 3GB kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket grafikkort har du? Om det är sådär nära så har du slut på minne hela tiden du spelar fast det kanske är på gränsen så prestandan påverkas inte så värst mycket. Egentligen skulle du nog kunna använda lite till om du hade ett kort med mer minne och få ut extra prestanda av det

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Vilket grafikkort har du? Om det är sådär nära så har du slut på minne hela tiden du spelar fast det kanske är på gränsen så prestandan påverkas inte så värst mycket. Egentligen skulle du nog kunna använda lite till om du hade ett kort med mer minne och få ut extra prestanda av det

560Ti överklockat det skulle allt orka liite mer om minnet bara fanns

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Själv kör jag en 1440p skärm överklockad till 110hz. Då behövs all prestanda och minne kan ganska lätt flaskhalsa. Därför skaffade jag 780. Överklockad driver den metro last light i lite drygt 70 fps in game. Så småningom blir det väl att köra SLI, men det blir nog tidigast i augusti.

Lägger märke till att TS själv inte har nämnt vilken upplösning han ska köra i.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontuff:

Jag kan inte så himla mycket om det här men varför diskuterar ni ens om 2 gb är tillräckligt för att köra spel i 1080p? _VEM_ kör gtx770 sli för att lirar spel på en skärm 1920x1080p?

För att det är ganska så relevant angående frågan om vilket grafikkort han ska skaffa och vad för saker han ska ha i åtanke. Dessutom behövs det som sagt ovan rejält med råprestanda för att rendera 120 fps i de nyare titlarna. Ännu mer av en anledning till att köpa ett grafikkort med mer videominne är om han ska köra på en högre upplösning än 1080p då 2GB inte räcker till på långa vägar i 1440p i nyare titlar som han också köper vid release.

Skrivet av Puttefnasket:

Hur kan det komma sig att grafikkort med 2GB minne är snabbare i både 2560x1600 och 5760x1080 än kort med både 3 och 6GB?

Mer videominne är inte lika med mer prestanda, endast mer av en resurs som används för att lagra diverse data (texturer, modeller m.m.) under en sekvens.

Ett 690 är dessutom två 680 i SLI på "en" PCB, självklart kommer du att ha mer råprestanda med två stycken bra, "current-gen" grafikprocessorer än 1 av den bästa som är current-gen. Det är som sagt som att sätta ett 780/Titan mot två 680 i SLI.

Förövrigt så hinner antagligen inte videominnet bli helt smockat på de 45s-1m testerna som visas upp i diverse recensioner. Antingen det eller så blir helt enkelt inte minnet maxat i de spel som de testar.

Permalänk

http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=23957908&post...

2gb är lite om man ska köra surround men en skärm bör inte vara några problem

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Om vi säger såhär. Vet du hur man bygger sli profiler? Uppdaterar dina drivrutin i datorn ofta? Spelar du nya spel då de kommer? Om inte så är kanske inte sli/crossfire något för dig.

Skrivigt en uppsats som vanligt...

Ehm. Jag har ALDRIG behövt göra en egen SLI profil. Nvidia bakar in de flesta spelen i nya drivers, om de inte redan fungerar med SLI från läpp, vilket dom oftast gör. I vissa spel, typ indie-spel, kan det krångla med sli, men dessa spel är nästan aldrig speciellt krävande så att man behöver båda korten. Som tex Sanctum 2 som jag spelar nu, inget SLI stöd än, men ett ensamt 460 driver det utan problem så jag bryr mig lixom inte. Där emot så är microstuttering fortfarande drygt speciellt om man är kännslig som jag. Så fär min del blir det nog en ensam GPU nästa gång.

Ett alternativ är ju att köpa 780 å sen köpa ett till när man känner att man behöver mer prestanda, då kan det finnas kap på begagnatmarknaden eller sänkta priser hos butikerna. Om jag skulle sitta på ett 580 idag skulle jag göra precis så

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ehm. Jag har ALDRIG behövt göra en egen SLI profil. Nvidia bakar in de flesta spelen i nya drivers, om de inte redan fungerar med SLI från läpp, vilket dom oftast gör. I vissa spel, typ indie-spel, kan det krångla med sli, men dessa spel är nästan aldrig speciellt krävande så att man behöver båda korten. Som tex Sanctum 2 som jag spelar nu, inget SLI stöd än, men ett ensamt 460 driver det utan problem så jag bryr mig lixom inte. Där emot så är microstuttering fortfarande drygt speciellt om man är kännslig som jag. Så fär min del blir det nog en ensam GPU nästa gång.

Ett alternativ är ju att köpa 780 å sen köpa ett till när man känner att man behöver mer prestanda, då kan det finnas kap på begagnatmarknaden eller sänkta priser hos butikerna. Om jag skulle sitta på ett 580 idag skulle jag göra precis så

Jepp, precis min tanke...får jag en bra deal på ett GTX 670 alt GTX 680 så får grabben ett nytt kort och jag tar hans GTX 580 och kör SLI med mitt GTX 580.
Min nätdel fixar ju lätt GTX 580 SLI men hans är lite mer på gränsen (han har ett Silver Power 750W (Seasonicbyggt))

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Jepp, precis min tanke...får jag en bra deal på ett GTX 670 alt GTX 680 så får grabben ett nytt kort och jag tar hans GTX 580 och kör SLI med mitt GTX 580.
Min nätdel fixar ju lätt GTX 580 SLI men hans är lite mer på gränsen (han har ett Silver Power 750W (Seasonicbyggt))

Kommer bli klockrent. 580SLI är törstigt men det presterar jäkligt bra, så länge man inte fyller hela GDDR minnet

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Kommer bli klockrent. 580SLI är törstigt men det presterar jäkligt bra, så länge man inte fyller hela GDDR minnet

Mitt HX1000 skall nog klara av den uppgiften...:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Men alltså...era pickel-björnar.
Ni rör till det i skallen för mig.
Jag kommer se till att ha 6000:- att köpa GPU/er för.
Så vad är mest värt?
2st GTX 770 /6200:-
1st GTX 780 /5300:-

Jag är ute efter att kunna dra reglagen på max. i spelen på just 1920x1080P / den upplösning jag anpassat efter TVn. t.ex 1842x1036.
Min skärm är för närvarande en 42" på 1080P 60HZ.
Kommer om något år eller så, att bli 60" 1080P 60HZ

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1935996,1952156

http://www.hwcompare.com/14625/geforce-gtx-770-vs-geforce-gtx...

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Du klara dig på ett 750 agg med utrymme för överklockning.

Hur mycket behöver jag för 760 sli och en i5-4670K med utrymme för överklockning?

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

770 sli presterar bättre. Men du är låst direkt för framtida uppgraderingar. 780 räcker idag för att maxa det mesta i 1080p.

I framtiden slänger du i ett 780 till.

Självklart tänker man så. dessutom 3gb minne som är mer framtidssäkert än 2gb iaf.

Fattar inte att det ens är ett tvivel om detta logiskt tänkande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Hur mycket behöver jag för 760 sli och en i5-4670K med utrymme för överklockning?

Tänk på att du inte kommer ha samma system som swec i testet, vilket gör att du får dra bort några watt.
Personligen skulle jag valt ett gtx 780 istället för 2 st 770.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram