Permalänk
Medlem

Projekt CoolerMaster HAF932 MOD (Röd/Svart)

Här kommer lite av min modification jag gjorde på mitt HAF932 chassi medans jag under samma veva uppdaterade processorn och moderkortet till en lite senare variant.

Detta var mitt första försök att måla så pass mycket. Resultatet blev jag alldeles nöjd med. Monteringen och nitningen var lite svår för att inte skada chassit men annars gick det fint.

Var också rädd att HAF namnet skulle gå dåligt då jag kanske inte gjorde det bästa förberedelserna för det men det gick även det utmärkt.

Färg som användes:
Belton Molotow Signal Red 63kr
Belton Molotow Signal Black 63kr
Belton Molotow Clear Coat MATT 63kr
Hagmans Klarlack MATT 70kr
DecoMax Primer Grå 90kr

2-3.5mm 6mm A3 Aluminium nitar från Bauhaus 30kr

Allt som allt tog detta projekt ca 3dagar att utföra. Skulle nog kunna göra allt på 1-2 dagar men på grund av platsbrist, färgbrist samt dåligt område för att måla så fick jag ta det lite lugnare. Likaså acceptera att det blev små fel på indre sidpaneler när jag målade stora ytor.

Chassit var av HAF932 första versioner då den fortfarande var grå.
Specifikationer innan arbetet:
AMD 965BE
Asus M4A79T-Deluxe

Detta byttes mot inte alls så betydelsefulla:
AMD 8350
Asus Sabertooth Rev2

Resten av specifikationerna är i sign.

Vad händer sen?
*Tänkte sleeva om kablarna men är lite osäker på färger så är öppen för förslag, vad ni tycker. Funderat på att följa Sabertooth temat, eller fortsätta på Svart/Rött för att behålla simpelheten.

*Vattenkylning, det är något jag funderat över och kommer nog med tiden att göra ett eget loop för CPU. Finanserna sitter just back för att inhandla allt då det kommer bli runt 2000-2500kr. Men det kommer.
-Förmodligen gör jag ett nytt galleri för det.

Projekt CoolerMaster HAF932 MOD (Röd/Svart)

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Mitt bredband2 nät är inte bland de snabbaste eller stabilaste vid det här laget så denna kommer uppdateras med tiden då jag själv inte kan se alla bilder som laddats upp, inte heller kan jag ladda upp alla just nu.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS

Permalänk
Medlem

Mitt enda klagomål blir väl att du valde rött. Rödsvart är nog den mest överanvända färgkombinationen på chassin idag...

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Mitt enda klagomål blir väl att du valde rött. Rödsvart är nog den mest överanvända färgkombinationen på chassin idag...

Jo jag funderade på något vitsvart eller blå nyans men jag personligen tycker om rödsvart tema just på grund av nyansen samt kontrasten. Största anledningen jag målade chassit var på grund av att jag inte tyckte om det gråa samt att ja matt svar och röd faller i min smak helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur