Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

det som orsakat min tidigare tillväxt är kotaku

Du får nog göra en litet djupare analys än så. Varför har kotaku lyft dina videor? Vilka videor lyfte de? Varför lyfter de inte dina videor längre? Har folk enbart besökt videor som kotaku specifikt länkat dem till, eller har de gått vidare och kollat på dina andra videor också? I vilken utsträckning har folk stannat kvar och fortsatt besöka dina videor även efter att kotaku-flödet ebbat ut? Har det funnits några andra signifikanta källor till tittare? Verkar folk rekommendera dina videor till bekanta? I vilka situationer, och i relation till vilka videor kan du identifiera sådana mönster? Detta är den typen av frågor du behöver ställa till dig själv för att kunna göra en vettig analys av vad du behöver producera för att hålla dig populär.

Skrivet av zzcool:

finns inte många som kommer någonstans i sitt liv jag hade en chans att komma någonstans kommer jag någonsin att få den chansen igen det tror jag inte man måste ha betyg och man måste arbeta hårt för att komma någonstans man måste också ha tur

finns rika personer som har det underbart och det finns personer som aldrig kommer någonvart alls jag kan tyvärr inte acceptera den verkligheten jag hade det underbart men nu är det snart borta om inte jag får ett mirakel

Tja... Arbeta hårt och kämpa emot, då? Identifiera vilken typ av videor du behöver producera för att locka tittare och ansträng dig för att maximera kvaliteten på det du sedan producerar utifrån det. Om du fortfarande tjänar nog mycket pengar på detta för att få ett hyfsat uppehälle är det ju långt ifrån kört. Men, som tidigare påpekat, det kommer inte att vara för evigt. Du kommer inte att kunna sitta och ladda upp gameplayvideor på youtube när du är 45 - om inte annat för att youtube säkerligen gått i graven vid det laget, och kanske även gameplayvideor som du känner dem.

Om detta är vad du vill syssla med nu, så ansträng dig för att ständigt förnya dig och producera eftertraktat material. Marknadför dig själv aktivt. Släpp ditt fokus på det förflutna. Men se också till att utarbeta en reservplan för vad du skall ta dig till när det väl går i graven - vare sig den planen är att lägga ihop till en nog stor pengahög för att leva på räntan, bli börshaj eller vidareutbilda dig.

Permalänk
Inaktiv

Du pratar också om rikedom och att det går bra för andra.. Inte ens den det går bäst för på YouTube räknas som "rik" i vanliga mått. Några miljoner räcker inte långt nuförtiden. Vill du flytta in till Stockholm? Säg hej då till uppemot 10 miljoner för en vanlig lägenhet (finns betydligt dyrare). Värre om du flyttar till andra metropoler. Jag tycker du ska lägga kanalen bakom dig och istället utbilda dig och läsa något du tycker är intressant. Då har du åtminstone en säker inkomst och förhoppningsvis kommer du på något innovativt under dina 40 arbetsföra år så kanske du tjänar mer. Investera, investera och investera! Vare sig det är tid eller pengar som investeras så är nyckelordet alltid investera.

Permalänk
Medlem

Två saker.

1. För det första, ditt psykiska tillstånd är starkt förknippat med din hobby/arbete till den grad att du talar om att begå självmord. Det är en stor röd flagga. Det är förstående att man dras ned när det går dåligt med ens hobby/arbete men det ska absolut inte innebära att ens livslust dräneras. Inte i några av dina posts har jag sett en indikation på att du inser allvaret i det eller att du sökt hjälp om hur du ska ändras för att inte hamna i samma fälla.

2. Det är sällan entrepenörer arbete går på räls, att deras första idé (i ditt fall, din första kanal och år) lyckas. Allt som har hänt under det gångna året, evaluera det och ta lärdom från det. För det första har du fått en inblick i hur branschen fungerar, allt från de ledande parterna, konkurrens och tittarna. För det andra har du en massa information som kan hjälpa dig forma framtida arbete mer effektivt inom det fältet. Se det som en utmaning. Det är ett nytt år. Sketcha på en ny plan och fullfölj den och kom ihåg att det är resan som är det bästa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swiifty:

Två saker.

1. För det första, ditt psykiska tillstånd är starkt förknippat med din hobby/arbete till den grad att du talar om att begå självmord. Det är en stor röd flagga. Det är förstående att man dras ned när det går dåligt med ens hobby/arbete men det ska absolut inte innebära att ens livslust dräneras. Inte i några av dina posts har jag sett en indikation på att du inser allvaret i det eller att du sökt hjälp om hur du ska ändras för att inte hamna i samma fälla.

2. Det är sällan entrepenörer arbete går på räls, att deras första idé (i ditt fall, din första kanal och år) lyckas. Allt som har hänt under det gångna året, evaluera det och ta lärdom från det. För det första har du fått en inblick i hur branschen fungerar, allt från de ledande parterna, konkurrens och tittarna. För det andra har du en massa information som kan hjälpa dig forma framtida arbete mer effektivt inom det fältet. Se det som en utmaning. Det är ett nytt år. Sketcha på en ny plan och fullfölj den och kom ihåg att det är resan som är det bästa.

tack nej jag tror inget sånt kommer hända och nej jag ser inget allvar i det eftersom det är mitt liv och jag är säker att inget sånt skulle hända men ärligt talat bryr jag mig inte eftersom det känns som jag redan har levt klart nu står jag bara och stampar och repeterar samma sak dag för dag finns inget kvar jag har upplevt allt redan jag är 20

om 10 år är jag 30 sen 40 jag har inte en speciellt lång tid kvar jag har redan missat allt

sen om kanalen så har jag som sagt ett hopp kvar gta 5 på pc så jag får stå ut tills dess men det är inte lätt

Skrivet av Genomresa:

Du får nog göra en litet djupare analys än så. Varför har kotaku lyft dina videor? Vilka videor lyfte de? Varför lyfter de inte dina videor längre? Har folk enbart besökt videor som kotaku specifikt länkat dem till, eller har de gått vidare och kollat på dina andra videor också? I vilken utsträckning har folk stannat kvar och fortsatt besöka dina videor även efter att kotaku-flödet ebbat ut? Har det funnits några andra signifikanta källor till tittare? Verkar folk rekommendera dina videor till bekanta? I vilka situationer, och i relation till vilka videor kan du identifiera sådana mönster? Detta är den typen av frågor du behöver ställa till dig själv för att kunna göra en vettig analys av vad du behöver producera för att hålla dig populär.

Tja... Arbeta hårt och kämpa emot, då? Identifiera vilken typ av videor du behöver producera för att locka tittare och ansträng dig för att maximera kvaliteten på det du sedan producerar utifrån det. Om du fortfarande tjänar nog mycket pengar på detta för att få ett hyfsat uppehälle är det ju långt ifrån kört. Men, som tidigare påpekat, det kommer inte att vara för evigt. Du kommer inte att kunna sitta och ladda upp gameplayvideor på youtube när du är 45 - om inte annat för att youtube säkerligen gått i graven vid det laget, och kanske även gameplayvideor som du känner dem.

Om detta är vad du vill syssla med nu, så ansträng dig för att ständigt förnya dig och producera eftertraktat material. Marknadför dig själv aktivt. Släpp ditt fokus på det förflutna. Men se också till att utarbeta en reservplan för vad du skall ta dig till när det väl går i graven - vare sig den planen är att lägga ihop till en nog stor pengahög för att leva på räntan, bli börshaj eller vidareutbilda dig.

kotkau gav features jag fick 100-300k 1 miljon visningar på varje video dem gav en feature

jag har investerat mycket i min kanal jag byggde en dator värd 40 000.kr på avbetalning för att vara framtidssäker för den kanalen ville också göra en video av datorn och få visningar jag köpte en ps3 en tv (zt60'n) och en xbox 360 för min kanal samt hdpvr2 jag lägger ner mycket tid och pengar enbart pågrund av kanalen

Permalänk
Medlem

Sök hjälp som sagt. Din sjukdom gör att du inte kan resonera helt nyktert och jag tror bara en riktig person av kött och blod har möjligheten att nå fram.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

hjag skulle må betydligt värre om jag fick åka till något sjukhus pågrund av detta

allt jag vill är att ha tillbaka min kanal och mitt liv så att jag kan fundera på att flytta och försöka skaffa ett eget liv kanske åka ensam på semester eftersom jag har inte varit på semester sedan 2005

kanalen är det jag vill göra jag är påväg att förlora mitt jobb som också var något jag älskade jag vill inte förlora det jag vill absolut inte förlora det eftersom det var det enda jag ville göra det enda jag hade anledning att leva för en ljus framtid jag vill inte förlora det

jag hade en chans en underbar chans i livet och jag är påväg att förlora den pågrund av dem personerna jag nämnde jag behöver ett rent mirakel för att göra min kanal intressant igen

och jag kan inte göra något tills gta 5 kommer på pc

Men för att ha tåga nog att ta tillbaka din kanal eller jobb eller hitta något nytt så kan det behövas hjälp utifrån, eller hur? Du har ju startat tråden med rubriken "deppression", vilket antyder att det är vad du vill diskutera. Depression är mycket allvarligt och löses inte av sig själv och du beskriver några klassiska tecken på depression. Du kommer knappast bli intagen på något sjukhus, så det handlar bara om vanliga läkarbesök och/eller psykologbesök. Ingen kommer bura in dig. Men du måste ju ta din egna presumtiva sjukdom på allvar, eller hur? Andra har förlorat jobb och liknande på grund av fysiska sjukdomar, tror du de vägrar besöka en vårdcentral?

Att du håller på att förlora jobbet, kanske därför att du lägger tiden på kanalen (jag kan missförstå här, det är inte alltid så lätt att följa det du skriver) visar också på hur felprioriteringar kan göra att du förlorar båda. Förmågan att planera blir nämligen sämre vid depression och det är ingenting du märker själv, märker medvetet. Depression fördummar faktiskt, också ett skäl till varför man bör ta den på allvar.

Såhär: En rad hemska saker händer en person och denna sjunker in i depression. Vilket gör att fler hemska saker händer av två skäl, dels för att man ställer till det för sig själv och dels för att man mentalt förlorar förmågan att fokusera på positiva saker utan förstärker negativa externa faktorer. Sedan, på grund av lyckosamma externa faktorer börjar allting gå bra igen. Går depressionen över per automatik? Nej, det gör den inte. Alltså, oavsett om det är världen som är orättvis mot dig eller inte så är depressionen en sjukdom som du drabbats av och att bota eller mildra denna är en förutsättning för att du ska kunna tillgodogöra dig bättre förutsättningar som dyker upp.

Förstår du nu? Att vi säger att du ska gå till vårdcentralen är inte det samma som att säga att det är "ditt fel" eller att du har "dig själv att skylla", utan för att vi vet att depression är en allvarlig sjukdom med osäker prognos. Depressionen påverkar hur du tänker och hur du fokuserar och kommer inte automatiskt lösa sig bara för att världen börjar bli rättvis igen eller att du får den att bli det.

Ta den evidensbaserade och kunniga hjälp som finns, precis som om du hade brutit benet eller drabbats av cancer. Sedan kommer du få lust och energi och slugheten tillbaka som gör att du kan behålla både jobb och youtubekanal. Gå till en vårdcentral nu på måndag och berätta för en läkare hur du känner dig. Han kommer inte låsa in dig, du kommer inte bli nerbäddad eller dumförklarad. Inom en månad kan du, om du spelar korten rätt, må mycket bättre och ha mycket bättre förutsättningar att klara av livet som helhet.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

jag hade chansen att göra videos av gta 5 men jag misslyckades pågrund av att jag inte orkade jag var för deprimerad så jag förlorade miljontals visningar som istället insanegaz fick.

Att skriva om detta gör mig arg och ledsen jag vill inte tänka på detta.

Du ser! Depression, återigen, är en verklig, riktig sjukdom och den påverkar ditt sätt och din förmåga att tänka och orka med saker. Depressionen är självförstärkande genom att du systematiskt börjar fokusera på negativa saker i tillvaron. Ett glädjebesked kan aldrig konkurrera med en dålig nyhet. Det handlar inte om att du är dum i huvudet, lat eller misslyckad. Det handlar om en rad psykologiska och fysiologiska, ibland medfödda, oftast förvärvade mekanismer i din hjärna som helt klart påverkar din kognition. Idag finns det väldigt bra medicinsk hjälp mot detta. För det handlar om en medicinsk sjukdom och den ska behandlas som en sådan. Du kommer fortsätta att inte orka med saker och se hur omgivningen fortsatt behandlar dig som skit så länge du inte tar itu med denna ganska vanliga och väldigt allvarliga sjukdom. Gå till en vårdcentral! Det finns heller inget att skämmas över. Jag har varit deprimerad, en stor minoritet av befolkningen drabbas någon gång i livet av depression. Att folk har fördomar mot psykisk ohälsa beror bara på att de inte inser att hjärnan är ett fysiskt organ och dess sjukdomar är lika fysiska som på andra ställen i kroppen. Se behandlingen som en välkommen mjukvaruuppdatering.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tack nej jag tror inget sånt kommer hända och nej jag ser inget allvar i det eftersom det är mitt liv och jag är säker att inget sånt skulle hända men ärligt talat bryr jag mig inte eftersom det känns som jag redan har levt klart nu står jag bara och stampar och repeterar samma sak dag för dag finns inget kvar jag har upplevt allt redan jag är 20

om 10 år är jag 30 sen 40 jag har inte en speciellt lång tid kvar jag har redan missat allt

sen om kanalen så har jag som sagt ett hopp kvar gta 5 på pc så jag får stå ut tills dess men det är inte lätt

kotkau gav features jag fick 100-300k 1 miljon visningar på varje video dem gav en feature

jag har investerat mycket i min kanal jag byggde en dator värd 40 000.kr på avbetalning för att vara framtidssäker för den kanalen ville också göra en video av datorn och få visningar jag köpte en ps3 en tv (zt60'n) och en xbox 360 för min kanal samt hdpvr2 jag lägger ner mycket tid och pengar enbart pågrund av kanalen

Men inte är du gammal nog att låna 40.000 kr? Ägna ingen tid att noja i det, om du gör det. Förutom förstås att notera visheten av att ta ett lån på 40.000 för en högrisk investering.

Igen av oss är insatt i din situation med youtube-kanalen som du är men jag tror de flesta av oss inte ser det som en gångbar framtid av vad du har berättat. Detta p.ga att kanalen är beroende av moddarnas skapelser samtidigt som din kanal är i direkt konkurrans med dessa moddare och deras kanaler.

Du har hela livet framför dig. Du har lärt dig ett någorlunda unikt skillset och erfarenheter tack vare ditt intresse, fortsätt med din hobby men fokusera på skolan. Nu är tiden att lära sig, inte att jobba. Jobba gör man när man är gammal och gaggig. Fokusera på skolan, träning och vänner nu istället. Samtliga av dessa får du ut mest av din tid med nu när du är ung.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

tack nej jag tror inget sånt kommer hända och nej jag ser inget allvar i det eftersom det är mitt liv och jag är säker att inget sånt skulle hända men ärligt talat bryr jag mig inte eftersom det känns som jag redan har levt klart nu står jag bara och stampar och repeterar samma sak dag för dag finns inget kvar jag har upplevt allt redan jag är 20

om 10 år är jag 30 sen 40 jag har inte en speciellt lång tid kvar jag har redan missat allt

sen om kanalen så har jag som sagt ett hopp kvar gta 5 på pc så jag får stå ut tills dess men det är inte lätt

Den här "meningslösheten" eller likgiltigheten inför framtiden är klassisk för depression och vissa andra tillstånd. Att inte bry sig om man lever eller dör är kanske den största "röda flaggan" man kan uppvisa. Gå till vårdcentralen!

Nu, om du gör som jag och andra säger så kommer med stor sannolikhet allting bli bra.
Börja med att gå in på http://www.psykologitest.se/test.php och gör testen "depressionstest" och kanske andra relevanta tester.
Du kan också titta på: http://www.netdoctor.co.uk/interactive/interactivetests/goldb...

Sedan gör du vad testerna rekommenderar dig att göra, troligtvis ta kontakt med sjukvården. Du kan gå till en vårdcentral, du kan gå till en psykakut eller du kan ta kontakt med en psykolog direkt. Det sista kanske paradoxalt är den långsammaste vägen. Jag röstar för vårdcentralen.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tack nej jag tror inget sånt kommer hända och nej jag ser inget allvar i det eftersom det är mitt liv och jag är säker att inget sånt skulle hända men ärligt talat bryr jag mig inte eftersom det känns som jag redan har levt klart nu står jag bara och stampar och repeterar samma sak dag för dag finns inget kvar jag har upplevt allt redan jag är 20

om 10 år är jag 30 sen 40 jag har inte en speciellt lång tid kvar jag har redan missat allt

sen om kanalen så har jag som sagt ett hopp kvar gta 5 på pc så jag får stå ut tills dess men det är inte lätt

Jag hänger inte riktigt med i vad du säger. Du ser inget allvar i ditt psykiska tillstånd, men du känner ändå att du redan levt klart. På samma sätt - hur kan du både ha upplevt allt, och samtidigt missat allt? Jag tror att du behöver få litet perspektiv på din tillvaro, för du verkar tappa uppsikt över vad som händer framför dig så fort du vänder dig om.

Att sitta och rulla tummarna och vänta på att ett nytt spel skall komma ut är nog för övrigt det värsta du kan göra i detta läge. Det hjälper inte din psykiska hälsa, det hjälper inte din kanal och det hjälper inte din framtid i övrigt.

Skrivet av zzcool:

kotkau gav features jag fick 100-300k 1 miljon visningar på varje video dem gav en feature

jag har investerat mycket i min kanal jag byggde en dator värd 40 000.kr på avbetalning för att vara framtidssäker för den kanalen ville också göra en video av datorn och få visningar jag köpte en ps3 en tv (zt60'n) och en xbox 360 för min kanal samt hdpvr2 jag lägger ner mycket tid och pengar enbart pågrund av kanalen

Du behöver fortfarande utveckla din analys. Ja, kotaku gav dig visningar - visst, bra. Varför plockade de upp dina videor? Vilka videor plockade de upp? Vad utmärkte dem? Varför slutade de plocka upp dem? Vad är det som skiljer dina nya videor från dina gamla? Den främsta frågan du behöver ställa dig om din kanal är dock rent generellt vad det är i det du producerar som tillför ett värde till din potentiella tittarkrets. Dessutom - vad kan du göra för att öka detta värde? Enkelt uttryckt, varför skall folk kolla på dina videor, och vad kan du göra för att ge dem fler anledningar?

Gällande investeringarna finns det inget egenvärde i att slänga pengar omkring sig. Ju mindre pengar du slänger omkring dig, desto bättre. Du behöver ingen dator för 40 000 för att spela GTA4, och knappast heller för att spela GTA5. Framtidssäkerhet är aldrig säkert när det gäller datorer, det vore markant billigare att köpa en mellanklassmaskin och byta ut komponenterna löpande vid behov än att köpa en koloss för 40 000 som hinner bli antik på ett par år ändå. Om du skall investera pengar, så investera smart. Marknadsföring är ju ett hett tips, till exempel, eller varför inte något som ökar kvaliteten på din produkt? Gå en kurs i videoredigering, köp relevant programvara, gå en kurs i programmering och lär dig modda, hyr in en egen moddare eller något. Något jag för övrigt inte förstår är varför du var tvungen att köpa elektronik på avbetalning om du tjänade vad som motsvarar en dubbel normal månadslön, och dessutom saknade ordinarie utgifter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Genomresa:

Jag hänger inte riktigt med i vad du säger. Du ser inget allvar i ditt psykiska tillstånd, men du känner ändå att du redan levt klart. På samma sätt - hur kan du både ha upplevt allt, och samtidigt missat allt? Jag tror att du behöver få litet perspektiv på din tillvaro, för du verkar tappa uppsikt över vad som händer framför dig så fort du vänder dig om.

Att sitta och rulla tummarna och vänta på att ett nytt spel skall komma ut är nog för övrigt det värsta du kan göra i detta läge. Det hjälper inte din psykiska hälsa, det hjälper inte din kanal och det hjälper inte din framtid i övrigt.

Du behöver fortfarande utveckla din analys. Ja, kotaku gav dig visningar - visst, bra. Varför plockade de upp dina videor? Vilka videor plockade de upp? Vad utmärkte dem? Varför slutade de plocka upp dem? Vad är det som skiljer dina nya videor från dina gamla? Den främsta frågan du behöver ställa dig om din kanal är dock rent generellt vad det är i det du producerar som tillför ett värde till din potentiella tittarkrets. Dessutom - vad kan du göra för att öka detta värde? Enkelt uttryckt, varför skall folk kolla på dina videor, och vad kan du göra för att ge dem fler anledningar?

Gällande investeringarna finns det inget egenvärde i att slänga pengar omkring sig. Ju mindre pengar du slänger omkring dig, desto bättre. Du behöver ingen dator för 40 000 för att spela GTA4, och knappast heller för att spela GTA5. Framtidssäkerhet är aldrig säkert när det gäller datorer, det vore markant billigare att köpa en mellanklassmaskin och byta ut komponenterna löpande vid behov än att köpa en koloss för 40 000 som hinner bli antik på ett par år ändå. Om du skall investera pengar, så investera smart. Marknadsföring är ju ett hett tips, till exempel, eller varför inte något som ökar kvaliteten på din produkt? Gå en kurs i videoredigering, köp relevant programvara, gå en kurs i programmering och lär dig modda, hyr in en egen moddare eller något. Något jag för övrigt inte förstår är varför du var tvungen att köpa elektronik på avbetalning om du tjänade vad som motsvarar en dubbel normal månadslön, och dessutom saknade ordinarie utgifter.

Jag köper på avbetalning för att dela upp betalningen trotts att jag kan betala allt, eftersom det är enklare.

Sen så hade jag en vän i kotaku, som jag tyvärr förstörde med, en till sak jag ångrar.

Det började med att han började följa mig på twitter, efter alla tips jag hade skickat honom och features jag fått så började jag fråga om jag skickar för mycket, han svarade aldrig, tillslut svarade han rätt argt jag försökte säga förlåt men det blev värre och värre jag blev tillslut blockerad.

Sen efter månader av förlåt så svarade han tillslut, positivt, och för första gången på månader gav en feature till mig igen iron man modden videon jag var tvungen att köra audioswap på.

Så jag kontaktade honom och frågade om han kunde byta ut den efter swap av ljudet han gjorde det jag hörde aldrig från honom efter det.

Tills hulk modden så jag skickade en tip på den fick ingen feature dumt nog frågade jag owen good som han heter om det var pågrund av vad som hände med iron man mod videon som han var tvungen att byta

Så fick hulk modden plötsligt en feature men inte min video, sen fortsatte det så han gav features till alla mod tips jag skickade in men lämnade ute min video och valde någon annans.

så ja det var en annan hemsk sak som hände

Skrivet av MBY:

Den här "meningslösheten" eller likgiltigheten inför framtiden är klassisk för depression och vissa andra tillstånd. Att inte bry sig om man lever eller dör är kanske den största "röda flaggan" man kan uppvisa. Gå till vårdcentralen!

Nu, om du gör som jag och andra säger så kommer med stor sannolikhet allting bli bra.
Börja med att gå in på http://www.psykologitest.se/test.php och gör testen "depressionstest" och kanske andra relevanta tester.
Du kan också titta på: http://www.netdoctor.co.uk/interactive/interactivetests/goldb...

Sedan gör du vad testerna rekommenderar dig att göra, troligtvis ta kontakt med sjukvården. Du kan gå till en vårdcentral, du kan gå till en psykakut eller du kan ta kontakt med en psykolog direkt. Det sista kanske paradoxalt är den långsammaste vägen. Jag röstar för vårdcentralen.

jag fick 36 poäng

fick också den här roliga kommentaren i min senaste video tänker fortfarande på det

GtaFan000000019 hours ago

Insanegaz is better <3

sen har jag terapi med en person som besöker mig ibland samt rehabilitering men det ska nu börja kosta 100.kr per besök jag har än så länge varit där runt 10 gånger utan något alls har mest käns som slöseri med tid

men jag visste inte att orken hade med depression att göra

känner mig helt slut dygnet runt trotts att jag sov runt 20 timmar igår så kunde jag vara vaken från 00:00 till 05:00 sen orkade jag inte längre

jag orkar inte göra något jag ska längre det gäller både videos och annat men videos tvingar jag mig till sen med alla saker jag ska skicka tillbaka som jag MÅSTE men orkar helt enkelt inte jag vet inte hur jag ska skicka tillbaka minnena till cdon hur jag ska packa dem allt sånt jag orkar helt enkelt inte

vill helst bara sova och resten spela

Permalänk
Inaktiv

Sluta fly. Stanna upp och börja jobba med ditt liv. Gråt inte över spilld mjölk. Hur tror du att gjorde när du lärde dig att gå? Slutade du försöka efter att ha ramlat en gång? Livet är en resa som tar slut först när du dör. Du är fast i en drömvärld och värdesätter helt fel. Tro inte att du kan fly din depression genom att få quickfixes. Du kan aldrig fly från dina problem, Stanna och ta hand om den, annars hqr du ingen frqmtid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Sluta fly. Stanna upp och börja jobba med ditt liv. Gråt inte över spilld mjölk. Hur tror du att gjorde när du lärde dig att gå? Slutade du försöka efter att ha ramlat en gång? Livet är en resa som tar slut först när du dör. Du är fast i en drömvärld och värdesätter helt fel. Tro inte att du kan fly din depression genom att få quickfixes. Du kan aldrig fly från dina problem, Stanna och ta hand om den, annars hqr du ingen frqmtid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon2110:

Sluta fly. Stanna upp och börja jobba med ditt liv. Gråt inte över spilld mjölk. Hur tror du att gjorde när du lärde dig att gå? Slutade du försöka efter att ha ramlat en gång? Livet är en resa som tar slut först när du dör. Du är fast i en drömvärld och värdesätter helt fel. Tro inte att du kan fly din depression genom att få quickfixes. Du kan aldrig fly från dina problem, Stanna och ta hand om den, annars hqr du ingen frqmtid.

Skickades från m.sweclockers.com

du har helt rätt det finns ingen anledning att gråta över saker som har hänt men jag tänker hela tiden vad jag kunde ha gjort för att undvika det

har också förut haft ett motto att allt händer av en anledning vilket oftast slutar bra men tyvärr har jag inte kunnat tänka så med detta

har iallafall fått humöret höjt efter det jag och min vän arbetar med det är gta 5's los santos konverterat till gta 4 alltså gta 5 på pc fast med en äldre motor samt gta4's bil handling och deformation

den visuella skillnaden är inte enorm om man använder tex icenhancer

jag hoppas detta är exakt det jag behöver för att hjälpa min kanal jag har redan sett bilder av det och har redan filerna för gta 4 men har hållt detta hemligt eftersom jag vill överaska alla med min video

edit:nu är jag faktiskt glad jag har sett bilder på det nu och spelat det själv skaparen av icenhancer har lovat att kanske göra en gta 5 baserad enb till mig vinewood hills kommer också vara där

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

du har helt rätt det finns ingen anledning att gråta över saker som har hänt men jag tänker hela tiden vad jag kunde ha gjort för att undvika det

har också förut haft ett motto att allt händer av en anledning vilket oftast slutar bra men tyvärr har jag inte kunnat tänka så med detta

har iallafall fått humöret höjt efter det jag och min vän arbetar med det är gta 5's los santos konverterat till gta 4 alltså gta 5 på pc fast med en äldre motor samt gta4's bil handling och deformation

den visuella skillnaden är inte enorm om man använder tex icenhancer

jag hoppas detta är exakt det jag behöver för att hjälpa min kanal jag har redan sett bilder av det och har redan filerna för gta 4 men har hållt detta hemligt eftersom jag vill överaska alla med min video

edit:nu är jag faktiskt glad jag har sett bilder på det nu och spelat det själv skaparen av icenhancer har lovat att kanske göra en gta 5 baserad enb till mig vinewood hills kommer också vara där

Så du pluggar inte? Börja plugga bums. Ge det en chans, tag en dag, ge 100% hitta en utbildning som passar, är du klar med gymnasiet? Bra poäng? Om poängen inte räcker till gå ett tekniskt basår ge järnet plugga på kvällarna och välj sedan vidare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

jag fick 36 poäng

På vilken av testerna? I vilken kategori hamnade du?

Skrivet av zzcool:

fick också den här roliga kommentaren i min senaste video tänker fortfarande på det

GtaFan000000019 hours ago

Insanegaz is better <3

Här är ett bra exempel på att du fokuserar på fel saker, bara negativa saker. En frisk människa kommer knappast ur balans på grund av en negativ youtubekommentar. Även om denne kan bli irriterad så är det ingenting man går och tänker på som du. Tro mig när jag säger att depression påverkar hela ditt sätt att resonera och se på världen. Du fokuserar på det negativa och en liten positiv sak kan inte väga upp en liten negativ sak. Det behövs en jättestor positiv sak för att väga upp en pytteliten negativ. Du har säkert fått uppmuntrande kommentarer också, men du filtrerar helt enkelt bort dem.

Skrivet av zzcool:

sen har jag terapi med en person som besöker mig ibland samt rehabilitering men det ska nu börja kosta 100.kr per besök jag har än så länge varit där runt 10 gånger utan något alls har mest käns som slöseri med tid

Det där låter konstigt. Är det någon som besöker dig i hemmet och kommer ta 100 spänn per gång? Är det ens en psykolog?

I alla fall, det är därför jag tycker det är vettigare att gå till en vårdcentral eller psykakut än direkt till en psykolog. Det är ologiskt att börja med psykologer eftersom det medicinska tillståndet bör hävas först. Du kan springa 1000 ggr till en "psykodynamisk" psykolog utan att det händer ett smack. Det är klart att det blir bortkastad tid. Gå till en läkare i stället. En vanlig allmänläkare på en vårdcentral eller en psykiatriker på en psykakut. På en psykakut kommer du får mer omedelbar hjälp.

Skrivet av zzcool:

men jag visste inte att orken hade med depression att göra

känner mig helt slut dygnet runt trotts att jag sov runt 20 timmar igår så kunde jag vara vaken från 00:00 till 05:00 sen orkade jag inte längre

Bra att du har uppfattat det nu verkar det som! Ja, depression gör dig trött och håglös, stör sömnen och hämmar dig i ditt rationella tänkande.

Skrivet av zzcool:

jag orkar inte göra något jag ska längre det gäller både videos och annat men videos tvingar jag mig till sen med alla saker jag ska skicka tillbaka som jag MÅSTE men orkar helt enkelt inte jag vet inte hur jag ska skicka tillbaka minnena till cdon hur jag ska packa dem allt sånt jag orkar helt enkelt inte

vill helst bara sova och resten spela

Jo, precis. Även små "måsten" i livet kan bli sjukt jobbiga att behöva utföra när man är deprimerad. Ringa ett telefonsamtal eller skicka ett brev och liknande myndighets- eller företagskontakt kan bli oöverstigligt svårt och man vill bara sova eller göra det enda som är meningsfullt i livet, för dig tydligen spela.

Som sagt, gå till vårdcentralen eller psykakuten. Att gå en gång i veckan på terapisamtal kanske är något för framtiden, men det är knappast meningsfullt nu, speciellt eftersom du själv ser det som bortkastad tid.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Som sagt, gå till vårdcentralen eller psykakuten. Att gå en gång i veckan på terapisamtal kanske är något för framtiden, men det är knappast meningsfullt nu, speciellt eftersom du själv ser det som bortkastad tid.

Det här. Du kommer förmodligen att, om du är deprimerad, få en antidepressiv medicin utskriven i ett par månader eller ett halvår och sådant kan hjälpa dig att komma i tillräcklig fas för att vara mottaglig för terapi, vilket förmodligen kommer att behövas för att lösa de bakomliggande problemen.

Du skulle aldrig vägra att vända dig till sjukvården med ett brutet ben, så behandla ditt sinne med samma inställning.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Så du pluggar inte? Börja plugga bums. Ge det en chans, tag en dag, ge 100% hitta en utbildning som passar, är du klar med gymnasiet? Bra poäng? Om poängen inte räcker till gå ett tekniskt basår ge järnet plugga på kvällarna och välj sedan vidare.

Du har inte grävt det minsta i denna situation, helt klart. zzcool har inte slutbetyg, osäker på grundbetyg eller vad det heter, och klarar inte sin skola online och har uttryckt tankar om sin depression här på forat under en längre tid. Att satsa hårt på plugg när man är deprimerad är lite som att satsa på att jobba extra när man har magsår.

Jag sällar mig i kören som menar att vårdcentral bör kontaktas, alternativt psykakuten om det trycker eller om tankar på självmord kommer upp. Undertiden kan man fortsätta terapi, det skadar lixom inte och kan vara bra att vara i svängen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Det är viktigt att utreda varför man mår dåligt när man lider av depression.

Det behöver inte vara en vanlig medicinsk depression, det kan vara så att något annat i kroppen är fel och resulterar i att orken försvinner, när orken försvinner blir allt mer och mer jobbigt och då går man in i en svacka.

I vissa fall misstas även depression i ungdomen för ex vis ADHD, man orkar lägga tid på sådan som är intressant men andra saker blir fantastiskt kämpiga, i vissa fall finns många olika problem parallellt. Men det är helt omöjligt att veta om man inte utreder det.

När man gör en utredning är det brukligt att man börjar med en allmän hälsokontroll och kollar upp blodvärden och lite andra saker i systemet som kan ge besvär av psykisk karaktär.

T ex så kan svår vitaminbrist resultera i många olika symptom, detta behöver inte bero på dåliga matvanor utan att någon inte är som det skall.

Visst, just nu känns ditt liv som skit, men om du tar tag i det och mår bättre senare så kommer det som är nu inte betyda mycket för dig i framtiden.
Livet kan faktiskt gå vidare. Själv får jag verkligen fundera på allt man gjorde i tonåren för att komma ihåg det, det händer så mycket annat i livets gång som skapar nya minen hela tiden.

Om du inte tar tag i ditt liv finns risken att du börjar identifiera dig med din depression och att det är synd om dig, till den grad att du känner trygghet i din självömkan, sen kommer det istället bli en självuppfyllande "myten om dig själv" som negativ och asocial, då är det betydligt tuffare att gå vidare.
Mönstret bör brytas så snart som möjligt !
(jo jag har träffat på en del såna människor, de får det knappast lättare om man säger så)

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Avstängd

någon hade svarat på den negative kommentaren jag fick som var negativ om insanegaz

nu är den kommentaren borta och personen som hade gjort den negativa kommenaren om insanegaz prenumerade plötsligt på honom är helt 100% säker att insanegaz tittar runt på mina videos och såg kommentaren så han kontaktade personen och försökte ljuga vilket han lyckades med

trotts det så kontaktade han inte personen som gjorde den negative kommentaren om mig nej han brydde sig bara om den negativa kommentaren om honom

har svårt att svälja min ilska där nu ska jag iallafall sova så vaknar jag midnatt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

någon hade svarat på den negative kommentaren jag fick som var negativ om insanegaz

nu är den kommentaren borta och personen som hade gjort den negativa kommenaren om insanegaz prenumerade plötsligt på honom är helt 100% säker att insanegaz tittar runt på mina videos och såg kommentaren så han kontaktade personen och försökte ljuga vilket han lyckades med

trotts det så kontaktade han inte personen som gjorde den negative kommentaren om mig nej han brydde sig bara om den negativa kommentaren om honom

har svårt att svälja min ilska där nu ska jag iallafall sova så vaknar jag midnatt

Snälla, försök att inte fokusera så mycket på negativa kommentarer på youtube eller liknande! Det är sjukdomen som talar, så att säga. Som sagt, du fokuserar onormalt mycket på negativa aspekter av tillvaron. Det är typiskt för depression. Vi är flera som skriker åt dig att gå till vårdcentralen. Det gör vi inte för att jävlas, utan därför att vi tar dina bekymmer på stort allvar. Jag har själv varit deprimerad, jag vet hur totalt oöverstigligt svårt enkla uppgifter (som att ringa telefonsamtal till myndigheter, betala räkningar, orka laga vettig mat, göra alla livets urtrista måsten, gå upp på morgnarna, osv) kan te sig och även sådant man tyckte var kul förut blir tråkigt eller meningslöst (som att umgås med vänner, pyssla med en hobby, etc). Jag vet att små motgångar blir stora och man fokuserar på det negativa. Inte sällan kan även depressionen riktas utåt, man kan börja klandra omgivningen, blir ilsken och känner sig bitter.

Så, försök strunta i negativ återkoppling på youtube! En normalt fungerande människa ska inte bli bitter, ledsen, arg, förkrossad av att någon dissar något man gjort. Forum är inga bra ställen att sätta diagnoser på och jag är varken psykolog eller läkare, men jag vågar ändå säga att det du skriver mycket väl beskriver depression. Exakt vilken typ av depression eller om det finns andra omständigheter eller komplikationer vet jag inte, men för hundrade gången: gå till vårdcentralen!

V-å-r-d-c-e-n-t-r-a-l-e-n!

Det är inte skämmigt att vara deprimerad. Du är inte sinnessjuk i ordets negativa bemärkelse. Du är inte galen. Du är inte onormal på något sätt, depression är tämligen vanligt. Det viktiga är att dagens vård fungerar mycket bra och du kan börja må klart mycket bättre inom några veckor om du bara tar steget och söker hjälp. Du behöver INTE vara rädd för att bli inlåst eller ens inlagd, du behöver inte vara rädd för att bli ruinerad, du behöver INTE vara rädd för att bli "neddrogad" eller lobotomerad, hamna i något register eller bli stämplad. Depression är som vilken annan sjukdom som helst, enda skillnaden mot t.ex. ett brutet ben eller liknande är att den i vissa fall går att "prata bort". Men steg ett är, enligt mig som lekman, medicinering.

Som jag beskrev förut, låt mig berätta hur jag tror att det kommer gå till. Glöm inte att jag talar i egenskap av outbildad icke-medicinare, icke-kliniker och icke-psykolog.

Men så här skulle det kunna gå till:
Alternativ A, gå till vårdcentralen:
1) Du går till vårdcentralen och får sitta ner och vänta en stund. Kanske måste du boka tid. Ring först om du orkar.
2) Du får tala med en läkare som kommer fråga dig lite allmänt om din livssituation. Hen kommer att:
2a) Antagligen ge dig en remiss till en psykiatrisk klinik som sedan kommer kalla dig
2b) Eventuellt ger han dig recept på något ångestdämpande eller humörstabiliserande, beroende på din situation
3) Efter (antagligen alldeles för lång ) väntan får du en kallelse till en psykiatrimottagning
Där får du antingen träffa
3a) En psykiatriker (dvs en läkare som är specialist på psykiatriska sjukdomar) som kommer skriva ut antidepressiva
3b) En psykolog som kommer försöka gräva lite. Förhoppningsvis slipper du psykologen till en början.
4) Du kommer bli återkallad dit regelbundet den närmaste tiden för att träffa en psykolog samt att din medicin ska utvärderas. Det är viktigt att man följer patienten noga i början av behandling av antidepressiva eftersom vissa initialt kan må sämre. Det paradoxala är att om låt oss säga 75% blir bättre av antidepressiva så blir kanske 95% av de som initialt mådde sämre, bättre till slut. Att depressionen förvärras är alltså ett tecken på att medicinen troligtvis kommer fungera mycket bra.

Alternativ B, gå till psykakuten
1) Du går till en psykakut och får där direkt träffa en psykiatriker (återigen, en psykiatriker är en sorts läkare, inte en psykolog).
2) Hen kommer att ge dig stämningsstabiliserande eller ångestdämpande medicin. Troligtvis direkt i handen. Sedan får du återbesökstid och recept på antidepressiva.
3) Du kommer bli återkallad dit regelbundet den första tiden och även träffa en psykolog.

Alternativ B är snabbare och effektivare. Observera återigen att det jag skriver är rimliga scenarier utifrån mina egna kunskaper och erfarenheter, men jag är på intet sätt någon expert och vad besöket leder till i slutändan beror på din livssituation, tillstånd, allmäntillstånd och förutsättningar.

Du behöver INTE uppge massa snaskiga och privata detaljer ur ditt liv för en psykiatriker eller allmänläkare. De är professionella och ägnar sig inte åt flummiga gamla freudstollerier om hur din uppväxt var och blablabla utan de kommer helt fokusera på hur du mår precis just nu och bara några veckor tillbaka.

Det jag tycker du ska ta upp med din allmänläkare eller psykiatriker är:
* Sömn
* Kost
* Daglig rutin
* Stämningsläge
* Andra besvär (det är inte ovanligt med andra psykosomatiska besvär så som värk, huvudvärk, muntorrhet, illamående, etc)
* Eventuella tankar på döden eller framtiden

Och, ett sista hett tips: Du får spela teater. Överdriv de symptom du tycker är jobbigast. Det kan vara stort söktryck på vårdinrättningar och långa väntetider. Precis som med vilka sjukdomar som helst gäller det att den som är sjukast får hjälp snabbast. Kommer du dit gråtandes och darrandes så får du hjälp snabbare. Var inte rädd att uttrycka känslor. Lämna dock motorsåg och kanindräkten hemma, så mycket teater ska du inte spela!

Framförallt - lycka till och det är starkt av dig att berätta om dina problem på Sweclockers!

Du kommer INTE råka illa ut om du söker hjälp. Depression är INTE något att skämmas över. Depression är en RIKTIG sjukdom och behandlingen är INTE flum.

Edit: Jag har som sagt själv varit deprimerad. Jag underhållsbehandlar fortfarande dagligen med 20 mg cipralex och 15 mg mirtazapin, två typiska antidepressiva mediciner. Den ena är en så kallad SSRI och den andra en så kallad NaSSA. De gör mig INTE dum i huvudet eller en känslolös robot. Tvärt om, känslolivet fungerar normalt och man kan känna både glädje och sorg, men normaltillståndet är som sagt normalt. Förutom dessa har jag under olika perioder tagit Zoloft (SSRI), Fontex (SSRI), Zyprexa/Olanzapin (stämningsstabiliserande neuroleptika - används också till en massa annat som värre psykiatriska sjukdomar som psykoser), Atarax (som är ett antihistiamin, alltså från början en allergitablett), Theralen (som är någon form av neuroleptika det med).

Ingen av dessa mediciner är speciellt farliga. Inga är beroendeframkallande. De har en del biverkningar precis som alla mediciner har, men de är normalt milda. Och bland vanliga biverkningar finns sådant som kan vara önskvärt. Den enes biverkning är den andres verkning, så att säga. Det beror på patienten. För vissa kan t.ex. viktuppgång vara önskvärt, för andra är det något negativt. För den kvällströtte kan kvällströtthet vara negativt, för den som inte kan komma till ro är det något önskvärt. Osv, osv. Din allmänläkare/psykiatriker kommer gå igenom biverkningarna med dig och försöka hitta preparat som är individuellt anpassade för dig och dina behov.

Återigen, lycka till!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MBY:

Snälla, försök att inte fokusera så mycket på negativa kommentarer på youtube eller liknande! Det är sjukdomen som talar, så att säga. Som sagt, du fokuserar onormalt mycket på negativa aspekter av tillvaron. Det är typiskt för depression. Vi är flera som skriker åt dig att gå till vårdcentralen. Det gör vi inte för att jävlas, utan därför att vi tar dina bekymmer på stort allvar. Jag har själv varit deprimerad, jag vet hur totalt oöverstigligt svårt enkla uppgifter (som att ringa telefonsamtal till myndigheter, betala räkningar, orka laga vettig mat, göra alla livets urtrista måsten, gå upp på morgnarna, osv) kan te sig och även sådant man tyckte var kul förut blir tråkigt eller meningslöst (som att umgås med vänner, pyssla med en hobby, etc). Jag vet att små motgångar blir stora och man fokuserar på det negativa. Inte sällan kan även depressionen riktas utåt, man kan börja klandra omgivningen, blir ilsken och känner sig bitter.

Så, försök strunta i negativ återkoppling på youtube! En normalt fungerande människa ska inte bli bitter, ledsen, arg, förkrossad av att någon dissar något man gjort. Forum är inga bra ställen att sätta diagnoser på och jag är varken psykolog eller läkare, men jag vågar ändå säga att det du skriver mycket väl beskriver depression. Exakt vilken typ av depression eller om det finns andra omständigheter eller komplikationer vet jag inte, men för hundrade gången: gå till vårdcentralen!

V-å-r-d-c-e-n-t-r-a-l-e-n!

Det är inte skämmigt att vara deprimerad. Du är inte sinnessjuk i ordets negativa bemärkelse. Du är inte galen. Du är inte onormal på något sätt, depression är tämligen vanligt. Det viktiga är att dagens vård fungerar mycket bra och du kan börja må klart mycket bättre inom några veckor om du bara tar steget och söker hjälp. Du behöver INTE vara rädd för att bli inlåst eller ens inlagd, du behöver inte vara rädd för att bli ruinerad, du behöver INTE vara rädd för att bli "neddrogad" eller lobotomerad, hamna i något register eller bli stämplad. Depression är som vilken annan sjukdom som helst, enda skillnaden mot t.ex. ett brutet ben eller liknande är att den i vissa fall går att "prata bort". Men steg ett är, enligt mig som lekman, medicinering.

Som jag beskrev förut, låt mig berätta hur jag tror att det kommer gå till. Glöm inte att jag talar i egenskap av outbildad icke-medicinare, icke-kliniker och icke-psykolog.

Men så här skulle det kunna gå till:
Alternativ A, gå till vårdcentralen:
1) Du går till vårdcentralen och får sitta ner och vänta en stund. Kanske måste du boka tid. Ring först om du orkar.
2) Du får tala med en läkare som kommer fråga dig lite allmänt om din livssituation. Hen kommer att:
2a) Antagligen ge dig en remiss till en psykiatrisk klinik som sedan kommer kalla dig
2b) Eventuellt ger han dig recept på något ångestdämpande eller humörstabiliserande, beroende på din situation
3) Efter (antagligen alldeles för lång ) väntan får du en kallelse till en psykiatrimottagning
Där får du antingen träffa
3a) En psykiatriker (dvs en läkare som är specialist på psykiatriska sjukdomar) som kommer skriva ut antidepressiva
3b) En psykolog som kommer försöka gräva lite. Förhoppningsvis slipper du psykologen till en början.
4) Du kommer bli återkallad dit regelbundet den närmaste tiden för att träffa en psykolog samt att din medicin ska utvärderas. Det är viktigt att man följer patienten noga i början av behandling av antidepressiva eftersom vissa initialt kan må sämre. Det paradoxala är att om låt oss säga 75% blir bättre av antidepressiva så blir kanske 95% av de som initialt mådde sämre, bättre till slut. Att depressionen förvärras är alltså ett tecken på att medicinen troligtvis kommer fungera mycket bra.

Alternativ B, gå till psykakuten
1) Du går till en psykakut och får där direkt träffa en psykiatriker (återigen, en psykiatriker är en sorts läkare, inte en psykolog).
2) Hen kommer att ge dig stämningsstabiliserande eller ångestdämpande medicin. Troligtvis direkt i handen. Sedan får du återbesökstid och recept på antidepressiva.
3) Du kommer bli återkallad dit regelbundet den första tiden och även träffa en psykolog.

Alternativ B är snabbare och effektivare. Observera återigen att det jag skriver är rimliga scenarier utifrån mina egna kunskaper och erfarenheter, men jag är på intet sätt någon expert och vad besöket leder till i slutändan beror på din livssituation, tillstånd, allmäntillstånd och förutsättningar.

Du behöver INTE uppge massa snaskiga och privata detaljer ur ditt liv för en psykiatriker eller allmänläkare. De är professionella och ägnar sig inte åt flummiga gamla freudstollerier om hur din uppväxt var och blablabla utan de kommer helt fokusera på hur du mår precis just nu och bara några veckor tillbaka.

Det jag tycker du ska ta upp med din allmänläkare eller psykiatriker är:
* Sömn
* Kost
* Daglig rutin
* Stämningsläge
* Andra besvär (det är inte ovanligt med andra psykosomatiska besvär så som värk, huvudvärk, muntorrhet, illamående, etc)
* Eventuella tankar på döden eller framtiden

Och, ett sista hett tips: Du får spela teater. Överdriv de symptom du tycker är jobbigast. Det kan vara stort söktryck på vårdinrättningar och långa väntetider. Precis som med vilka sjukdomar som helst gäller det att den som är sjukast får hjälp snabbast. Kommer du dit gråtandes och darrandes så får du hjälp snabbare. Var inte rädd att uttrycka känslor. Lämna dock motorsåg och kanindräkten hemma, så mycket teater ska du inte spela!

Framförallt - lycka till och det är starkt av dig att berätta om dina problem på Sweclockers!

Du kommer INTE råka illa ut om du söker hjälp. Depression är INTE något att skämmas över. Depression är en RIKTIG sjukdom och behandlingen är INTE flum.

Edit: Jag har som sagt själv varit deprimerad. Jag underhållsbehandlar fortfarande dagligen med 20 mg cipralex och 15 mg mirtazapin, två typiska antidepressiva mediciner. Den ena är en så kallad SSRI och den andra en så kallad NaSSA. De gör mig INTE dum i huvudet eller en känslolös robot. Tvärt om, känslolivet fungerar normalt och man kan känna både glädje och sorg, men normaltillståndet är som sagt normalt. Förutom dessa har jag under olika perioder tagit Zoloft (SSRI), Fontex (SSRI), Zyprexa/Olanzapin (stämningsstabiliserande neuroleptika - används också till en massa annat som värre psykiatriska sjukdomar som psykoser), Atarax (som är ett antihistiamin, alltså från början en allergitablett), Theralen (som är någon form av neuroleptika det med).

Ingen av dessa mediciner är speciellt farliga. Inga är beroendeframkallande. De har en del biverkningar precis som alla mediciner har, men de är normalt milda. Och bland vanliga biverkningar finns sådant som kan vara önskvärt. Den enes biverkning är den andres verkning, så att säga. Det beror på patienten. För vissa kan t.ex. viktuppgång vara önskvärt, för andra är det något negativt. För den kvällströtte kan kvällströtthet vara negativt, för den som inte kan komma till ro är det något önskvärt. Osv, osv. Din allmänläkare/psykiatriker kommer gå igenom biverkningarna med dig och försöka hitta preparat som är individuellt anpassade för dig och dina behov.

Återigen, lycka till!

Tack det hade inte med kommanteren själv att göra utan insanegaz, han hade sett den negativa kommentaren om mig, men han brydde sig enbart om den negativa kommentaren om HONOM som svar till den negative kommentaren om mig, det var ALLT han brydde sig om vilket betyder att ha går runt mina videos och tittar noga vad som sägs av mig och andra.

Jag fick veta att det var en forum medlem i sweclockers som hade skrivit kommentaren om insanegaz, och att insanegaz hade personligen sett kommentaren och skickat ett arg/irriterat meddelande till medlemmen, troligen dragit upp en massa också, men han gjorde aldrig något om den kommentaren som startade allt. vilket betyder att han bryr sig bara när det är om honom.

Jag har skickat ett mail om detta till honom och hans svar kommer troligen likt många gånger förut, vara argt och agressivt. Han absolut hatar när jag nämner honom eller det han gjorde, så jag vände mig till ett SVENSKT forum där han aldrig skulle hitta det eller där det aldrig skulle påverka honom, eftersom jag måste prata om det.

Han har själv sagt att han ångrar det han gjorde mot mig, men han bryr sig heller inte han bryr sig inte ALLS, han blir bara FÖRBANNAD när jag så lite som nämner det han har gjort jag får inte ens göra det på min privata facebook profil eftersom han får reda på det och blir arg.

Han förväntar sig att jag ska aldrig någonsin nämna det till någon och bara gå vidare tyvärr kan jag inte det.

Sen har jag fått anti depressiva redan tyvärr har jag dem inte eftersom jag måste skriva på ett papper som jag inte har orkat och nu har det pappret försvunnit.

fick nu detta svar från honom var iallafall inte argt

I can't reply to your comments or other comments on your channel as I am blocked and I did not see that comment that was left. I was not angry about that comment I just stated he didn't know all the facts...don't for get we have a few of the same subscribers so things will get seen things will be told you can't blame me for that.

denna gången hade jag iallafall fel med det jag sa denna gången fick jag ett normalt svar men efter allt som har hänt så har jag svårt att förvänta mig snälla svar

nu kommenterade han detta

Please don't say stuff like this GtaFan00000001 it causes me far to much head ache and I really don't need it at the minute :)

iallafall så sa han till personen att sluta så jag får nöja mig med det

jag vill inte vara elak men jag har svårt att förlåta det han gjorde mot mig jag hoppas någon förstår det så jag inte verkar elak att prata om honom på detta sättet

jag ska också försöka tänka på det du sa tack

jag kan också säga att jag är oerhört tacksam för allt stöd jag har fått här och på youtube

Permalänk
Avstängd

Vad är det för antidepressiv medicin du äter, vilken dos och under hur lång tid? Om du äter antidepressiva så har du väl kontinuerlig kontakt med sjukvården om det var nyligen du satte in den? Kan det vara så att din dos behöver justeras, det är rätt vanligt?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

Sen har jag fått anti depressiva redan tyvärr har jag dem inte eftersom jag måste skriva på ett papper som jag inte har orkat och nu har det pappret försvunnit.

Ta genast kontakt med vårdcentralen (eller var du nu fick de antidepressiva utskrivna) igen för att fixa så att du kan hämta ut dem.
Man brukar inte behöva skriva på något papper för att få medicin. Man får vanligen recept elektroniskt så att du bara behöver gå till apoteket och hämta ut medicinen.
Detta är för viktigt för att ignoreras på grund av något papper du har lite strul med. Allt det du pratar om vad folk kommenterar om vad du gör i Youtube är fullkomligt meningslöst i jämförelse. Det kanske inte känns så nu, men efter att du tagit lite antidepressiva ett tag så kommer du att inse detta om behandlingen är tillräcklig.
Icke-deprimerade skulle bry sig mindre om en elak kommentar på youtube än en kort regnskur eller att de råkar missa bussen.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Herregud vilken soppa.
Bli deprimerad över youtube-problem?

Sträck på ryggen, kamma till dig och om du nu MÅSTE äta anti-depp mediciner så SKA du träffa en psykolog regelbundet.
Dessa mediciner gör mer skada än nytta om det inte följs upp (vilket är ett stort problem i Sverige).

Min rekommendation är att gå till en seriös psykolog. Med tanke på dina problem så lär du inte vara särskilt gammal, då är det BUP som gäller ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Barn-_och_ungdomspsykiatri ). Är du för gammal för BUP så är det vuxenpsyket som gäller.

Var deprimerad under min "uppväxt" (13-17) pga helt andra orsaker än dina så jag vet i alla fall vad jag pratar om (och förstår delvis ditt problem).

Ditt problem måste lösas på bästa sätt för det kommer antagligen värre "kriser" senare i ditt liv som du måste kunna hantera bättre än det här (vilket du kommer göra när du går till en psykolog alt blir mer mogen).

Permalänk
Inaktiv

Eloge till MBY som har gjort en gedigen analys. TS är 20 och knarkar på vårt lilla temporära stöd. Den verkliga hållbara lösningen är som många har skrivit VÅRDCENTRALEN. Även om TS for tillbaka allt han förlorat så är det kört ändå. För det kommer kännas bra en kort stund. Sen är han tillbaka i träsket. Varför bryr du dig om insanegaz negativa kommentarer? Vem är han? En fadersfigur? Lyssna på alla fina forummedlemmar som försöker hjälpa dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Bli deprimerad över youtube-problem?

Det krävs inte ett geni för att förstå att det är ett (eller flera) underliggande problem som är orsaken, inte just youtube.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperT:

Ta genast kontakt med vårdcentralen (eller var du nu fick de antidepressiva utskrivna) igen för att fixa så att du kan hämta ut dem.
Man brukar inte behöva skriva på något papper för att få medicin. Man får vanligen recept elektroniskt så att du bara behöver gå till apoteket och hämta ut medicinen.
Detta är för viktigt för att ignoreras på grund av något papper du har lite strul med. Allt det du pratar om vad folk kommenterar om vad du gör i Youtube är fullkomligt meningslöst i jämförelse. Det kanske inte känns så nu, men efter att du tagit lite antidepressiva ett tag så kommer du att inse detta om behandlingen är tillräcklig.
Icke-deprimerade skulle bry sig mindre om en elak kommentar på youtube än en kort regnskur eller att de råkar missa bussen.

jag klarar av negativa kommentarer men om det är kommentarer om min kanals död eller hur mycket bättre insanegaz är så gör det ont

i detta fallet så var jag upprörd att insanegaz hade personligen frågat personen att ta bort kommentaren

men insanegaz brydde sig inte alls om kommentaren om mig

det blir svårt att förklara men någon gjorde en negativ kommentar om mig men insanegaz brydde sig endast om den om honom och kontaktade personen om det istället för att kontakta den andra personen också som hade gjort en dålig kommentar om mig som var positiv om insanegaz

det är svårt att förklara

Permalänk
Avstängd

herregud filerna läckte ni vill nog inte veta vad för tankar jag hade när jag fick veta detta

http://gtaforums.com/topic/666478-gtav-pc-version-discussion/...

något hatar mig hatar mig så innerligt

edit fick en moderator att ta bort bilderna men filerna är nu ute så jag måste stressa ut denna videon önska mig lycka till min vän stressar att få klart modden också så det blir om rutn 2 timmar

och jag skulle sova jag var så trött men nej det fick jag inte

Permalänk

Jadu, det verkar inte som att du inte tar till dig råden du har fått. Vad är det du vill få ut av den här tråden?

I mina ögon verkar det som att det enda du gör i den här tråden är att tycka synd om dig själv.
Endast du själv kan lösa din problem, ingen här kan göra det åt dig utan kan endast ge vägledning.

Men jag gick iaf in på din YouTube-kanal och gillade en av dina videos.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.