Skickade pengar från PayPal till Swedbank. Något skumt

Permalänk

Skickade pengar från PayPal till Swedbank. Något skumt

Hej! Jag behöver lite hjälp med PayPal o Swedbank. Jag skulle skicka pengar från PayPal till Swedbank, har läst lite hur man gör, och det gick bra (Så långt). Nu på PayPal står det att den är Slutförd, men har inte fått mina pengar än på Swedbank. En annan fråga jag har som jag tycker är lite skumt att det står Minus på de pengarna jag tydligen har fått in enligt PayPal, borde det inte vara plus? Jag skickade pengar från mitt PayPal konto med x antal kronor på till Swedbank, och jag har inte fått de på mitt Swedbank konto? Här har ni en bild (med lite gömda siffror, men ni kommer nog förstå min poäng)
Det står även att de skulle ta 1-2 dagar, nu, 3 dagar senare står det att den är klar, men är den verkligen klar?

Edit, märkte nyss att jag skrev det väldigt förvirrat, hoppas ni förstår endå.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag förstått dig korrekt, men minus står det för att det är ett "uttag" från ditt PayPal konto. Kolla med PayPal på onsdag kväll om Du inte ser pengarna på ditt Swedbankkonto senast onsdag eftermiddag.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av Veni:

Jag vet inte om jag förstått dig korrekt, men minus står det för att det är ett "uttag" från ditt PayPal konto. Kolla med PayPal på onsdag kväll om Du inte ser pengarna på ditt Swedbankkonto senast onsdag eftermiddag.

Det ska jag göra! Tack för ditt svar! Visste inte riktigt hur jag skulle formulera mig i texten. Men ska titta till mitt bankkonto på onsdag eftermiddag.

Permalänk
Avstängd

Vad är poängen med att stryka över beloppet?

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Det kan ta ett par extra dagar ibland. Sen att det står minus är för att du har tagit pengar från ditt paypal konto och skickat det. Vilket nu är till din bank.

Jag är inte 100% säker, men så borde det vara.

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

Vad är poängen med att stryka över beloppet?

Jag vill inte visa beloppet, då det inte har med saken att göra ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Hej! Jag behöver lite hjälp med PayPal o Swedbank. Jag skulle skicka pengar från PayPal till Swedbank, har läst lite hur man gör, och det gick bra (Så långt). Nu på PayPal står det att den är Slutförd, men har inte fått mina pengar än på Swedbank. En annan fråga jag har som jag tycker är lite skumt att det står Minus på de pengarna jag tydligen har fått in enligt PayPal, borde det inte vara plus? Jag skickade pengar från mitt PayPal konto med x antal kronor på till Swedbank, och jag har inte fått de på mitt Swedbank konto? Här har ni en bild (med lite gömda siffror, men ni kommer nog förstå min poäng)
Det står även att de skulle ta 1-2 dagar, nu, 3 dagar senare står det att den är klar, men är den verkligen klar?
http://puu.sh/49ZdG.png

Edit, märkte nyss att jag skrev det väldigt förvirrat, hoppas ni förstår endå.

I och med att tiden är gömd går det ju inte att se om det är 2 eller 3 dagar som hade gått på fredag men vi får väl tro på dig. (Hade de onsdagen på sig eller inte?)

Sedan är förstås frågan vad det egentligen är som Paypal säger tar 1-2 dagar, de slänger ju iaf med en brasklapp om att det beror på den mottagande bankens rutiner hur lång tid det tar innan man faktiskt har tillgång till pengarna.

https://www.paypal.com/se/cgi-bin/webscr?cmd=_display-withdra...

Jag tror du får vänta någon bankdag till innan du börjar undra på riktigt...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuffinManxD:

Jag vill inte visa beloppet, då det inte har med saken att göra ändå.

Förstår bara inte varför man gör sig besvär att stryka över det i onödan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

Förstår bara inte varför man gör sig besvär att stryka över det i onödan.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det kan man kanske tycka, men jag tycke det var bäst o göra så här.

Permalänk

Har fått mina pengar nu från Paypal. Tog väldigt mycket längre tid än 1-2 dagar som det var sagt. Jaja, nu har jag pengarna Ville bara uppdatera er

Permalänk
Medlem

Tack för återkopplingen. Då vet man att de inte har blivit snabbare sedan förra året. Misstänker att det tar 1-2 bankdagar för PayPal att göra sitt, och sedan tar det någon bankdag extra för att det skall synas på mottagarkontot.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Avstängd

Det var helg, nojjarN

Permalänk
Medlem

Har någon undrat över eller kanske har en vettigt svar varför kan Paypal debitera ditt/mitt konto för att "kunna bekräfta ditt betal- eller kreditkort" med 15 kr helt friktionsfritt och utan tekniska problem i samma dygn. Däremot för att kunna överföra till samma angivna Swedbankonto uppstår "tekniska problem". Fungerar angivna transparensen/kontouppgifterna för Paypal bara vid uttag från ditt konto? Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Payment:

Har någon undrat över eller kanske har en vettigt svar varför kan Paypal debitera ditt/mitt konto för att "kunna bekräfta ditt betal- eller kreditkort" med 15 kr helt friktionsfritt och utan tekniska problem i samma dygn. Däremot för att kunna överföra till samma angivna Swedbankonto uppstår "tekniska problem". Fungerar angivna transparensen/kontouppgifterna för Paypal bara vid uttag från ditt konto? Tack på förhand

Nja är inte samma system riktigt inblandade är nog förklaringen.
i ena fallet är det via Visa eller mastercard, vilket i sin tur är kopplad till bankkontot.

I det andra är det banköverföring till bankontot utan att gå via betalkortet.

När det är bankkort inblandat så går det oftast direkt, när det är banköverföring så 2-3 dagar från utland.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tack det kanske är så, tycker dock det är rätt så mycket trassel med avgifter och "workflow"