Permalänk
Medlem

Razer blade PRO

Hej,
Jag har tänkt köpa en razer blade pro och undrar om fördelar och nakdelar om denna. T.ex. hur är datorn när man inte tänker på prestanda och hur är den när man gör det?
Tack för era svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den är tunn, lätt och bortsett från deras dåliga kvalitetskontroll, verkar rätt välbyggd. Det finns liknande från MSI (GE/GS), men RBP är kanske lite mer premium. Bra prestanda/portabilitet.

I ren prestanda finns det dock bättre datorer för en billigare peng, men de väger upp mot 4 kg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aenarian:

Den är tunn, lätt och bortsett från deras dåliga kvalitetskontroll, verkar rätt välbyggd. Det finns liknande från MSI (GE/GS), men RBP är kanske lite mer premium. Bra prestanda/portabilitet.

I ren prestanda finns det dock bättre datorer för en billigare peng, men de väger upp mot 4 kg.

Skickades från m.sweclockers.com

Varifrån har du fått att dom har dålig kvalitetskontroll?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Varifrån har du fått att dom har dålig kvalitetskontroll?

För möss och sånt från Razer är förbrukningsvara. Inne på min andra naga och tror den måste snart bytas ut. Tur att jag lyckades laga min första så jag slipper köpa nytt. Behöver bara fixa nå glid på undersidan.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Varifrån har du fått att dom har dålig kvalitetskontroll?

Flera på Notebookreview har klagat över fel. Sen är det många som finner att Razers övriga produkter lämnar mycket övrigt att önska.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Pimpim666:

För möss och sånt från Razer är förbrukningsvara. Inne på min andra naga och tror den måste snart bytas ut. Tur att jag lyckades laga min första så jag slipper köpa nytt. Behöver bara fixa nå glid på undersidan.

Säger det samma, jag hade 5 deather adder.
Nu byte jag till annat och har aldrig problem med dubbel klick etc och scroll.

Mina polare alla hade typ deathadder och alla fick byta ut mössen efter 6-12 månader.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Razer blade pro 2

Hej,
Har några fler frågor om razer blade PRO. Jag undrar hur fungerar fläkten?
Den lilla touch skärmen på datorn, hur är den, funkar den bra, funkar den till alla spel t.ex. Lol?
Tack för era svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WTC1337:

Den lilla touch skärmen på datorn, hur är den, funkar den bra, funkar den till alla spel t.ex. Lol?

Att pula på en touchskärm till ett spel som LoL är väl några gånger sämre än spela ett FPS med en gamepad.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Men jag menar att den visar stats och sånt :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜

*trådar sammanslagna*

På SweClockers gör vi en tråd om varje ämne, ytterligare frågor ställs i samma tråd.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S