Köpa all-in-one dator, men vilken?

Permalänk

Köpa all-in-one dator, men vilken?

Tjenare!
Lurar på att städa upp på skrivbordet och tänkte då införskaffa mig en all-in-one istället för stationära burken som står och tar plats.

Har kollat runt en hel del och ser ju ut som att dells xps one är en fin pjäs men tyvärr är denna över min budget.
Jag tittar på en dator för MAX 8000 kr, ny som begagnad spelar ingen roll, så länge garanti finns kvar och att datorn är i bra skick.

Någon som har nå tips?
Har sett att en del har externa grafikkort och då är det rätt vanligt med Nvidia GT 740M, duger detta till att lira cs:go? Det är väl det enda spelet jag lirar egentligen, kan bli nå wc3 och flatout ibland då och då men annars är det vanlig surf och skolarbeten.

Finns det någon modell som ligger väldigt bra till i pris men saknar rapp processor eller ram som är lätt att uppgradera? Tänkte om man kan hitta en dator som är vettigt prissatt pga att dom snålat in på ex. processor då jag inte har nå problem att byta en sån själv och sätta i en värre.

Tacksam för tips!

Krav är att det ska gå att lira cs:go på den med bra egenskaper, minst 22" skärm samt hdmi-utgång. (Samt givetvis quad-cpu, bra gpu och gott med ram. Om inte dessa saker finns så ska det vara en billig dator med goda förutsättningar för att uppgradera datorn).

Lassa på med åsikter, tack å hej!