Ljudet på moderkortet funkar inte.

Permalänk
Medlem

Ljudet på moderkortet funkar inte.

Hej! Jag har ett moderkort från er, Asus z87-a. Problemet är att jag inte får något ljud från moderkortet (bakpanelsljud) och jag undrar vad det kan bero på. Jag har installerat alla senaste drivers och sånt. Tack på förhand!

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Gibbis:

Hej! Jag har ett moderkort från er, Asus z87-a. Problemet är att jag inte får något ljud från moderkortet (bakpanelsljud) och jag undrar vad det kan bero på. Jag har installerat alla senaste drivers och sånt. Tack på förhand!

Har du testat det vi skrev i den andra tråden?
http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ja, men jag skrev den här tråden ifall det var något känt fel av Asus

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Gibbis:

Ah, missade vilken sektion det var

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gibbis:

Kan du se ljudkortet i enhetshanterare?

Skrivet av Gibbis:

Det är inget fel vi har hört om innan. Om du misstänker att det var trasigt från fabrik ska du kontakta butiken du köpte moderkortet av för felsökning och eventuellt garantiutbyte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

http://i.imgur.com/z4EGlom.jpg

Det är inget fel vi har hört om innan. Om du misstänker att det var trasigt från fabrik ska du kontakta butiken du köpte moderkortet av för felsökning och eventuellt garantiutbyte.

Ja, jag kan se det.

Visa signatur

Tillbehör

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/z4EGlom.jpg

Tror du att det skulle kunna lösa sig om jag köpte ett billigt ljudkort?

Visa signatur

Tillbehör

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gibbis:

Ja, jag kan se det.

Om den syns så känner datorn av ljudkortet och det betyder att ljudkortet inte är dött.

Nu går vi igenom det här steg för steg:
1. Har du laddat ner och installerat drivrutiner från ASUS hemsida? Den som heter "Realtek Audio Driver V6.0.1.6954 for Windows 7 32/64bit & Windows 8 32/64bit.", antar att du har 64-bitars operativsystem.

2. Är Realtek-ljudkortet valt som standard-enhet för ljud? Kollas i Kontrollpanelen -> Ljud.
Högerklicka på ljudkortet och välj "Test", ser du att indikatorn visar att ljud spelas?

3. Om du fortfarande inte får ut ljud bör du kolla kopplingen.
Grön: ljud ut
Rosa: mikrofon in

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om den syns så känner datorn av ljudkortet och det betyder att ljudkortet inte är dött.

Nu går vi igenom det här steg för steg:
1. Har du laddat ner och installerat drivrutiner från ASUS hemsida? Den som heter "Realtek Audio Driver V6.0.1.6954 for Windows 7 32/64bit & Windows 8 32/64bit.", antar att du har 64-bitars operativsystem.

2. Är Realtek-ljudkortet valt som standard-enhet för ljud? Kollas i Kontrollpanelen -> Ljud.
Högerklicka på ljudkortet och välj "Test", ser du att indikatorn visar att ljud spelas?
http://i.imgur.com/ePFijyt.jpg

3. Om du fortfarande inte får ut ljud bör du kolla kopplingen.
Grön: ljud ut
Rosa: mikrofon in
http://i.imgur.com/cZ0bKwv.jpg

Oh! Tack så hemskt mycket, nu funkar det! Asus ftw

Visa signatur

Tillbehör

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gibbis:

Vad bra att det löste sig

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Gibbis:

Har inget att göra eller tillföra tråden men håller med TS, snacka om bra och snabb service!

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord