Permalänk
Medlem

Problem konfigurera Wake on lan?

jJag vill kunna väcka min htpc med en WOL android app men får det inte att fungera. Jag har följt en hel hög tutorials men inget fungerar. Jag känner på mig att jag missar ett litet steg men kan inte komma på vad det kan vara. Finns det någon här som kan hjälpa en nybörjare så utförligt som möjligt?
Min utrustning är:
HTPC trådbundet med en asus rt.n56u med ryska custom fw.
Har enablat WOL i bios.
Öppnat port 9 i router.
Disablat "green internet"?
Enblat allt som har med WOL att göra på nätverkskortet.
Använder mig av ip adress och mac adress från htpc:ns trådbundna nätverkskort i WOL appen?

Vad har jag missat?

Permalänk
Medlem

Jag hade strul jag med när jag körde wol för länge sen sätt addressen på broadcast ist för ditt ip tex om du har 192.168.0.100 på
htpcn så satte jag ip på 192.168.0.126 jag skapade även en port forward i routern som pekade sett utifrån (telefon/3g/4g) -> router -> dator det kan krångla lite det minns jag men du få prova dig fram...

Testa sen att låta tex telefon och htpc ligga i samma subnät, kjell.com har en bra guide med.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Jag hade strul jag med när jag körde wol för länge sen sätt addressen på broadcast ist för ditt ip tex om du har 192.168.0.100 på
htpcn så satte jag ip på 192.168.0.126 jag skapade även en port forward i routern som pekade sett utifrån (telefon/3g/4g) -> router -> dator det kan krångla lite det minns jag men du få prova dig fram...

Testa sen att låta tex telefon och htpc ligga i samma subnät, kjell.com har en bra guide med.

Oj, lite invecklat för en nybörjarhjärna, ska jag INTE använda mig av htpcns ip utan använda en helt annan men ska jag använda htpcns MAC adress?