8rda+ oc sämre än mitt gamla ECS K7S5A?

Permalänk
Medlem

8rda+ oc sämre än mitt gamla ECS K7S5A?

mitt inlägg är på engelska, eftersom jag inte orkade översätta det efter min post på aoaforums... sorry... skulle dock vara glad om svaren jag får är på svenska

OK, I reccon you are quite upset because of my title of this post, and it isn't as bad as it sounds

I have an 1800+ Palomino and 256 MB Samsung PC2100... and I know that I can't expect great o/c results with this...

However, with my old ECS K7S5A I could do 138 FSB with no voltage adjustments (there were none... and I used modified bios), but now I can't. Even though the vcore shows almost 1.8v it does not run cpuburn without hanging...

I had hoped to o/c to 145-150 FSB with this board, since I don't have the money to buy a new processor or ram stick.

What can be the problem?

PS: what does thermal throttling do?

Permalänk
Medlem

En grej kan jag hjälpa dig med. Thermal Throttling gör att processorn minskar sin klockhastighet när värmen ökar.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

...och den ska va disabled. för övrgit så ska du flasha till senaste officiella bios, enklast med programmet som följer med på cd'n till mobo. så kommer det nog att gå bättre..

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem

hmmm... är det inte bäst o flasha med ctrl+f2 under boot? är det säkert att flasha i windows?

Permalänk
Medlem

jag har testat alla bios jag har fått tag på, och har flashat alla i windows, helt stabilt, sen bara bootar du om o sätter på optimal settings, kör på det ett tag så man ser att allt funkar, o sen klockar du sönder skiten!

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem

jaja, jag tror ändå att jag flashar med alt+f2 varianten, mer old-school och känns säkrare...

såg att de släppte en ny bios idag.. och jag som flashade igår... jaja, får väl hem och testa den nya...