xp1700+ ( JIUCB stepping ) = Mycket nöjd!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wannabe
Ni med 1700+ AIUGA vad har ni kommit upp i? Och med vilken kylning?

2013mhz på vcore 1,875 orkade inte prova högre Jag sålde den efter 1dag och ska nu fixa en ny med annan steppning

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka

2013mhz på vcore 1,875 orkade inte prova högre Jag sålde den efter 1dag och ska nu fixa en ny med annan steppning

Okej... ska sälja den till en kompis snart... Men vad hade du för
kylning?

EDIT: Och temp?

Permalänk

Hoppas jag fixar 2ghz med 1.65~1.75 volt med min JIUCB som ligger på posten. Annars så blir jag lite ledsen.

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von SataS
Hoppas jag fixar 2ghz med 1.65~1.75 volt med min JIUCB som ligger på posten. Annars så blir jag lite ledsen.

Med 1.75 borde du klara det, jag ligger på 1.71, och den är helt stabil i 1934, eller nästan helt stabil i prime 95 i ~1950Mhz.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Det första jag gjorde var att ändra fsb till 200 mhz och mutiplen till 10 när jag fick datorn. och sen provade jag mig fram i volt antalet. 1.625 går den faktiskt stabil men den hängde sig en gång. men tror det var p.g.a mjukvaru fel. ska checka upp det där :]

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, har läst ngnstans att hur högt man kan komma med multipliern på T-bred processorer hänger mkt på vilket moderkort man har, stämmer detta? Vi säger nu att jag skulle skaffa en 1700+ med T-bred-kärna, och jag har ett EPoX 8KHA+ Rev2, hur högt skulle jag komma kunna då?

Har inte hängt med mkt på sistone nu :).

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Ok, har läst ngnstans att hur högt man kan komma med multipliern på T-bred processorer hänger mkt på vilket moderkort man har, stämmer detta? Vi säger nu att jag skulle skaffa en 1700+ med T-bred-kärna, och jag har ett EPoX 8KHA+ Rev2, hur högt skulle jag komma kunna då?

Har inte hängt med mkt på sistone nu :).

Fick min 1800+ JIUCB igår och jag kommer max till 12.5 multiplier!
Benchade stabilt i 12.5*153(1917MHz). Vcore på 1.6V!
Mitt budget minne sätter stopp för mer!
Nöjd ändå!:D

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linqan

Fick min 1800+ JIUCB igår och jag kommer max till 12.5 multiplier!
Benchade stabilt i 12.5*153(1917MHz). Vcore på 1.6V!
Mitt budget minne sätter stopp för mer!
Nöjd ändå!:D

12,5? Hmmm, vad har du för Rev på ditt moderkort? Jag har en 2000+ Palomino nu, och i BIOS kan jag dra upp multipliern till 15,0 som max.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich

12,5? Hmmm, vad har du för Rev på ditt moderkort? Jag har en 2000+ Palomino nu, och i BIOS kan jag dra upp multipliern till 15,0 som max.

Hehe! Förstår att du e misstänksam för att 12.5 inte finns i bios inställningarna!
Sätter man mult. på 13 så blir det i själva verket 12.5 som blir aktiv....
Processorn är ju låst efter 12.5 mult.
Har rev. 2.0 som du.....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linqan

Hehe! Förstår att du e misstänksam för att 12.5 inte finns i bios inställningarna!
Sätter man mult. på 13 så blir det i själva verket 12.5 som blir aktiv....
Processorn är ju låst efter 12.5 mult.
Har rev. 2.0 som du.....

Aha, nu fattar jag :). Då är det ju bara att FSB-klocka, dock har jag en del PCI-kort som antagligen sätter stopp.

Visa signatur

Permalänk

Kan nämna mitt result nu med min JIUCB 0251, 2ghz 168*12 @1.85 volt.

kan komma in i windows på 2.1 med 1.95 volt, men får hängning efter några minuters idlande.

Visa signatur

You can't fix stupid.