Köpte en ny hårddisk till Xbox 360 Slim, funkar ej

Permalänk
Medlem

Köpte en ny hårddisk till Xbox 360 Slim, funkar ej

Hej!
Köpte en ny hårddisk från ebay då min gamla 250 GB gjorde så att Xbox:en inte startade. Kommer ihåg att jag provade hårddisken hos en kompis och den funkade inte där heller för att säkerhetställa att det inte var konsolen det var fel på. Köpte en ny 250 GB hårddisk från ebay som inte var original men skulle funka ändå, men min Xbox hittar den inte när man går in i storage. Nån som vet vad felet kan vara? Kollade kommentarer från andra som hade köpt från samma och det verkar ha funkat bra för dem. Den här har jag köpt: http://www.ebay.com/itm/171080301876?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Skrivet av gujukal:

Hej!
Köpte en ny hårddisk från ebay då min gamla 250 GB gjorde så att Xbox:en inte startade. Kommer ihåg att jag provade hårddisken hos en kompis och den funkade inte där heller för att säkerhetställa att det inte var konsolen det var fel på. Köpte en ny 250 GB hårddisk från ebay som inte var original men skulle funka ändå, men min Xbox hittar den inte när man går in i storage. Nån som vet vad felet kan vara? Kollade kommentarer från andra som hade köpt från samma och det verkar ha funkat bra för dem. Den här har jag köpt: http://www.ebay.com/itm/171080301876?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

min kollega jobbar med just reparationer/chippning av konsoler kan kolla med honnom,
men har du testat i nån vanlig dator. ska ju vara en intern HDD som ligger i en kassett, du kan ju ha otur å köpt en plastlåda med en tyngd i,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Nej det tror jag inte. Man kan se SATA kontakterna på hårddisken och jag kopplade in den till datorn och då dök det upp nåt i device manager. Börjar bli lite orolig att det är min Xbox som inte kan läsa hårddiskar. Ska prova den hos en kompis Xbox och se om den funkar där.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

jag gjorde så här igår efter att min 4GB disk hade corrupt data på min xbox 360 slim igår kväll, och för att jag behövde 8GB för GTA-V

Har sedan tidigare en docksnings station för 3.5" och 2.5" SATA HDDS / SSD, tog bort NTFS partionen å ersatte den med FAT32 och formaterade den i 64kb block size.

kopplade in dockan i USB porten på XBOXen, in i system in på HDDn som visades som USB device, och formaterade den på XBOXen, och sen så hittade XBOX:en min 250GB WDAC disk som USB Device, men kunde bara utnyttja 32GB vilket räckte gott å väl för mig.

jag formaterade även min Memory Unit under system -> Devices på XBOX:en, då den var korrupt, troligen pga flytt å den fått en smäll i flytten i flyttlådan.

Docknings stationen jag använder till min XBOX sedan igår kväll.

finns gott om fake HDD´s på eBay.
Fake HDD, extern.

EDIT: lite fel som fixades som jag kunde se.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Satt det en Western Digital-disk i? Annars bör den inte funka om den inte är officiell. WD-diskar är nämligen de enda man kan modda så att de funkar med en 360.

Permalänk
Medlem

är du säger att WDAC diskar är dem ända? jag har tidigare haft andra tillverkare av HDD i mina XBOX:ar.
tex i den fösta XBOXen körde jag IBM disk.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

är du säger att WDAC diskar är dem ända? jag har tidigare haft andra tillverkare av HDD i mina XBOX:ar.
tex i den fösta XBOXen körde jag IBM disk.

Originaldiskar från Microsoft kan ha flera olika märken, men om det är en inofficiell disk så är den moddad för att fungera med 360 och då är det en WD-disk då det är de enda diskar som går att modda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Originaldiskar från Microsoft kan ha flera olika märken, men om det är en inofficiell disk så är den moddad för att fungera med 360 och då är det en WD-disk då det är de enda diskar som går att modda.

modda? vad menar du med modda? jag bytte bara partion på min WDAC disk stoppa i den i dockan å körde på min 360.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

modda? vad menar du med modda? jag bytte bara partion på min WDAC disk stoppa i den i dockan å körde på min 360.

Som extern USB-disk då antar jag att du menar? Om du ska köra den som "intern" disk däremot är det Microsofts diskar som gäller. Dom är formaterade med filsystemet XTAF och har hddss.bin skrivet till sig för att Xbox 360'n ska kunna verifiera att det är en originaldisk från Microsoft.

Jag snackar alltså om dessa diskar: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Xbox-360-h... (för gamla 360) och http://tubby.scene7.com/is/image/tubby/X360HD320 (för slim). Inuti dessa chassin sitter vanliga 2.5-laptopdiskar.

Dock så går det att manuellt skriva hddss.bin till nästan vilken Western Digital 2,5" disk som helst, så att Xboxen tror att den är en originaldisk. Detta görs med hjälp av programmet hddhackr.