Permalänk

GTX 770 BF 4 lagg

Tjaa..

Köpte ett nytt grafikkort för att slippa lagget i BF 4 och passa på att formatera om datorn. Nu när jag börjar spela igen så flyter det jätte bra har runt 70 fps på HIGH men efter en halv runda så droppar det ner till allt mellan 10-50 typ och är nära ospelbart. Hjälper heller inte att sänka till LOW för att få mer FPS.

Datorn i övrigt:

2500K
4 GB ram
Mekanisk disk
550W Corsair agg. (Vet att det är 600W rekommenderat till 770)

Någon som har en aning om varför det blir såhär? Funkade nästan bättre med mitt gamla GTX 460.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruna Baronen:

Tjaa..

Köpte ett nytt grafikkort för att slippa lagget i BF 4 och passa på att formatera om datorn. Nu när jag börjar spela igen så flyter det jätte bra har runt 70 fps på HIGH men efter en halv runda så droppar det ner till allt mellan 10-50 typ och är nära ospelbart. Hjälper heller inte att sänka till LOW för att få mer FPS.

Datorn i övrigt:

2500K
4 GB ram
Mekanisk disk
550W Corsair agg. (Vet att det är 600W rekommenderat till 770)

Någon som har en aning om varför det blir såhär? Funkade nästan bättre med mitt gamla GTX 460.

Tycker ditt ram ser lågt ut.

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk

Jag håller med.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Se till att köpa lite mer ram, så att du iallafall har 8GB.
Kolla så att det är samma hastighet MHz, för att förebygga eventuella problem.
Eller så skrotar du dina nuvarande stickor, kollar upp vilken den högsta hastigheten på ram ditt moderkort kan hantera är, och köper dessa.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

rekommendera att skaffa mer ramminne 8gb,
operativsystemet äter upp en del ca 2gb 64 bit versionen (win7)
min dator äter 3.19gb programmen i bakgrunden.

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk

Okey får ta mina stickor och testa i brorsans dator då (har 8gb i min) men borde de inte hjälpa om man sänker till low om det beror på ramminnet?

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Se till att köpa lite mer ram, så att du iallafall har 8GB.
Kolla så att det är samma hastighet MHz, för att förebygga eventuella problem.
Eller så skrotar du dina nuvarande stickor, kollar upp vilken den högsta hastigheten på ram ditt moderkort kan hantera är, och köper dessa.

Man kan köra med olika hastighet på minnena, då körs dock båda med den lägre klockfrekvensen. Så köp ett med samma hastighet eller högre är ett tips. Tänk också på att köpa samma minnestyp, antagligen DDR3.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650