winzip registry optimizer - hur ta bort?

Permalänk
Medlem

winzip registry optimizer - hur ta bort?

Tja!

Har på min nyinstallerade laptop med windows 8 ett program som heter winzip registry optimizer som startar varje gång jag startar datorn. Har följt diverse guider på nätet, tagit bort winzip från autostart och t.o.m. avinstallerat skiten men ändå så kommer det upp.

Vad i helvete är det för något och hur blir jag av med det? Som jag förstått det så finns det två varianter, en som är ett virus(vilket är omöjligt då det fanns från början med ett äkta windows 8) och ett som bara är skräp dom packar på en.

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem

Har du avinstallerat programmet från Program och funktioner? I så fall kan du först rensa bort eventuella kvarlämnade filer. Kolla följande mappar... (klistra in i sök och tryck Enter)

%ALLUSERSPROFILE%
%APPDATA%
%LOCALAPPDATA%
%ProgramFiles%
%ProgramFiles(x86)%

Om fenomenet kvarstår efter filrensning, återstår bara registerrensning (manuell sådan)
Enklast är att söka efter "winzip" med programmet RegScanner. Inställningar enligt mitt skärmklipp och programmet måste startas som administratör (högerklicka på exe-filen).
Markera alla de registerposter som hittas, exportera dem som registerfil och spara den som backup.
Ta sedan bort alla hittade registerposter (Kan göras direkt i RegScanner).
Starta om datorn och kolla om skräpet är borta.
Vill du ha en uppdaterad svensk språkfil till programmet så finns det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eberhart:

Har du avinstallerat programmet från Program och funktioner? I så fall kan du först rensa bort eventuella kvarlämnade filer. Kolla följande mappar... (klistra in i sök och tryck Enter)

%ALLUSERSPROFILE%
%APPDATA%
%LOCALAPPDATA%
%ProgramFiles%
%ProgramFiles(x86)%

Om fenomenet kvarstår efter filrensning, återstår bara registerrensning (manuell sådan)
Enklast är att söka efter "winzip" med programmet RegScanner. Inställningar enligt mitt skärmklipp och programmet måste startas som administratör (högerklicka på exe-filen).
Markera alla de registerposter som hittas, exportera dem som registerfil och spara den som backup.
Ta sedan bort alla hittade registerposter (Kan göras direkt i RegScanner).
Starta om datorn och kolla om skräpet är borta.
Vill du ha en uppdaterad svensk språkfil till programmet så finns det här.

http://s1.bild.me/bilder/260513/thumb_44676092013-07-06_07150...

Tackar! Fanns lite kvarlämnade filer och lite skräp i registret. Är helt borta nu!

Visa signatur

Äsch...