Asus router RT-AC68U, dålig firmware!
Hej.
Slog som hastigast till på denna router RT-AC68U då webbhallen hade superhelg, och fick den igår.
Hjälpte en vän häromdagen att installera en RT-N66U, och det gick som en dans. Som det bör då det är ganska simpelt.
Men här var det bökigt värre. Det är fruktansvärt seg när man är inloggad i routern. Sen glömde den bort mitt lösenord för inlogg för routern och återgick till admin, admin.
Provat både chrome och explorer, men i explorer orkar man knappt vänta på att ens logga in innan man stänger fönstret.
Trycker man på någon inställning så snurrar browsern oftast så länge att man stänger fönstret.
Såg på prisjakt omdömen om att jag inte är ensam. Jag lyckade efter flera inloggningar igår att installera nyaste firmware från asus hemsida
3.0.0.4.374_583. Men det blev inte bättre, läste att man skulle återgå till fabriksinställningarna efter. Och det gjorde jag via reset knappen då jag inte lyckades göra det inifrån routern. Nu står jag i valet och kvalet om jag ska försöka lämna tillbaka den. Och satsa på någon äldre som faktiskt fått bra recensioner av "media". Eller kommer Asus lösa detta med någon ny firmware inom överskådlig framtid? Som man orkar vänta på.
Då jag gissar att det är på firmware problemet ligger och att den inte är trasig. Jag kör Win 7 Ultimate.
Jag hade RT-N56U innan och på den gick det jättefort när man var inloggad på routern, inte som nu när man ofta måste vänta 1-5 min mellan kommandon. Dock verkar den prestera bra som sin funktion med wifi och även med kabel, men har inte kunnat göra så mycket i inställningar. Och det är egentligen lite tidigt att uttala sig hur den sköter sig med det wifi. Så kan Caroline eller någon annan ge mig råd hur jag kan lösa problemet?
Tacksan för svar.