GTA V för PC i bugglista från Rockstar

Permalänk
Melding Plague

GTA V för PC i bugglista från Rockstar

Hundratals referenser till vad som av allt att döma är en PC-version av Grand Theft Auto 5 förekommer i en läckt bugglista från utvecklarna Rockstar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Kan inte vänta till att få lira detta.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk

Tagga dålig PC-port

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Shinobi | CPU: Intel Core i5 4670k | Moderkort: ASRock B85 Pro4 mATX | Grafikkort: MSI R9 280X 3GB | RAM: A-Data 2x4GB 1600MHz | Nätagg: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze HDD: 1TB WD Blue 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem

Härligt! Är ni taggade för ännu en dålig port?

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas på att de lärt sig från sina misstag.

Ja, Jag pratar om Grand Theft Auto: IV

Dold text
Permalänk
Medlem

Irriterande att man ska måsta lägga ut tusentals kronor på obsolet hårdvara från Microsoft eller Sony bara för att få spela detta annars mycket lovande spel. Rädslan för piratkopiering är inte längre befogad, dels tack vare Steam, och dels för att det helt enkelt har gått för lång tid.

Fixa, Rockstar!

Permalänk
Medlem

Tänk om det blir en skitbra port med riktigt upphottad grafik, kontroller anpassade för mus och tangentbord samt ett starkt modstöd med till exempel Steam Workshop. Jag tycker man ska vara positiv.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zwete:

Tänk om det blir en skitbra port med riktigt upphottad grafik, kontroller anpassade för mus och tangentbord samt ett starkt modstöd med till exempel Steam Workshop. Jag tycker man ska vara positiv.

Hoppas bara de fixar kontrollerna för flygning... helikopteruppdragen i GTA: IV var fruktansvärda D:

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Hoppas karrieer ( ursäkta fel stavning ) blir anorlunda då man redan kört ut det på 360.

Permalänk
Snusfri

Diniz har tagit tillbaka påståendet om att det släpps den 12'e Mars efter påtryckningar från Rockstar.
Det är iaf de senaste ryktena i GTA scenen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Om nu spelat hade släppts om ca 2 månader så hade det nog funnits ett officiellt uttalande om etta vid det här laget.

Detta är som sagt va ett rykte sedan länge, även original filerna innehåll ju referenser till PC men detta behöver inte betyda mycket.

Det börjar dock bli dags för ett officiellt uttalande om spelet faktiskt kommer komma eller ej.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Hoppas bara de fixar kontrollerna för flygning... helikopteruppdragen i GTA: IV var fruktansvärda D:

Fordon i allmänhet utan handkontroll var ingen höjdare, tycker dock att de uppdaterat fordonshanteringen i GTA V så att det borde funka bättre utan analoga kontroller.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rasslytam1:

Tagga dålig PC-port

Skrivet av Bokenbergen:

Härligt! Är ni taggade för ännu en dålig port?

Vadå dålig port? http://imgur.com/a/r97aE

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Dåig port eller inte, jag vill ha det. Jag har pumpat otaliga timmar in GTA IV!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Att det ska ta en sån jävla tid, själv har jag varit satans nära att lägga 360 varianten i kundkorgen på gamestop

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Stabilt och modvänligt är det jag hoppas på... ENB också.

Permalänk
Medlem

Detta ser jag fram emot

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk

Varför skulle det vara en dålig PC-port? Max Payne 3 är sanslöst bra portat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

Vid lansering så var det dock helt ospelbart för en hel del, även med hyfsade komponenter.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

*slickar sig om munnen*

Kom igen nu, ge oss ett datum!! Detta spelet alone är anledningen till att jag köpte nyare processor, samt överklockade, samt bytte till 2x R9 290X

Håller alla tummarna på att teorin att spelet faktiskt är utvecklat till PC och portat till konsoler och inte tvärtom stämmer!

Kommer spendera många timmar på att cruisa runt i den underbara världen av GTA V

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning. Hoppas verkligen att det inte dröjer allt för lång tid innan lansering.
Kan bli många härliga timmar framför spelet när det väl kommer, om det kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

Åtta kärnor, 8GB ram och 7970 här. Spelet laggar ändå. Så ja. Dålig port.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Dumt att bugglistor ska behöva läckas.
Bugglistor bör ju vara offentliga för allmänheten.

Permalänk
Skrivet av dlq84:

Åtta kärnor, 8GB ram och 7970 här. Spelet laggar ändå. Så ja. Dålig port.

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du gta4? Hur lyckas du med det? Kör du Win 7 eller win8.1
Win 7 ska man iaf stänga av en sak i windows systemet så flyter det. Och det är win log/win info.
då flyter det på win8.1 vet jag ej om det är så. Sen bero det mycket på om man har äkta eller pirat.
Äkta behöver man ej gör det på. Haha xD

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Hoppas bara de fixar kontrollerna för flygning... helikopteruppdragen i GTA: IV var fruktansvärda D:

Att flyga dem var ganska härligt. Du använde säkert musen.. Riktigt lätt när man använde wasd + numpaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

GTA V Kommer nog troligtvis lagom till sommaren. Har redan kört igenom det på Xbox 360 och det är ett givet köp till dator.

Permalänk
Medlem

Lär er optimera grafik.

Gta 4 är helt underbart spel på PC! Saknar dock de öppna ytorna, köpte gta 5 men spelade bara några dagar då jag inte klarade av 30fps men jävlar vad kul det var.

GTA 5 till PC är något jag verkligen ser fram emot!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Lär er optimera grafik.

Gta 4 är helt underbart spel på PC! Saknar dock de öppna ytorna, köpte gta 5 men spelade bara några dagar då jag inte klarade av 30fps men jävlar vad kul det var.

GTA 5 till PC är något jag verkligen ser fram emot!

Mitt problem med det var att nån jävla launcher lade sig i bakgrunden hela tiden så att Steam trodde jag hade spelat 250 timmar när jag knappt rört det. Dessutom är det något fel när man inte ens med dagens grafikkort kan spela det utan att "optimera grafiken" som du skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Lär er optimera grafik.

Gta 4 är helt underbart spel på PC! Saknar dock de öppna ytorna, köpte gta 5 men spelade bara några dagar då jag inte klarade av 30fps men jävlar vad kul det var.

GTA 5 till PC är något jag verkligen ser fram emot!

Lär er ställa krav på fungerande mjukvaror på de plattformar som en produkt lanseras på, i det fallet GTA 4 även PC. Fast förhoppningsvis menade du kanske att det var rockstar som skulle lära sig, verkade vara någon ovan som missuppfattat det isf.

Permalänk
Medlem

Kanske var en SLI fråga för GTX680SLI fixade runt 40-50fps (GTA4).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9