Skärm reagerar ej efter Windows 8 gått i viloläge.

Permalänk
Inaktiv

Skärm reagerar ej efter Windows 8 gått i viloläge.

Hejsan,

Jo kom precis hem och skulle dra igång datorn från att den gått in i viloläge, så rörde lite på musen/tangentbordet och jag hör hur datorn drar igång samt att skärmen visar ett fast sken (blinkande vid standby). Dock så kommer inte skärmen igång, utan den säger till slut att "bla bla monitor is going to sleep", alltså att det ej strömmar någon bild från datorn. Fick starta om den, och nu fungerar den felfritt, jag har märkt detta en gång innan, men återställde den sedan dess, så osäker på vad det kan vara.

Nu har jag dock stängt av att skärmen ej ska stängas av i Windows, likaså kontrollerat så skärmen ej är inställd på något energisparar-läge.

OM det nu är så att det fortsätter, någon aning om vad det kan vara? Moderkorts-, grafikkorts- samt diverse drivrutiner är installerade igår, så allt ska vara korrekt.

Tack på förhand.

Permalänk
Vila i frid

Är det en 24-tums Lenovo-display? Isf kan det vara design-fel på den - som Lenovo inte vill kännas vid.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hasenfrasen:

Är det en 24-tums Lenovo-display? Isf kan det vara design-fel på den - som Lenovo inte vill kännas vid.

Icke, IPS-skärm från LG.