Sprejmåla/byta ut PCI-E slot covers? (Define R4)

Permalänk
Medlem

Sprejmåla/byta ut PCI-E slot covers? (Define R4)

Hej! Har bestämt mig för att köpa ett svart Define R4 med fönster, verkar vara ett bra case om man vill visa sina komponenter på ett snyggt sätt... MEN jag stör mig en del på att PCI-E slot coversen är vita. Skulle gärna velat att de var svarta eller kanske t.o.m. mörkröda för att passa byggets "tema".
Jag undrar då om man kan köpa passande covers någonstans, eller sprejmåla dem om det inte finns.

Tack för svar, är ganska ny när det gäller case-moddning eller att byta ut delar after-market så att säga.

Permalänk

personligen tycker jag att det är snyggt men om du inte gillar det är det nog enklast att åka till biltema och köpa lite sprejfärg (kostar ca 99kr) kom ihåg att skruva bort dom innan du målar dem så att du inte sprutar ner hela chassit

Visa signatur

i7-4770k OC @ 4,501 Ghz
Asus Geforce GTX 1070 Strix Gaming OC @ 1900 Mhz
16 gb Corsair Vengeance Pro OC @ CL9 2133 Mhz
Samsung SSD 840 OC @ Secret Mhz ;)
Blev på något konstigt vis en mac ägare efter 15 år med windows🤔

Permalänk

Det är nog att sprejmåla dom själv som gäller tyvärr Men billig färg på biltema som sagt räcker

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Att tänka på är väl också att inte ta för tjockt lager, för då lär de inte gå att få dit igen utan att skala av den nya färgen..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen när det gäller sprejmålning, verkar bli det... Om inte:
http://www.corsair.com/en/parts/case-parts/obsidian-series-55...
http://www.corsair.com/en/parts/case-parts/350d-odd-pci-e-slo...

Corsair verkade ju ha en hel del lösa slot covers till deras lådor. Passar alla sorters slot covers till alla lådor så att säga? Antar att det är standardmått när det gäller PCI-E... Om någon vet mer om detta får de gärna skriva!

Permalänk
Medlem

Dom skyddsplåtarna är inte standard utan du bör nog försöka ta reda på några som är avsedda för ditt chassi, alternativt göra efterforskning så att du vet att Corsairplåtarna passar i ditt chassi.
Det enklaste är nog att spraymåla dom du har, sen får du räkna med att spraymålningen inte håller lika bra som orginallacken.

Visa signatur
Permalänk

Här har du annars ett ställe där du kan köpa såna där.
http://www.stylingwebben.se/pc-modding-kylning/pc-modding/pci...