Nytt gaming headset fort!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bensinspade:

Menar du sennheiser pc 363D eller Pc350?:) annars siktar jag på 363D:)

Jag pratar om Sennheiser PC350 Special Edition. Skulle hellre köpa dessa + ett ljudkort än 363D.

Skrivet av bensinspade:

är ett nytt ljudkort en rekommendation eller går de med de inbyggda?

Jag märkte stor skillnad mellan Onboard och Xonar DGX, dag och natt! Du kan även få Dolby Headphones med Xonar korten, alltså virtuell surround.

Skrivet av bensinspade:

Japp, det är det kortet jag menar.

Det du måste fråga dig själv är om du vill ha ett öppet- eller slutet headset. 350 = Slutna. 360 = Öppna. Slutna ger vanligtvis bättre bas, om jag inte missminner mig.

Edit: Min kundvagn från när jag köpte mitt headset + ljudkort. Aldrig fel med förlängningssladdar!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av Jink:

Jag pratar om Sennheiser PC350 Special Edition. Skulle hellre köpa dessa + ett ljudkort än 363D.

Jag märkte stor skillnad mellan Onboard och Xonar DGX, dag och natt! Du kan även få Dolby Headphones med Xonar korten, alltså virtuell surround.

Japp, det är det kortet jag menar.

Det du måste fråga dig själv är om du vill ha ett öppet- eller slutet headset. 350 = Slutna. 360 = Öppna. Slutna ger vanligtvis bättre bas, om jag inte missminner mig.

Edit: Min kundvagn från när jag köpte mitt headset + ljudkort. Aldrig fel med förlängningssladdar!

Det blev pc360 för min del, men funderar på att skaffa antingen ljudkort eller usb förstärkare

Visa signatur

Fractal Design Arc /Corsair TX V2 750W 80+Bronze /ASUS PRIME B450-PLUS/AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz 20MB/ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming 8GB OC/
Corsair Vengeance 16GB/ Samsung SSD 830 Series 256GB/ Skärm Asus TUF VG279Q1A

Permalänk
Skrivet av Jink:

Jag pratar om Sennheiser PC350 Special Edition. Skulle hellre köpa dessa + ett ljudkort än 363D.

Det är som du säger i de flesta fallen med basen! Dock av mina egna upplevelser så finner jag att slutna lurar inte är lika trevliga för vissa musikstilar. Det har sin fördel om du sitter i ett rum eller hus där det låter mycket i bakgrunden för då slipper du störas av omgivningen! Men ljudbilden tyckts bli något mera instängd och svårare att urskilja hur långt bort ljudet kommer ifrån i visa spel!

Upplever också att musiken får en luftigare känsla med öppna lurar. Något som kan bli trist är väll att många öppna saknar basen och även om jag inte kan påstå att PC360 har så jätte mycket bas då jag lyssnat på dem, måste jag ändå säga att den mera än bra nog! Den låter rapp och snärtig och är bra nog för det mesta du kan tänkas lyssna på.

Samt om det mesta du gör är att spela så skulle jag ändå rekommendera att sänka basen så mycket du kan om du vill höra fotsteg så bra som möjligt!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN