Accessa filer på desktop med samma sökväg från desktop och laptop?

Permalänk
Medlem

Accessa filer på desktop med samma sökväg från desktop och laptop?

Hej,

Jag har en SSD (D:) med arbetsfiler på min desktop. De filerna har andra filer inlänkade i sig från samma d:. Nu behöver jag då och då sätta mig och arbeta med laptopen istället, men skulle vilja slippa föra över huvudfil och inlänkat material varje gång fram och tillbaka. Idealiskt skulle väl vara att lägga allt på min nätverksdisk (MyBook Live) men den är långsam och det skulle bli outhärdligt. De måste ligga på en SSD, och jag har ingen riktig NAS-enhet att stoppa den i.

Kan jag konfigurera på nåt sätt så att sökvägen till SSD:n blir likadan från desktop och laptop? Kanske fixa en nätverksdisk inuti min desktop på nåt sätt?

Permalänk
Rekordmedlem

Ja om du delar ut en mapp och går till den via nätverksnamnet och inte den lokala sökvägen borde det fungera, nätverksnamnet till mappen är detsamma hos alla datorer i nätverket om du går den vägen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Härligt!
Tack!