Permalänk
Medlem

Hjälp! Får ingent ljud i datorn!

Hej! Jag har fått ett ganska stort problem, jag får inget ljud i datorn. Jag har testat att installera senaste drivers men inget funkar. Värt att nämna är att jag har pajat frontpanel-ljudet genom att jag trasslade in mig i min stol. Har ni någon lösning på detta dså skulle jag bli evigt tacksam!

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Gibbis:

Hej! Jag har fått ett ganska stort problem, jag får inget ljud i datorn. Jag har testat att installera senaste drivers men inget funkar. Värt att nämna är att jag har pajat frontpanel-ljudet genom att jag trasslade in mig i min stol. Har ni någon lösning på detta dså skulle jag bli evigt tacksam!

Hur kör du ut ljudet, via 3,5mm eller usb?
Kör du internt eller externt ljud?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Kör via 3,5mm uttag. Och jag kör på moderkortet.

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av NordhNet:

Skrivet av Gibbis:

Kör via 3,5mm uttag. Och jag kör på moderkortet.

Har du möjlighet att testa något med usb?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Har du möjlighet att testa något med usb?

Nej, tyvärr

Visa signatur

Tillbehör

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Gibbis:

Nej, tyvärr

Hmmmm, då vette fasiken.
Hur gick frontens 3,5 sönder? Tänkte om den ligger och kortsluter på något sätt

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem

Du har väl kortslutit utgångarna när du slet sönder utgången på lådan. Har du öppnat burken och kopplat loss anslutningen från moderkortet?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du har väl kortslutit utgångarna när du slet sönder utgången på lådan. Har du öppnat burken och kopplat loss anslutningen från moderkortet?

Okej får testa det, tack!

Visa signatur

Tillbehör

Permalänk
Medlem

Kolla så fläktarna snurrar NÅGOT ljud borde komma i datorn

Ps kolla så att du valt rätt ljudenhet i windows

Permalänk
Medlem

Jag har testat allting men inget fungerar.

Visa signatur

Tillbehör

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gibbis:

Jag har testat allting men inget fungerar.

Vad innebär allt?

Nya hörlurar? De gamla lär ha trasig kabel.

Du skriver "allt", men ger väldigt lite information. Lycka till iaf!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vad innebär allt?

Nya hörlurar? De gamla lär ha trasig kabel.

Du skriver "allt", men ger väldigt lite information. Lycka till iaf!

Mina lurar fungera det har jag testat och när jag menar allt menar jag allt som står i tråden.

Visa signatur

Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

Mina lurar fungera det har jag testat och när jag menar allt menar jag allt som står i tråden.

Bara så vi är på samma spår, det var hdaudio jag skulle ta bort va?

Visa signatur

Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

Bara så vi är på samma spår, det var hdaudio jag skulle ta bort va?

Var fick du det ifrån?

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.