AMD Radeon R9 280X och R9 270X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalajfa:

Det det det det DEEEEEEEEEEEEEEEET.
En GPU, ett grafikkort.

Inget personligt=)

Jag kanske menade kretsen, pcb'n, produkten, GPU'n osv.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

BTW har nån sett vilket never settle paket som ingår i dessa kort nu då ??? tänkte mest på 280X

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Skrivet av AndersBlomdahl:

BTW har nån sett vilket never settle paket som ingår i dessa kort nu då ??? tänkte mest på 280X

Ingen never settle på nya korten tyvärr

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av DatorMuppen:

Ok, mitt fel men kunde man inte begära lite mer utav ett, som de sa, ett helt nytt kort "grundat" på 7970?
Och visst är det bra pris men det är ju fortfarande ett upphottat 7970, nä lite mer kunde man begära men men....

Som jag sagt tidigare, ~30% snabbare än HD7870 som det ersätter, Det är en ganska stor prestandaboost

Edit: Även ganska mkt billigare än HD7870 var vid release.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Ingen never settle på nya korten tyvärr

trist,aja :/ dock var det väl kanske inget spel som superlockade mig, utan såg det som en nice bonus. lite besviken ändå efter deras hypade never settle reklamer :/

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Ja, AMD vilket skämt:) Så lik HD7970 GHz med lite bättre kylning men ett strömslukande monster, och ändå så är det inte "flaggskeppet"!?
Vad håller ni på med? True Audio och Mantle blev ju JÄTTEskillnad emot 7970 GHz....äh, tacka vet jag nvidia!

Här har vi en kille med full koll! Blir uppriktigt glad när jag läser sådana inlägg.
Du får mig känna mig sååå jävla smart!

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Vem vare som sa att de nya AMD korten skulle plocka Titan....? Yeahh.. Det är AMD vi snackar om. Dom har problem och ligger efter vid alla fronter.

Har svårt att tro att 290 ens kommer ifatt 770.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Vem vare som sa att de nya AMD kortet skulle plocka Titan....? Yeahh.. Det är AMD vi snackar om. Dom har problem och ligger efter vid alla fronter.

Det finns fler saker som ligger efter på alla fronter...

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Så kul detta! Du söker och söker efter anledningar till att klaga, det blir bara dumt!

R9 kort möter GTX-kort, R7-kort möter GT-kort. På ett ungefär, de är ju inte namnsatta efter nVidia. Men nVidia gör PRECIS samma sakm ed GTX och GT som AMD gör med R9 och R7. Är det fel med R9 och R7 så är det fel med GTX och GT.

Det är PRECIS lika märkligt att nVidia sätter GTX 760 tillsammans med GTX 780 eller GTX Titan.

Har inte behövt söka särskilt mycket, AMD har gjort fel i det mesta med denna klumpiga lansering. Sedan gör du en bristfällig jämförelse mot Nvidia, de har inget prefix för att skilja på prestandaklasserna, istället talar det logiska namnvalet om att t.ex. 760 är ett kort hur mellanklassegmentet. AMD å sin sida sätter prestandaprefixet R9 på såväl sin Titan-konkurrent som sin 760-motsvarighet och gör än en gång sitt bästa för att vilseleda kunderna.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Har inte behövt söka särskilt mycket, AMD har gjort fel i det mesta med denna klumpiga lansering. Sedan gör du en bristfällig jämförelse mot Nvidia, de har inget prefix för att skilja på prestandaklasserna, istället talar det logiska namnvalet om att t.ex. 760 är ett kort hur mellanklassegmentet. AMD å sin sida sätter prestandaprefixet R9 på såväl sin Titan-konkurrent som sin 760-motsvarighet och gör än en gång sitt bästa för att vilseleda kunderna.

Kan säkert stämma, men vem skiter inte i det i slutändan om nu kortet presterar bra?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

280X = ny märkt 7970 Ghz, 290 och 290X vet INGEN än hur de presterar (förutom AMD själva då), bara att vänta och se. Det är ju de båda 290 korten som är de NYA korten vilket man trodde att folk hunnit med att läsa in sig på med alla nyheter och trådar om detta.

Varit känt sedan tidigare att 280X skulle ha liknande/samma prestanda som ett 7970 Ghz.

Visa signatur

<<< Ryzen 5800X w/ CM ML240R RBG w/ 2x Noctua 120mm - ASUS B550-PLUS Prime - MSI RX6650XT 8GB - Kingston 32GB 3600Mhz DDR4 RBG - 2x1TB M.2 SSD, 2x500GB SSD 2.5" - Fractal Design 750W Silver >>>

<<< Fractal Design Define C Tempered Glass + 1x 120mm + 2x 140mm Fractal Fans >>>

Permalänk

AMD Radeon HD 7970/GHz Edition går att flasha till Radeon R9 280X
http://www.techsweden.org/content/nyheter/amd-radeon-hd-7970g...

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Skrivet av TheFuq:

Vem vare som sa att de nya AMD korten skulle plocka Titan....? Yeahh.. Det är AMD vi snackar om. Dom har problem och ligger efter vid alla fronter.

Har svårt att tro att 290 ens kommer ifatt 770.

Det där har du verkligen fått om bakfoten, Ingen har sagt att 280X skulle "plocka Titan". Det är 290X som eventuellt kommer att prestera som ett Titan, Och att du inte tror att 290 kommer ifatt 770 bevisar ju att du inte ens kollat igenom testet, Om 290 skulle prestera sämre än 770 så skulle det betyda att 290 presterar 1-2% bättre än 280x, Trovärdigt?

Du behöver inte komma till Sweclockers forum och leka rebell bara för att du är vaken långt efter läggdags

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Nej begär mer av AMD korten efter långa mellanrummet Radeon HD7000 - R9, att de bör ligga över Nvidias motsvarande i alla tester för att visa vad skåpet ska stå. Har inte sagt att det är dåliga kort i nya serien på något sätt men jag tycker att nya kort ska sätta nya standarder på något vis.

Samtliga kort i 700-serien bortsett från toppkortet är omdöpta 600-kort. AMD gör något liknande, fast de inför Trueaudio och Mantle. Tror man måste vara lite fanboy för att klaga på AMD utan att klaga på nVidia i det här fallet.

Skrivet av RaZman:

Har inte behövt söka särskilt mycket, AMD har gjort fel i det mesta med denna klumpiga lansering. Sedan gör du en bristfällig jämförelse mot Nvidia, de har inget prefix för att skilja på prestandaklasserna, istället talar det logiska namnvalet om att t.ex. 760 är ett kort hur mellanklassegmentet. AMD å sin sida sätter prestandaprefixet R9 på såväl sin Titan-konkurrent som sin 760-motsvarighet och gör än en gång sitt bästa för att vilseleda kunderna.

De har visst prefix för att skilja prestandaklasserna, du undviker bara att skriva ut det. GTX 760 har samma prefix som GTX 780. Precis som R9 270 och R9 290. Om du tycker att det ska heta R7 270 varför klagar du inte på att det inte heter GT 760 då?
Förklaringen till att du gör detta är förstås enkel. Men kom med din undanflykt du om du vill. Vill se hur krystad den blir.

Permalänk
Medlem

Rebranding är ju.....lagom spännande. Exakt som GTX 770 releasen i våras....bleh

Edit: enda skillnaden är väl att AMD sänkte priset medan nvidia höjde efter resp. lansering

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Samtliga kort i 700-serien bortsett från toppkortet är omdöpta 600-kort. AMD gör något liknande, fast de inför Trueaudio och Mantle. Tror man måste vara lite fanboy för att klaga på AMD utan att klaga på nVidia i det här fallet.

Även om jag har ett 770 själv så har du nog missbedömt mig. Jag föredrar i de allra flesta fallen AMD, och AMD har närmare mitt hjärtat än Nvidia.

Jag har ett 770 för att det var en deal, 2990kr och jag kunde inte vänta på AMDs nya serien då. Annars hade jag med största sannolikhet köpte ett AMD kort ur nya serien.

Jag har klagat på Nvidia i forumet, tex med att 680 är mer eller mindre ett överklockat 770 med några extra bios funktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Även om jag har ett 770 själv så har du nog missbedömt mig. Jag föredrar i de allra flesta fallen AMD, och AMD har närmare mitt hjärtat än Nvidia.

Jag har ett 770 för att det var en deal, 2990kr och jag kunde inte vänta på AMDs nya serien då. Annars hade jag med största sannolikhet köpte ett AMD kort ur nya serien.

Jag har klagat på Nvidia i forumet, tex med att 680 är mer eller mindre ett överklockat 770 med några extra bios funktioner.

Okie. Har du klagat när nVidia gjort samma sak så visst. Så länge man är konsekvent och inte har olika krav på olika tillverkare så.
Tror du förstår vad det är för beteende jag vänder mig emot. Uppenbarligen så var det ju inte riktat mot dig isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _SpaxX_:

Lite utav ett antiklimax. Känns ju inte värt att köpa ett 280 när en äldre version som är billigare presterar nästan lika bra? Eller tänker jag fel?

Billigare?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/184619-gigabyte_radeo...

Vilka 7970ghz kostar under 2500?

Skrivet av ante_ante:

AMD Radeon HD 7970/GHz Edition går att flasha till Radeon R9 280X
http://www.techsweden.org/content/nyheter/amd-radeon-hd-7970g...

Varför skulle man vilja flasha sitt kort till en lägre frekvens?

Skrivet av RaZman:

Har inte behövt söka särskilt mycket, AMD har gjort fel i det mesta med denna klumpiga lansering. Sedan gör du en bristfällig jämförelse mot Nvidia, de har inget prefix för att skilja på prestandaklasserna, istället talar det logiska namnvalet om att t.ex. 760 är ett kort hur mellanklassegmentet. AMD å sin sida sätter prestandaprefixet R9 på såväl sin Titan-konkurrent som sin 760-motsvarighet och gör än en gång sitt bästa för att vilseleda kunderna.

Nvidia har gtx och gt, amd har nu r9 och r7, vad fan är skillnaden?
Du skulle likagärna kunna säga att dom är dumma i huvudet för att dom använder samma prefix till gtx titan och gtx 650 istället för gt eller gts.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

De har visst prefix för att skilja prestandaklasserna, du undviker bara att skriva ut det. GTX 760 har samma prefix som GTX 780. Precis som R9 270 och R9 290. Om du tycker att det ska heta R7 270 varför klagar du inte på att det inte heter GT 760 då?
Förklaringen till att du gör detta är förstås enkel. Men kom med din undanflykt du om du vill. Vill se hur krystad den blir.

Ser snarare GTX som en stämpel på att kortet är inriktat för spel, inga kort utan GTX-prefixet duger ju överhuvudtaget på det området. Det återstår att se hur R7-korten presterar men från AMD:s marknadsföring så uppfattade jag det som att R9 skulle vara high-end-korten, inte någon skraltig 660-motsvarighet. Personligen hade jag dock gärna sett i Nvidias fall att exempelvis 760 hette just GeForce 760 och alltså slopat prefix helt, på så vis hade "GTX" varit exklusivt för top-of-the-line-korten.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Ser snarare GTX som en stämpel på att kortet är inriktat för spel, inga kort utan GTX-prefixet duger ju överhuvudtaget på det området. Det återstår att se hur R7-korten presterar men från AMD:s marknadsföring så uppfattade jag det som att R9 skulle vara high-end-korten, inte någon skraltig 660-motsvarighet. Personligen hade jag dock gärna sett i Nvidias fall att exempelvis 760 hette just GeForce 760 och alltså slopat prefix helt, på så vis hade "GTX" varit exklusivt för top-of-the-line-korten.

Och vad säger nVidia?

GeForce GTX: "The ultimate GPU for gamers. Delivers fastest performance and all the latest gaming technologies."

GeForce GTS and GT: "Supercharged performance for your HD videos and photos, immersive 3D movies, and entry level gaming"

http://www.nvidia.com/object/geforce_family.html

Om nu ett sketet GTX 645 får heta GTX så borde väl ett betydligt snabbare R9 270 få heta R9? Har inte sett att du spytt galla över detta i nVidia-trådar. Är vi måhända inkonsekventa i får kritik? Du förstår att man aldrig kommer kunna ta dig på allvar i en diskussion som rör AMD eller nVidia va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Och vad säger nVidia?

GeForce GTX: "The ultimate GPU for gamers. Delivers fastest performance and all the latest gaming technologies."

GeForce GTS and GT: "Supercharged performance for your HD videos and photos, immersive 3D movies, and entry level gaming"

http://www.nvidia.com/object/geforce_family.html

Om nu ett sketet GTX 645 får heta GTX så borde väl ett betydligt snabbare R9 270 få heta R9? Har inte sett att du spytt galla över detta i nVidia-trådar. Är vi måhända inkonsekventa i får kritik? Du förstår att man aldrig kommer kunna ta dig på allvar i en diskussion som rör AMD eller nVidia va?

Du ser bara till äldre serier, i dagsläget finns det bara fyra kort i GTX-serien (utanför M) och där tycker jag som sagt att 760 är malplacerad som det är. R9280X ligger ett steg från företagets flaggskepp men presterar sämre än Nvidias förra mellansegment? Kommande 760Ti lär prestera betydligt bättre än R9280X och är ändå bara mellansegmentet?

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Du ser bara till äldre serier, i dagsläget finns det bara fyra kort i GTX-serien (utanför M) och där tycker jag som sagt att 760 är malplacerad som det är. R9280X ligger ett steg från företagets flaggskepp men presterar sämre än Nvidias förra mellansegment? Kommande 760Ti lär prestera betydligt bättre än R9280X och är ändå bara mellansegmentet?

Vad pratar du om nu? För det första så är inte R9-290 deras flaggskepp, Utan det är R9-290X som kommer att bli deras flaggskepp.
Och vad syftar du på när du säger att R9-280X presterar sämre än Nvidias förra mellansegment? Det presterar ju likvärdigt med GTX 770, ~35-40% bättre än GTX 660, ~20-30% bättre än GTX 660Ti, ~15% bättre än GTX 670. Tvivlar starkt på att Nvidia släpper ett GTX 760Ti som presterar bättre än GTX 770

Det är så många fel i ditt inlägg så det nästan blir komiskt xD

Håller med Aleshi, Kommer aldrig mer kunna ta dig på allvar i en diskussion gällande grafikkort.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Du ser bara till äldre serier, i dagsläget finns det bara fyra kort i GTX-serien (utanför M) och där tycker jag som sagt att 760 är malplacerad som det är.

De har inte hunnit släppa hela 700-serien ännu. 600-serien är därmed ganska aktuell. Allra helst som GTX 645 bara är några månader gammal. Deras beslut att döpa det till GTX är alltså ingen historisk liten miss, det är så de gör. Och har du varit där och klagat trots att det är större gap upp till prestandasegmentet? Nä just det.

Skrivet av RaZman:

R9280X ligger ett steg från företagets flaggskepp men presterar sämre än Nvidias förra mellansegment? Kommande 760Ti lär prestera betydligt bättre än R9280X och är ändå bara mellansegmentet?

Vackert hur du så inkonsekvent skriver ihop AMDs namn för att medvetet försöka få dem att se röriga ut när du inte gör samma sak med nVidias. Rent trålande här ju.

R9 280X presterar snäppet bättre än nVidias förra flaggskepp GTX 680. Att det är nVidias förra mellansegment är ren lögn. Och det är ren fantasi att påstå att nVidiaGeForceGTX760Ti skulle vara lika snabbt eller snabbare än GTX 770.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Vad pratar du om nu? För det första så är inte R9-290 deras flaggskepp, Utan det är R9-290X som kommer att bli deras flaggskepp.
Och vad syftar du på när du säger att R9-280X presterar sämre än Nvidias förra mellansegment? Det presterar ju likvärdigt med GTX 770, ~35-40% bättre än GTX 660, ~20-30% bättre än GTX 660Ti, ~15% bättre än GTX 670. Tvivlar starkt på att Nvidia släpper ett GTX 760Ti som presterar bättre än GTX 770

Det är så många fel i ditt inlägg så det nästan blir komiskt xD

Ja folk som klagar på prestandan på nya mellansegmentet verkar inte riktigt se vad de ska jämföra med. 280X är 42% snabbare än sin föregångare 7870, det är ingen liten prestandaökning för en generation inom samma tillverkningsprocess.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

nVidiaGeForceGTX760Ti

Haha briljant

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

"MSI is already sending out their pricing list to retailers for the Radeon R9 and R7 series. You might have stumbled upon an information that stores will begin selling new cards this Friday, and this is the list that is given to them:"

http://videocardz.com/46558/amd-radeon-r9-290x-r9-290-europea...

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Aleshi:

Ja folk som klagar på prestandan på nya mellansegmentet verkar inte riktigt se vad de ska jämföra med. 280X är 42% snabbare än sin föregångare 7870, det är ingen liten prestandaökning för en generation inom samma tillverkningsprocess.

Plus att det verkar närma sig 780 i prestanda vid överklockning för aningen mer än halva priset. Jag vet vad jag hade köpt i alla fall. Plus att det ligger och nosar på 770-nivå hela tiden till ett rejält mycket bättre pris!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Flamsig tråd är flamsig. Varför bråka? När AMD släpper konkurrenskraftiga grafikkort sjunker Nvidias priser. När Nvidia släpper sina kort sänker AMD sina priser. Konkurrensen gör att det finns utveckling så oavsett om du tänkt köpa AMD eller Nvidia är ju konkurrenten det som gör att ditt favoritföretag försöker öka prestandan och sänka priserna.

Att AMD nu släpper sitt kort och Nvidia "inte har något att sätta emot på ett bra tag" är för att dem släppte 700-serien precis innan, och fick mängder av kunder på detta. Nu efter releasen av 700 försöker AMD trumfa detta och haffar kunder på detta med deras lite fräschare release. Och då sänker Nvidia sina priser. Win/win för oss alla. Skiter fullständigt i vad ni väljer men att kritisera konkurrenten för att dem sänker priser för dig är ju lite patetiskt.

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk
Medlem

Framgår det någonstans om GTX770 i testet är med 2 eller 4 GB minne?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Dom flesta är ju 2GB, och 2/4GB spelar ingen roll, tills man får slut...;o)