Vidarebefodra e-post till Gmail fungerar inte

Permalänk

Vidarebefodra e-post till Gmail fungerar inte

Jag har en .se-domän, som ligger hos One.com, och till den domänen har jag även en e-postadress. Jag har ställt in att den e-postadressen ska vidarebefodra all mail till min e-postadress hos Gmail, men ingenting når fram till min Gmail-adress! Jag testade därför att ange ytterligare en e-postadress dit all e-post ska vidarebefodras, en anonym och temporär e-postadress från guerillamail.com, och dit kom allting fram!

Varför kommer ingenting fram till mitt Gmail-konto? Jag har kollat igenom en massa inställningar & alla olika inboxar på Gmail-kontot, men jag hittar ingenting som verkar relevant. Har även rotat runt bland inställningarna hos One.com, men även där utan framgång.

Någon som har någon aning om vad det kan vara som sätter käppar i hjulet för mig?

Permalänk
Rekordmedlem

Du kanske fastnar i nått spamfilter, maila från gmail till din domän och spara adressen och se om det funkar åt andra hållet sen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du kanske fastnar i nått spamfilter, maila från gmail till din domän och spara adressen och se om det funkar åt andra hållet sen.

Jag sparade Gmail-adressen som en kontakt, hos e-postkontot som tillhör min domän, men det gjorde ingen skillnad. Tack ändå för tipset!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Subdubwise:

Jag sparade Gmail-adressen som en kontakt, hos e-postkontot som tillhör min domän, men det gjorde ingen skillnad. Tack ändå för tipset!

Du ska göra tvärt om, spara hos Gmail.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du ska göra tvärt om, spara hos Gmail.

Har gjort det också, ingen framgång där heller...

Permalänk
Rekordmedlem

Kan du maila till gmailkontot på normalt sätt ?
Alla webbmailsystem hanterar inte åäö korrekt heller utifall du har det i adressen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Kan du maila till gmailkontot på normalt sätt ?
Alla webbmailsystem hanterar inte åäö korrekt heller utifall du har det i adressen.

Ja, att maila vanligt till gmail-adressen fungerar utmärkt. Jag jar inga å, ä, ö eller andra konstiga tecken i adressen heller, så det vettesjutton vad som kan vara på tok!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem

Det har tydligen varit problem med gmail
http://www.idg.se/2.1085/1.549139/stort-mejlstrul-pa-gmail
Det känns som det skulle kunna vara det här som är orsaken, har du provat igen ?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Perrablerra:
Skrivet av mrqaffe:

Det har tydligen varit problem med gmail
http://www.idg.se/2.1085/1.549139/stort-mejlstrul-pa-gmail
Det känns som det skulle kunna vara det här som är orsaken, har du provat igen ?

Tack för att ni har tagit er tid att försöka hjälpa mig! Ingenting av det hjälpte dock.

Till slut kontaktade jag One.com:s support och fick, förvånansvärt nog, ett klockrent svar som nu har löst allting för mig.

Lösningen är följande:

Logga in på ditt Gmail-konto -> Klicka på "Settings" -> Klicka på "Accounts" -> Klicka på "Add another email address" -> Skriv in adressen från där du önskar mottaga vidarebefodrade mail

Man får sedan ett mail, till adressen man angav, för att bekräfta att man är ägaren av den e-postadressen. Därefter fungerar det utmärkt. Man kan till och med skicka mail, från sin e-post som är kopplad till ens domän, via sitt Gmail-konto då! Hur smidigt som helst!

Permalänk
Rekordmedlem

Bra att det löste sig, men väldigt skumt lösning, Google är besynnerliga.

Visa signatur