Esport-scenen inom CS:GO

Permalänk
Medlem

Såg det precis efter det jag skrev

Hatar AdreN lite för hans äckligt snygga hs-clutch i 1v3-läget mot SK nu.. måtte de komma ikapp på t-sidan istället! :S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Okej, nu vann Verygames över nip både i Raidcall EMS one & ESWC. Jag känner att NiP håller på att petas ned från tronen. Om de förlorar på DHW13 är mina misstankar bekräftade :/

Permalänk
Medlem

Lite of topic, men fanns det någonsin en tid då bunny hopping var tillåtet och användes inom e-sport i 1.6 eller source? Finns det några inspelade matcher att kolla på isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vadrigar:

Lite of topic, men fanns det någonsin en tid då bunny hopping var tillåtet och användes inom e-sport i 1.6 eller source? Finns det några inspelade matcher att kolla på isåfall?

I 1.6 har nog inte bunny hopping varit med i toppscenen. Aimet går åt skogen i luften och handlar mycket om millisekunders reaktion om vem som vinner en 1v1. Med andra ord är man ett ganska lätt mål att träffa... CSS vet jag inte så mycket om men det är väl mer kraftfullt att använda det där.

Däremot det ju varit en hel del diskussioner om rysshopp...

Om folk vill se riktigt fin match så rekommenderar jag NaVi vs Universal Soldiers från EMS One Fall 2013 http://www.twitch.tv/esltv_cs/c/3144940. Satt på kanten av stolen, även fast jag inte är så stort fan av lagen.
Hela evenemanget var otroligt bra gjort, med bra casters, post game-analyser och lagnärvaro. Tycker produktionen slår många andra evenemang i spel som LOL och SC2, fast med en mycket mycket mindre budget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av okx:

Hela evenemanget var otroligt bra gjort, med bra casters, post game-analyser och lagnärvaro. Tycker produktionen slår många andra evenemang i spel som LOL och SC2, fast med en mycket mycket mindre budget.

Det bästa var ju att Joe "Joe 'Don't call me Joe Miller' Miller" Miller var meeed! Han är grym.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Jo, han var väll en av de bättre callers inom 1.6.
Jag har faktiskt snackat med RobbaN, och det ryktas lite o att han kommer tillbaka också;D som Face gjort.

well, he did