Permalänk

Vilken datorskärm?

Hejsan gott folk!

Jag behöver en ny skärm till mitt hemmakontor. Har ingen alls nu, och det vore skönt att bara ha en lite större istället för två.

Köpte en ASUS ProArt PA278QV 27-tums.

Men nu fick jag kalla fötter. Kommer den kännas för liten? Är det najs att ha USB c hub? Ultrawide? ISP overkill om jag mest jobbar med att kontorsuppgifter? I mitt jobb går mina uppgifter typiskt sett ut på att läsa och skriva olika typer av dokument.

Kanske behöver returnerar den. Vill helst inte lägga mer än 3-5000 om det inte är riktigt motiverat.

Skulle gärna höra vad ni skulle råda att köpa för skärm! ☺️

Permalänk
Medlem

Är det en TV eller en skärm du vill ha?

Hur ska vi veta om din beställda 27" kommer kännas för liten? Du har ju ingen idag, så svårt att jämföra. 27" är normal storlek.
Är det najs att ha USB-C hubb? Kanske? Om du tycker att det behövs, annars är det mindre najs med extra skräp på skrivbordet.
Ultrawide? Ja, jag tycker att det är trevligt att få plats med två dokument/hemsidor bredvid varandra på samma skärm.
Har ingen aning om vad du menar med "ISP overkill".

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Sorry datorskärm ska det vara!

Skrivet av nu1mlock:

Är det en TV eller en skärm du vill ha?

Hur ska vi veta om din beställda 27" kommer kännas för liten? Du har ju ingen idag, så svårt att jämföra. 27" är normal storlek.
Är det najs att ha USB-C hubb? Kanske? Om du tycker att det behövs, annars är det mindre najs med extra skräp på skrivbordet.
Ultrawide? Ja, jag tycker att det är trevligt att få plats med två dokument/hemsidor bredvid varandra på samma skärm.
Har ingen aning om vad du menar med "ISP overkill".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emillindstrom:

I mitt jobb går mina uppgifter typiskt sett ut på att läsa och skriva olika typer av dokument.

Du borde ha två skärmar egentligen. En vanlig 16:9 och en som vrids 90 grader (aspect ratio 9:16) som används till dokument.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Du borde ha två skärmar egentligen. En vanlig 16:9 och en som vrids 90 grader (aspect ratio 9:16) som används till dokument.

Spännande, typ två 32?
Då är det nog ännu viktigare ena skärmen nästan ha usb-c hub, för att det slippa för mycket sladd. Hm, det blir dyrare det. Men ändå ganska intressant idé