En USB-Enhet känns inte igen ?

Permalänk
Medlem

En USB-Enhet känns inte igen ?

Morsning.

Igår utan anledning så började min dator att störa sig. "En USB-enhet känns inte igen". Nehe tänkte jag och undrade vad han tjötade om.
Installerade om alla inkopplade USB-enhet dvs tangentbord, mus och webcam men det hjälpte inte.

Okänd USB-enhet står det sedan i ett fult litet fönster.

Uppdaterade firmware på moderkortet men det hjälpte inte. Tänkte sedan att högre makter kanske hjälper mig under natten men det gjorde dom inte heller. Så nu på morgonen så gjorde jag en ominstallation av Windows 7 Ultimate men det är fortfarande kvar.

Det som är störande är att ljudet som uppstår när datorn upptäcker en ny USB-enhet, plingar till hela jävla tiden. Heeeela tiden. Och enhetshanteraren säger inte någonting om någon enhet någonstans.

Tangentbord, mus och camen fungerar dessutom som dom ska.

Jag börjar tro att moderkortet är... knasigt?

Någon som har någon annan idé?

MVH
Christian

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Stäng av datorn.
Ta bort alla USB prylar OCH kablar från ALLA USB portar fram och bakom datorn.
Starta datorn.

Om den slutat att hålla på så där så är felet bland USB prylarna, USB kablarna du tog bort eller USB porten nån av dom var kopplad till.

Jag antar att när du testade själv tidigare att du antingen glömde ta bort något eller att du inte testade att ta bort sakerna innan du startade datorn.

Permalänk
Medlem

Precis. Inga USB enheter är ikopplade. Kopplade t.o.m. frontpanelen men datorn klagar fortfarande.

Och hela tiden... dudu.... dudu.... dudu.... dudu... ni vet det dära ljudet är du kopplar in eller kopplar ur en USB enhet. Alla enheter fungerar dessutom normalt med uppdaterade drivrutiner. Logitech G500, G19 och HD camera 9000 eller vad tusan den heter...

EDIT:
Lyckades hitta USB-enheten som inte kunde identifieras i enhetshanteraren. Jag hittade den under en av mina "Generic USB hub". Jag avaktiverade hela huben och allt fungerar som det ska... vad jag kan se iallafall. Dock efter varje reboot så är den enheten aktiverad igen.

Klickar jag in mig på usb hubben så står det: "den här enheten fungerar korrekt"
Om jag däremot väljer "strömförsörjning" så ser jag "Okänd USB-enhet" och "7 portar tillgängliga".

Som såhär:

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II